سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

         دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 1.53 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

مطلب مشابه :

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

 

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

آناتومی دندان چگونه است؟

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم بیان میدارد همان طور که می دانید دندان ها یکی از حیاتی ترین بخش های بدن انسان را تشکیل می دهند که نگهداری از آن ها به دلیل آسیب پذیری بالایی که دارند چالش برانگیز و دشوار می باشد.

از همین رو نیازمند توجه ویژه می باشند. دندان هم مانند برخی دیگر از ارگان ها دارای نوعی آناتومی می باشد.

شناخت آناتومی دندان این امکان را به ما می دهد تا با دید بهتر به مراقبت از دندان ها پرداخته و در صورت نیاز به درمان، روش مناسب را انتخاب نماییم.

تمام درمان هایی که در حوزه دندانپزشکی برای ترمیم دندان ها و یا جایگزینی دندان ها وجود دارد بر اساس شناخت آناتومی دندان طراحی شده اند چرا که اگر این شناخت وجود نداشته باشد امکان نتیجه گیری معکوس از درمان وجود خواهد داشت.

بنابراین با وجود مسائل بیان شده می توان به اهمیت شناخت این موضوع پی برد.

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

ساختار آناتومی دندان

در رابطه با ساختار آناتومی دندان باید گفت: همان طور که می دانید تعداد دندان های یک انسان بالغ 32 دندان می باشد که 16 دندان بر روی فک بالایی و 16 دندان بر روی فک پایینی قرار گرفته است.

دندان ها از ماده ای سخت ساخته شده اند که باعث شده است این عضو از بدن به سخت ترین عضو بدن تبدیل شود.

ساختار تشکیل دهنده دندان ها به این شکل می باشد که در داخل دندان و در زیر مینای دندان لایه ای سخت به نام عاج دندان و لایه ای دیگر به نام مغز دندان و یا همان محفظه ی دندان وجود دارد.

رگ های خونی و اعصاب مربوط به دندان ها در همان مغز دندان قرار گرفته شده است.

قسمت مهم دیگری که در آناتومی دندان ها وجود دارد ریشه دندان می باشد که در استخوان فک قرار گرفته شده است. در ادامه به معرفی هر یک از این قسمت ها خواهیم پرداخت.

مطلب مشابه :

 

دانلود Pdf کتاب کامپوزیت های زیست پزشکی

دانلود Pdf کتاب کامپوزیت های زیست پزشکی

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

 

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

ریشه دندان

یکی از مهم ترین قسمت ها در ساختار آناتومی دندان ریشه می باشد که در واقع بخشی از دندان است که درون استخوان فک قرار گرفته است و باعث ثابت ماندن دندان در سر جای خود می شود. ریشه دندان خود از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است.

کانال ریشه: گذرگاهی که پالپ دندان را در بر می گیرد.

سمان: ساختار این قسمت شبیه استخوان می باشد که به رباط پریودنتال وصل می شود.

رباط پریودنتال: این قسمت از فیبر کلاژن و بافت همبند ساخته شده است و شامل رگ های خونی و اعصاب می باشد.

رگ های خونی و اعصاب: به کمک این بخش رباط پریودنتال می تواند از مواد مغذی تغذیه کند. همچنین رگ های عصبی نیروی مورد استفاده برای جویدن را کنترل می کنند.

استخوان فک: این استخوان که با نام آلوئولار نیز شناخته می شود حاوی حفره های دندانی است که ریشه دندان ها در آن جای گرفته اند.

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

گردن

یکی دیگر از قسمت های موجود که در ساختار آناتومی دندان مورد بررسی قرار می گیرد گردن می باشد. گردن قسمتی است که بین تاج و ریشه دندان قرار می گیرد و شامل سه بخش تشکیل دهنده می باشد.

لثه: این بافت گوشتی به گردن دندان و سمان وصل می باشد.

پالپ: این قسمت که با عنوان مغز دندان نیز شناخته می شود یکی از بخش های درونی دندان می باشد که از رگ های خونی و بافت های عصبی ساخته شده اند.

حفره پالپ: این قسمت فضای داخل تاج دندان می باشد که شامل پالپ می باشد.

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

تاج

این قسمت از ساختار آناتومی دندان به راحتی در دهان قابل مشاهده می باشد چرا که این قسمت از دندان لثه ها خارج شده است. این بخش نیز از سه قسمت تشکیل شده است.

تاج تشریحی: قسمتی از دندان که قادر به دیدن آن باشیم.

مینا: بیرونی ترین لایه موجود در دندان می باشد و می توان آن را به عنوان سخت ترین عضو از اعضای بدن معرفی کرد. وظیفه این قسمت را می توان محافظت از دندان ها در برابر انواع باکتری ها بیان کرد.

عاج: این قسمت در زیر مینای دندان قرار گرفته است و ساختار آن از بافت معدنی می باشد. وظیفه این قسمت محافظت از دندان ها در برابر سرما و گرما می باشد.

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

موقعیت دندان ها در ساختار آناتومی دندان

آناتومی دندان ها به گونه ای است که دندان ها متناسب با محل قرار گیری خود به پنج گروه دسته بندی می شوند. در ادامه به بررسی این پنج گروه خواهیم پرداخت.

1_ دندان های پیشین: شامل 4 دندان می باشد که در مرکز فک بالا و پایین قرار گرفته است و با نام ثنایا نیز شناخته می شوند. وظیفه این دندان ها را می توان تکه تکه کردن غذا ها معرفی کرد.

2_ دندان های نیش: در کنار دندان های پیشین دندان های نیش قرار گرفته شده است و شکل ظاهری آن نوک تیز می باشد که برای بریدن و نگه داشتن غذا از آن استفاده می کنند.

3_ آسیای کوچک: این دندان ها دارای نوعی برآمدگی می باشند که این برآمدگی به له کردن غذا کمک می کنند. محل قرار گیری این دندان ها کنار دندان های نیش می باشد.

4_ آسیای بزرگ: به دندان هایی که در قسمت عقب دهان قرار گرفته است دندان آسیای بزرگ می گویند. سطح این دندان ها صاف بوده و وظیفه ی آن ها له کردن غذا می باشد.

5_ دندان عقل: این نوع دندان ها معمولا بعد از 18 سالگی در می آیند و رویش آن ها با درد زیادی همراه است. این دندان ها با نام آسیای سوم نیز شناخته می شوند.

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم
آناتومی سر و دندان ها - سایت نویان

مطلب مشابه :

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

 

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

دانلود جزوه آناتومی و مورفولوژی دندان

یک دندان از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

هر دندان دارای بخش‌های مختلف می‌باشد که در ادامه این بخش‌ها به اختصار مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

  • مینای دندان- مینای دندان بخش خارجی و سخت دندان است که از بیشترین ساختار معدنی در بین بخش‌های مختلف بدن برخوردار است. به هر حال در صورتی که به نحو صحیح از دندان مراقبت نشود، مینای دندان می‌تواند به تدریج دچار پوسیدگی و کرم‌خوردگی شود.
  • عاج دندان- لایه‌ای است که زیر مینای دندان قرار گرفته است. در مواقعی که پوسیدگی به مینای دندان نفوذ کند، در مرحله بعد به عاج دندان آسیب وارد می‌نماید. در ناحیه عاج دندان میلیون‌ها لوله ریز وجود دارد که به‌طور مستقیم به پالپ دندان متصل هستند.
  • پالپ- این ناحیه از دندان از بافت نرم تشکیل شده و در مرکز انواع دندان ها قرار دارد.
  • در حقیقت ناحیه پالپ از اعصاب دندان و رگ‌های خونی تشکیل شده است. در صورتی که پوسیدگی دندان به ناحیه پالپ برسد، فرد معمولاً احساس درد و ناراحتی کرده و برای درمان به عصب‌کشی نیاز پیدا خواهد کرد.
  • سمنتوم- سمنتوم یک لایه پوششی بر روی ریشه‌های دندان است که ساختاری شبیه به مینای دندان، اما نرم‌تر دارد. در واقع سمنتوم به پایداری ریشه دندان با اتصال ریشه به استخوان فک از طریق فیبرهای پیوندی کمک می‌کند.
  • ریشه‌ها- ریشه دندان موقعیت دندان را در استخوان فک محکم می‌کند. به این ترتیب دندان می‌تواند در برابر نیروی ناشی از گاز گرفتن و جویدن روزمره غذا مقاومت کند. یکی از مشکلاتی که سلامت ریشه‌های دندان که بخشی از آناتومی دندان است را تهدید می‌کند، ابتلا به بیماری‌های دندان و لثه است. به این ترتیب مراقبت مناسب از بهداشت دهان و دندان از طریق مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم یک راه ساده برای مراقبت از وضعیت دهان و دندان می‌باشد. علاوه بر این افراد مختلف می‌توانند از روش‌های تمیز کردن حرفه‌ای دندان همچون جرم‌گیری برای کمک به از بین بردن پلاک و جرم دندان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های لثه استفاده کنند.
  • کانال‌های ریشه و پالپ- کانال‌های ریشه و پالپ در داخل دندان قرار گرفته‌اند. در بسیاری از مواقع دندان‌های قدامی یک کانال ریشه دارند.
  • این شرایط در حالی است که دندان‌های آسیابی کوچک و دندان‌های آسیابی بزرگ ممکن است دو یا سه کانال ریشه داشته باشند.
  • این نواحی خاص از دندان به شدت حساس بوده و مسئولیت خون‌رسانی و تامین مواد مورد نیاز برای زنده ماندن دندان را بر عهده دارند.
  • به هر حال هنگامی که این ناحیه از دندان به خاطر پوسیدگی شدید و وارد شدن ضربه دچار آسیب یا عفونت گردد، اغلب لازم است برای نجات دندان و اجتناب ازکشیدن آن، از روش عصب‌کشی برای بیمار استفاده شود.

 

آناتومی وبافتهای دهان ودندان - انجمن پرستاری ایران

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

دانلود جزوه آناتومی ومرفولوژی دندان

دو مرحله رویش دندان‌ها

در اولین مرحله دندان‌های شیری در دهان کودک رشد می‌کنند.

به هر حال با گذشت زمان دندان‌های شیری افتاده و به تدریج با دندان‌های دائمی در مرحله دوم جایگزین خواهند شد.

توجه داشته باشید به خاطر افتادن دندان‌های شیری به دلایل مختلف همچون شکستگی دندان، پوسیدگی، و وارد شدن ضربه به‌طور تصادفی، نمی‌توان برای افتادن دندان‌های شیری زمان مشخص و قطعی بیان کرد.

همچنین همواره افراد در طول فرآیند رشد دندان‌های خود با یک دوره زمانی موقتی و گذرا مواجه می‌شوند که در طول این دوره هر دوی دندان‌های شیری و دندان‌های دائم به‌طور همزمان در دهان وجود دارند. در اصطلاح به این مرحله دوره واسط دندانی (mixed dentition) گفته می‌شود.

 

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

    دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

انواع مختلف دندان‌ها چیست؟

در ادامه انواع مختلف دندان‌ها در دهان به‌طور مختصر مورد بررسی قرار گرفته‌اند:

  • دندان‌های قدامی- دندان‌های تیز و تیغه مانند جلوی دهان هستند (چهار دندان بر روی فک بالا و چهار دندان بر روی فک پایین) که برای قطع کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • دندان‌های نیش- گاهی اوقات به این دندان‌ها کاسپید (cuspids) گفته می‌شود. این دندان‌ها ظاهری شبیه به منقار داشته و نوک تیز هستند. به این ترتیب از این دندان‌ها می‌توان برای پاره کردن و کشیدن غذا به داخل دهان استفاده کرد.
  • دندان‌های آسیابی کوچک- این دندان‌ها دارای دو برآمدگی مشخص بر روی سطح رویی خود هستند و به این ترتیب ظاهر آن‌ها به دو دندان نیش به هم متصل شده شبیه است. این دندان‌ها برای خرد کردن و پاره کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • دندان‌های آسیابی بزرگ- این دندان‌ها نقش موثر در خرد کردن و جویدن مواد غذایی داشته و از چندین برآمدگی مشخص بر روی سطح خارجی خود به این منظور برخوردار هستند.

 

مطلب مشابه :

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

 

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

 

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

تعداد دندان‌های شیری

زمان دندان در آوردن کودک با رسیدن وی به حدود سن شش ماهگی آغاز می‌شود.

اصطلاحی که به‌طور تخصصی برای این دندان‌ها استفاده می‌شود عبارت از دندان‌های ریزنده (deciduous teeth) است، زیرا این دندان‌ها دقیقاً مشابه حالتی که برگ درختان در فصل پاییز می‌ریزد، با گذشت زمان افتاده و با دندان‌های دائمی جایگزین می‌شوند.

به هر حال اکثر افراد به این دندان‌ها در اصطلاح دندان شیری یا دندان اولیه می‌گویند.

به‌طور کلی کودکان در دهان خود 20 دندان شیری دارند که 10 تای آن‌ها بر روی فک بالا و 10 تای دیگر بر روی فک پایین قرار می‌گیرند.

این دندان‌ها نقش نگهدارنده فضا را برای رشد دندان‌های دائم بر عهده دارند. به خاطر داشته باشید فقط به خاطر اینکه دندان‌های شیری موقتی بوده و با گذشت زمان می‌افتند، نباید نسبت به مراقبت و حفظ سلامت آن‌ها بی‌توجهی شود.

در حقیقت مصرف مواد غذایی سالم و عادت‌های مربوط به مسواک زدن می‌بایست بلافاصله پس از شروع فرآیند رشد دندان‌های شیری در دهان آغاز شود.

به این ترتیب با رسیدن کودک به سن شش سالگی، به تدریج فرآیند افتادن دندان‌های شیری آغاز شده و دندان‌های شیری با دندان‌های دائمی جایگزین خواهند شد. در عمل این فرآیند تا اوایل دوره نوجوانی ادامه خواهد یافت.

 

دانلود جزوه آناتومی و مورفولوژی دندان

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

تعداد دندان‌های دائمی

تعداد دندان‌های افراد بزرگ‌سال بیشتر از تعداد دندان‌های کودکان می‌باشد.

در حقیقت اکثر افراد بزرگ‌سال 32 دندان در دهان خود دارند. این دندان‌ها از 8 دندان قدامی، 4 دندان نیش، 8 دندان آسیابی کوچک، و 12 دندان آسیابی بزرگ (شامل 4 دندان عقل) تشکیل شده است.

به این ترتیب اکثر افراد با رسیدن به سال‌های نوجوانی یک مجموعه کامل از دندان‌ها در دهان خود خواهند داشت.

به هر حال در بسیاری از مواقع لازم است به علت کمبود فضا بر روی فک و لزوم ایجاد فضای کافی در دهان برای رشد سایر دندان‌ها یا به منظور درمان مشکلات مربوط به نامرتبی و ازدحام دندان‌ها، دندان‌های عقل بیمار کشیده شوند.

به این ترتیب می‌توان گفت در حالت عادی کودکان 20 دندان و افراد بزرگ‌سال 32 دندان در دهان خود دارند. به هر حال در صورتی که دندان‌های عقل فرد کشیده شوند، تعداد دندان‌های افراد بزرگ‌سال 28 عدد خواهد بود.

توجه داشته باشید هر یک از این دندان‌ها صرف نظر از شیری یا دائمی بودن نیازمند مراقبت و توجه خاص می‌باشند و نباید نسبت به مراقبت و حفظ سلامت آن‌ها بی‌توجهی شود.

 

دانلود جزوه آناتومی ومرفولوژی دندان

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

دندان‌های شیری

دندان‌های شیری یا دندان‌های اولیه نقش بااهمیت در تضمین طرح لبخند زیبا در دوره بزرگ‌سالی دارند.

در حقیقت دندان‌های شیری فضای مناسب را بر روی فک برای رشد دندان‌های دائم در دهان حفظ می‌کنند.

به این ترتیب هنگامی که دندان‌های شیری به شدت دچار پوسیدگی یا آسیب‌دیدگی شوند، دندان‌های دائمی زیر آن‌ها نیز ممکن است دچار عفونت شده یا با مشکلات خاص روبرو شوند.

توجه داشته باشید معمولاً با افزایش سن کودک، به والدین توصیه می‌شود از سایر روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان مثل تمیز کردن منظم دندان‌ها، فلوراید درمانی یا وارنیش فلوراید، و سیلانت دندان برای مراقبت بهتر از وضعیت دندان‌های کودک خود استفاده کنید.

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم
دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

براکسیسم و دندان قروچه (Bruxism)

براکسیسم در واقع همان سایش ناشی از دندان قروچه است که در آن دندان های دو فک بالا و پایین به سختی و فشار روی هم سایده می‌شوند.

افراد مبتلا به براکسیسم غالباً از این امر آگاه نیستند.

زیرا بسیاری ازآن ها فقط هنگام خواب این کار را انجام می‌دهند. دندان قروچه با گذشت زمان، برویکسیسم می‌تواند مینای دندان را تحت فشار قرار داده و منجر به آسیب و حتی ریزش و افتادن دندان شود.

دندان قروچه همچنین می‌تواند باعث درد دندان، فک و گوش شود. به طور کلی این کار بسته به شدت آن، می‌تواند به فک نیز شما آسیب برساند و از باز و بسته شدن صحیح آن جلوگیری کند.

 

 

 

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

 

آبسه (Abscess)

آبسه دندان یک ساختار چرکی ناشی از عفونت باکتریایی است. این ساختار می‌تواند باعث بروز درد دندان شود که در نهایت به فک، گوش یا گردن شما گسترش میابد.

علائم دیگر آبسه شامل حساسیت دندان، تب، تورم یا تورم در گونه ها و صورت افراد مبتلا است.

اگر فکر می‌کنید آبسه دندان دارید فوراً به دندانپزشک یا پزشک مراجعه کنید. در صورت عدم درمان آبسه، عفونت ناشی از آن می‌تواند به سینوس ها یا مغز افراد گسترش یابد.

 

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

علائم بیماری دندان

مشکلات و بیماری های مربوط به بافت دندان می تواند علائم مختلفی ایجاد کند که البته همه این علایم آشکا نیستند. در صورت بروز یا مشاهده هر کدام از علایم زیر حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید:

  • درد دندان
  • درد فک
  • درد گوش
  • حساسیت به گرما و سرما
  • درد ناشی از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های شیرین
  • بوی بد دهان به صورت مزمن
  • متورم شدن لثه ها
  • تغییر رنگ لثه ها
  • خونریزی از لثه
  • لق شدن دندان
  • تغییر رنگ بافت دندان
  • تب

 

دانلود جزوه آناتومی ومرفولوژی دندان

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

مطلب مشابه :

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

 

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

دانلود جزوه آناتومی و مورفولوژی دندان

مراقبت از دندان‌ ها

با مراقبت از دندان‌های خود و رعایت نکات بهداشت دهان و دندان می‌توانید از بروز بسیاری از شرایط و مشکلات مروبط به دندان پیشگیری کنید. برای قوی و سالم نگه داشتن دندان‌های خود، نکات و توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

  • دندان‌های خود را به صورت روزانه و برای دو بار با استفاده از خمیردندان مسواک بزنید.
  • روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید
  • هر سه ماه یک بار مسواک خود را تعویض کنید
  • هر 6 ماه یکبار برای تمیز کردن حرفه ای دندان‌های خود به دندانپزشکی مراجعه کنید
  • مصرف غذاهای قندی و نوشیدنی را محدود کنید
  • اگر سیگار می‌کشید، در مورد راه‌های ترک آن با پزشک خود صحبت کنید
دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم
جزوه مرفولوژی دندان

جزوه مرفولوژی دندان

دانلود جزوه آناتومی ومرفولوژی دندان
سوراخ شدن دندان ها

سوراخ ها یکی از مشکلات شایع آناتومی دهان و دندان ها است که ممکن است برای هر کسی ایجاد شود، در حقیقت این حفرات و سوراخ ها در اثر فعالیت باکتری ها در سطح دندان ها و اسیدی شدن محیط دهان ایجاد می شوند،

این باکتری ها زمانی که فرد به خوبی به دندان های خود رسیدگی نمی‌کند و به اصول بهداشت دهان و دندان اهمیت نمی‌دهد؛

فعالیت خود را آغاز کرده که در نهایت ممکن است باعث پوسیدگی دندان و ریزش کل دندان شود و هزینه های دندانپزشکی زیادی برای شما ایجاد کند.

 

 

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

 

پالپیت

این نوع از مشکلات، در واقع در اثر ایجاد حفره در دندان ها ایجاد می‌شود، این حفرات گاهی بسیار عمیق میشوند و در صورت رسیدگی نکردن به این حفرات باعث عفونت شده و ایجاد درد شدید در دندان ها میگردد و در این عارضه، پالپ دندان شما ملتهب می‌شود.

دانلود جزوه آناتومی ومرفولوژی دندان

دانلود جزوه مرفولوژی دندان | 20 میشم

 

مطلب مشابه :

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

 

تعمیرات تخصصی و کنترل کیفی یونیت دندانپزشکی | Pdf

دانلود جزوه آناتومی و مورفولوژی دندان

منبع:گوگل

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط

افزودن به سبد خرید