دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

                      دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 2.5 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

آزمون زبان انگلیسی دولینگو

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم بیان میدارد اگر به دنیای زبان ها و زبان آموزی عشق می ورزید، حتما نام Duolingo را شنیده اید؛ حتی شاید اپلیکیشن آن را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده اید و هر روز با آن به تمرین زبان می پردازید.

دولینگو (Duolingo) که تلفظ صحیح آن دوئولینگوست، وبسایت و اپلیکیشن کاربردی و بسیار مفیدی است که برای تسهیل فرایند زبان آموزی طراحی شده است. ما در این مطلب کاری به ویژگی های مفید آن نداریم و منحصرا بر آزمون زبان انگلیسی آن تمرکز می کنیم.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DET) چیست؟

برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی آزمون های مختلفی وجود دارد که تافل و آیلتس معروف ترین و محبوب ترین آنها هستند.

اکثر دانشگاه های دنیا برای پذیرش دانشجو نمره زبان انگلیسی می خواهند و حدنصاب معینی را برای نمرات آیلتس یا تافل مشخص می کنند. اخیرا هم معدودی از دانشگاه ها نتیجه ازمون زبان انگلیسی دولینگو را پذیرفته اند.

آزمون زبان انگلیسی Duolingo آزمون مبتنی بر کامپیوتر و انطباقی یا adaptive است که سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی زبان مادری شان نیست را می سنجد.

اگر برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا از این آزمون استفاده می کنید می توانید در هر دوره ی 30 روزه نهایتا دو بار در این آزمون شرکت کنید.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

منظور از انطباقی بودن آزمون چیست؟

یعنی آزمون پرسش به پرسش جلو می رود. در یک آزمون انطباقی هر پرسش بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی در برابر وی ظاهر می شود. برای نمونه اگر به پرسش ها پاسخ درست بدهید، پرسش ها یکی پس از دیگری دشوارتر می شود.

مادام که به پرسش ها پاسخ درست بدهید سطح دشواری پرسش ها هم افزایش خواهد یافت. اما از سوی دیگر اگر به پرسشی پاسخ غلط بدهید سطح دشواری کاهش می یابد تا شما مجددا توانایی ارائه پاسخ درست به پرسش ها را بیابید و الی آخر.

همه ی این نکات برای سنجش دقیق توانایی های زبانی شما اندیشیده شده اند.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

آزمون انگلیسی دولینگو چگونه است؟

این آزمون را به سه بخش می توان تقسیم نمود:

  1. راه اندازی سریع. در اینجا رهنمودهایی در مورد مقررات و شرایط وضع شده توسط Duolingo ارائه شده است (مجموعا 10 دقیقه زبان می برد و نمره ای ندارد)؛
  2. پرسش های انطباقی. این همان آزمون اصلی است – در این آزمون مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و قرائت شما سنجیده می شود و به شما نمره داده خواهد شد (25 دقیقه)؛
  3. مصاحبه ویدئویی و نمونه ای از نگارش شما – در اینجا از شما خواسته می شود که به چند پرسش که پاسخ قطعی ندارد پاسخ دهید.
  4. این بخش نمره ای ندارد اما پاسخ های شما به سازمان های مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد (10 دقیقه).
  5. لازم به ذکر است که عملکرد شما در پرسش های آزمون پرسش هایی که از شما برای نگارش و مصاحبه ویدئویی پرسیده می شود را تعیین خوهد کرد.

هدف از طرح این پرسش ها این است که دانش شما نسبت به واژگان انگلیسی، دستور زبان انگلیسی، تلفظ واژگان انگلیسی، لحن صحیح در بیان واژگان، توانایی خواندن و نوشتن و درک مطلب شنیداری است.

ظاهر شدن پرسش ها در هر یک از این مهارت ها، به غیر از دو پرسش آخر نظم و ترتیب خاصی ندارد و کاملا تصادفی است؛

دو پرسش آخر شامل یک پاسخ تشریحی طولانی (بین 50 تا 100 کلمه) و یک پاسخ شفاهی (30 تا 90 ثانیه) می شوند.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

مصاحبه ویدئویی دولینگو چگونه است؟

این آخرین بخش آزمون دولینگوست و شما دو وظیفه در اینجا دارید: یکی اینکه به صورت شفاهی به موضوع انتخابی خود در حد 1 تا 3 دقیقه پاسخ دهید (و پاسخ شما به صورت ویدئویی ضبط می شود) و دوم اینکه به موضوع منتخب خود در حد 3 تا 5 دقیقه پاسخی کتبی دهید.

برای هر یک از این کارها 30 ثانیه زمان برای خواندن و انتخاب موضوع و برنامه ریزی جهت ارائه پاسخ در اختیار خواهید داشت. همانطور که بیان شد این بخش فاقد نمره است اما پاسخ های شما به نهادهای مربوطه ای که نمرات شما را دریافت می کنند ارسال خواهد شد.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

قوانین آزمون انگلیسی دولینگو

از آنجا که این آزمون را در منزل انجام می دهید و Duolingo باید از عدم تقلب شما در این آزمون مطمئن باشد قوانین زیادی هم وضع کرده است!

شما باید در اتاقی پرنور تنها باشید؛ گوش هایتان کاملا مشخص باشد (مو آنها را نپوشانده باشد)؛ نباید عینک آفتابی یا هدفون استفاده کنید و حق استفاده از قلم و کاغذ هم ندارید.

همه این مقررات برای اطمینان از عدم تقلب شرکت کننده تدبیر شده اند. شما باید تمام این مقررات را رعایت کنید و اگر حتی یک مورد را هم رعایت نکنید (و مثلا از تلفن همراه خود استفاده کنید یا نوت برداری کنید) دولینگو شما را از شرکت مجدد در آزمون منع خواهد کرد.

شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که چه کسی از تقلب من با خبر می شود؟

به محض اینکه آزمون شروع شد نرم افزار آزمون صفحه نمایش شما را ضبط می کند؛ همچنین این نرم افزار دارای پروتوکل هایی است که خروج از مرورگر یا باز کردن تب جدید را تشخیص می دهد.

همانطور که در مقررات آزمون زبان انگلیسی Duolingo صریحا اعلام شده است دولینگو این حق را برای خود محفوظ می داند که در صورت صلاحدید، آزمون شما را تایید نکند یا حتی نتایج آزمون های قبلی شما را باطل اعلام کند بی اینکه پولتان را استرداد کند.

بسته به شدت تخلف و تقلب شرکت کنندگان ممکن است از شرکت مجدد به صورت دائمی محروم شوند.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

                        دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

تفاوت آزمون DET با تافل و آیلتس
  • بر خلاف تافل، شما می توانید در خانه و منزل با آسایش در این آزمون شرکت کنید؛ تنها اتاقی پرنور و آرام، و اینترنتی قابل اعتماد نیاز خواهید داشت.
  • این آزمون ارزان تر از تافل و آیلتس است ( حدود 50 دلار آمریکا هزینه دارد) و شما می توانید نتایج آزمون را با تعداد نامحدودی از کالج ها و دانشگاه ها به اشتراک بگذارید. این در حالی است که اگر بخواهید نمرات آزمون تافل خود را به بیش از 4 دانشگاه ارسال کنید به ازای هر کالج یا دانشگاه باید 20 دلار بپردازید.
  • آزمون دولینگو 45 دقیقه طول می کشد ولی آزمون های آیلتس و تافل تا سه ساعت به طول می انجامند.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

سوالات آزمون دولینگو شامل چه مواردی است؟
  •    گوش دادن به گفتگو و انتخاب کلمه صحیح
  • ·      کامل کردن متن جای خالی در متن
  • ·      توضیح نوشتن برای یک تصویر
  • ·      ضبط کردن متن نوشته شده
  • ·      تایپ کردن جملاتی که می شنوید
  • ·      پاسخ به سوالات رایتینگ

·      و…

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

دلایل شرکت در آزمون زبان دولینگو چیست؟

·      بر خلاف سایر آزمون های دیگر میتوانید با استفاده از کامپیوتر شخصی خود این آزمون را انجام دهید و البته هیچ کسی نباید در اتاق شما باشد در ضمن شما مجاز به یادداشت برداری نیستید.

·      قیمت ارزان شرکت در آزمون به نسب سایر آزمون ها یکی از انگیزه های اصلی برای شرکت بوده که البته با در نظر گرفتن اینکه می توان در محیط منزل در این آزمون شرکت کرد باعث جذب داوطلبان شده است

·      گزارش و کارنامه که وضعیت دقیق داوطلب را در هر یک از سطح ها مشخص خواهد کرد

·      همانطور که میدانید تافل امکان ارسال رایگان کارنامه را به 4 مرکز آموزشی به طور رایگان می دهد این عدد برای آیلتس 5 کارنامه بوده و سپس به ازای هر کارنامه اضافی مبلغ 20 دلار باید پرداخت شود.

این در حالی است که آزمون دولینگو برای ارسال کارنامه به مراکز آموزشی بدون محدودیت بوده و هیچ مبلغ اضافه ای را دریافت نمی کند.

·      در حال حاضر برخی از شرکت ها جهت سنجش مهارت کارجویان از کارنامه دولینگو استفاده می کنند تا از سطح زبان متقاضیان کار مطلع شوند.

·      مدت زمان آزمون دولینگو حدود 1 ساعت است که باعث می شوند زمان کمتری را صرف نمایید.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

هزینه‌ی آزمون duolingo

هزینه ی آزمون دولینگو 49 دلار می‌باشد که در مقایسه با آزمون هایی مانند ایلتس و تافل که هزینه ای برابر با 215 دلار و 225 دلار دارند بسیار کم است. یکی از مزیت های این آزمون زمان برگزاری آن است که در هر روز از سال شما می‌توانید اقدام نمایید.

مدت زمان این آزمون کمتر از یک ساعت می‌باشد و نتیجه آن بعد از دو روز اعلام خواهد شد. نتیجه نهایی را می‌توانید به هر تعداد دانشگاه یا موسسه ای که قصد تحصیل در آنها را دارید ارسال نمایید. جهت شرکت در آزمون داشتن پاسپورت و شناسنامه الزامی می‌باشد.

نحوه ی طراحی سوالات در این آزمون، بدین صورت است که هر چهار مهارت متقاضی مورد سنجش قرار می‌گیرد و عملکرد شما در پاسخ گویی به سوالات، تعیین کننده ی سوالات بعدی خواهند بود.

در صورت پاسخ دهی صحیح به هر سوال، پرسش های بعدی که نمایان می‌شود دشوارتر خواهد بود و اگر به سوالی جواب اشتباه داده شود پرسش های بعدی آسان تر خواهد بود.

به طور کلی مهارت و دانش هر فرد، بر اساس سطح توانایی داوطلب در پاسخ دهی به سوالات سنجیده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از نمونه سوالاتی که در سایت دولینگو قرار داده شده است سطح خود را ارزیابی کرده و با آشنایی از سوالات این آزمون برای دریافت نتیجه ی مناسب خود آمادگی لازم را کسب نمایید.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

                                                        دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

 
اعتبار آزمون duolingo در دانشگاه ها و موسسات آموزشی

آزمون دولینگو برای شرایط دشوار اجتماعی که انجام آزمون های بین المللی امکان پذیر نمی‌باشد استفاده می‌شود.

اخیرا نیز با شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری آزمون های ایلتس و تافل متقاضیانی که برای مقاصد متفاوتی نیاز به ارائه ی مدرک به سازمان یا موسسه مورد نظر خود می‌‌باشند،

می‌توانند از این طریق اقدام نموده و نتیجه ی این آزمون را ارائه دهند و هر دانشگاه بر اساس سیستم آموزشی خود ممکن است بعد از فراهم شدن شرایط مناسب، ارائه ی مدرک معتبر ایلتس را از متقاضی درخواست کند و برای برخی دیگر از دانشگاه ها ارائه ی اصل این مدرک الزامی نباشد.

 

 

 

امروزه بیش از 500 دانشگاه جهان این آزمون آنلاین را مورد پذیرش می‌دانند که از این بین میتوان به چند مورد از دانشگاه ها و کالج های کانادا اشاره کرد:

  • University Canada West
  • Bishop’s University
  • Collège Universel، Alberta University of the Arts
  • Trinity Western University
  • ، Canada College
  • Dalhousie University
  • Concordia University – Montreal

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

آزمون دولینگو برای مهاجرت

همانطور که اشاره شد شیوع پندمیک کرونا باعث شد بسیاری از مراکز برگزاری آزمون های آیلتس و تافل جهت برگزاری این آزمون ها با مشکل مواجه شوند. بنابراین ممکن است برای بسیاری از متقاضیان این سوال پیش بیاید که آیا ارائه مدرک آزمون دولینگو برای مهاجرت قابل قبول است؟

در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم.

بسیاری از برنامه های مهاجرت کانادا نیاز به ارائه مدرک یکی از دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) این کشور دارند.

حتی اگر ارائه مدرک زبان، جزو مدارک اجباری برنامه مهاجرتی خاصی نباشد، ارائه نتایج آزمون زبان می تواند به متقاضی در پروسه مهاجرت (برای مثال ایجاد تاثیر مثبت در تصمیم آفیسر) کمک کند.

علیرغم موانعی که برای شرکت در آزمون آیلتس جنرال یا سایر آزمون های قابل قبول وجود دارد، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، آزمون دولینگو یا سایر آزمون های آنلاین زبان را برای برنامه های مهاجرتی که ارائه مدرک زبان در آنها اجباری است قبول نمی کند.

بنابراین، اگر آزمون زبان برای روش مهاجرتی شما اجباری است، باید در یکی از چهار آزمون زبان زیر شرکت کنید.

1- CELPIP: برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی (فقط CELPIP جنرال؛ General-LS قابل قبول نیست)

2- IELTS: سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (البته باید مدرک زبان آیلتس، مربوط به آیلتس جنرال باشد؛ آیلتس آکادمیک قابل قبول نیست.)

3- TEF کانادا: که مخفف  Test d’évaluation de français می باشد.

4- TCF کانادا

دو آزمون اول دانش متقاضی را در خصوص زبان انگلیسی ارزیابی می کند و دو زبان دیگر مختص ارزیابی زبان فرانسوی می باشند.

 

 

 

 

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

تقلب در آزمون دولینگو

شیوع کرونا باعث شد تا آزمون ها و کلاس درس های آنلاین بیشتر مورد توجه قرار گیرند که یکی از آزمون ها دولینگو (Duolingo) بود.

بسیاری از متقاضیان این آزمون می خواهند بدانند که آیا امکان تقلب در آزمون دولینگو وجود دارد و اینکه آیا شرایط برگزاری این آزمون برای تمامی داوطلبان عادلانه است یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال ها پاسخ دهیم.

بسیاری از متقاضیان این آزمون می خواهند بدانند که آیا امکان تقلب در آزمون دولینگو وجود دارد یا نه؟!

این روزها آزمون دولینگو بازار آزمون های مهارت زبان انگلیسی را زیر و رو کرده است؛ به طوری که می توان آن را با لپ تاب و در هر زمان و از هر کجای دنیا انجام داد آن هم فقط با یک چهارم قیمتی که باید برای آزمون های TOEFL و ITELS پرداخت می کنید.

همچنین نتیجه آزمون دولینگو در مقایسه با آیلتس و تافل که حداقل یک هفته طول می کشد، دو روزه مشخص خواهد شد.

این آزمون تطبیقی آنلاین، هم اکنون توسط کالج ها و دانشگاه های زیادی در سراسر کانادا به عنوان مدرک ارزیابی سطح زبان انگلیسی قابل قبول است.

همچنین در طول پندمیک کرونا که بسیاری از مراکز سایر آزمون های ارزیابی سطح زبان انگلیسی بسته بودند، بسیاری از افراد به دولینگو روی آوردند زیرا می توان این آزمون را از خانه انجام داد!

برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو، داوطلبان ملزم به رعایت یک سری از قوانین به شرح زیر هستند:

  • باید در یک اتاق ساکت و دارای نور کافی، تنها باشند؛
  • گوش های داوطلب باید قابل مشاهده باشند و با مو یا کلاه پوشانده نشوند؛
  • داوطلبان اجازه استفاده از عینک آفتابی یا هدفون را ندارند؛
  • نمی توانند از هیچ وسیله نوشتاری یا کاغذی استفاده کنند؛
  • نباید با هیچ شخص دیگری در طول آزمون صحبت کنند؛
  • داوطلبان اجازه دور شدن از جلو دوربین به صورتی که در دیدرس نباشند را ندارند؛
  • همچنین اجازه مینیمایز کردن صفحه آزمون را ندارند.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

                دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

چگونه دولینگو تقلب را تشخیص می دهد

نرم افزار آزمون دولینگو به محض شروع تست قادر به ضبط صفحه شما است.

همچنین این آزمون دارای پروتکل های شناسایی است و ناظر آزمون، خروج از صفحه آزمون یا باز کردن صفحه جدید را تشخیص می دهد.

تمام این اقدامات پس از اتمام آزمون از راه دور بررسی می شود.

اگر در جلسه آزمون حتی یکی از قوانین آزمون نقض شوند، ناظر آزمون نمره آزمون شما را باطل می کند. بسته به شدت تخلف، حتی ممکن است شرکت کنندگان از شرکت مجدد در آزمون انگلیسی دولینگو به طور دائم منع شوند.

دانلود مقاله راهنمای آزمون دولینگو | 20 میشم

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط