خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

 

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

           خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 1.55 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

دسته بندی روش های تحقیق از نظر روش

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم بیان دارد در علوم و رشته های مختلف از روش های متفاوتی برای جمع آوری داده ها ، مطالعه و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود.

از نظر روش تحقیق ، روش های مختلفی از جمله تاریخی ، توصیفی ، علی یا پس از وقوع و تجربی وجود دارد تحقیقات تاریخی ، فعالیتی است که برای شناخت از واقعیت های گذشته در جهت درک و فهم بهتر وضعیت موجود صورت می گیرد .

محقق باید اسناد و مدارک گذشته را به طور دقیق مستند ، جمع آوری ، مطالعه و تجزیه وتحلیل نماید .

در تحقیقات توصیفی محقق به دنبال چگونه بودن موضوع است. که شامل جمع آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه یا پاسخ به سوالات مربوط به وضعیت فعلی موضوع مورد مطالعه می شود.

تحقیقات توصیفی هم جنبهه ی کاربردی دارند هم جنبه ی مبنایی ، که در بعد کاربردی از نتایج این تحقیقات در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها و همچنین بقرنامه ریزی ها استفاده می شود .

به طور کلی تحقیقات توصیفی را می توان به چندین گروه تقسیم کرد که برخی از آنها عبارتند از پیمایشی ، همبستگی ، پس رویدادی ، اقدام پژوهی و مطالعه موردی .

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

تحقیق پیمایشی

در این نوع تحقیق هدف بررسی توزیع ویژگی های یک جامعه است و بیشتر تحقیق های مدیریت از این نوع می باشد.

در پژوهش پیمایشی پارامترهای جامعه بررسی می شوند .

در اینجا پژوهشگر با انتخاب نمونه ای که معرف جامعه است به بررسی متغیرهای پژوهش می پردازد.

پژوهش های پیمایشی به چندین دسته تقسیم می شود:

 

روش مقطعی :

گردآوری داده ها درباره ی یک یا چند صفت در یک مقطع زمانی خاص . برای مثال بررسی میزان علاقه دانشجویان سال اول دبیرستان به ادامه تحصیل در یک رشته خاص.

در بررسی پیمایش طولی ، داده ها در طول زمان گردآوری شده تا رابطه ی بین متغیرها در طول زمان سنجیده شود.

برای مثال « سیر تحول ثبت نام دانشجویان دختر در دوره های تحصیلات تکمیلی « یا « بررسی تحول مهارت های زبان فارسی پایه ی اول تا پنجم ابتدائی « . تحقیقات تحولی که به بررسی روند ها و تحول پدیده ها در طول زمان می پردازند از این دسته هستند .

 

روش دلفی :

در این نوع تحقیقات رابطه ی میان متغیر ها براساس هدف پژوهش تحلیل می گردد .

در تحقیقات همبستگی اگر هدف پیش بینی متغیر های وابسته براساس متغیرهای مستقل باشد به متغیر وابسته متغیر ملاک و به متغیر مستقل متغیر پیش بین می گویند .

همچنین وجه تمایز تحقیق همبستگی با تحقیق آزمایشی در این است که در اینجا متغیرهای مستقل دستکاری نمی شوند .

 

براساس هدف به سه دسته تقسیم می شود:

همبستگی دو متغیری :

هدف بررسی رابطه همزمانی متغیر ها است به عبارت دیگر میزان هماهنگی تغییرات دو متغیر است .

در بیشتر تحقیقات همبستگی دو متغیری از مقیاس فاصله ای با پیش فرض توزیع نرمال و محاسبه ضریب همبستگی پیرسون استفاده می شود .مثال : رابطه اسناد ثبات و مرکز علیت با موفقیت در عملکرد .

 

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

تحلیل رگرسیون 

در تحلیل رگرسیون هدف پیش بینی یک یا چند متغیر ملاک براساس یک یا چند متغیر پیش بین است .

اگر هدف بررسی یک متغیر ملاک از یک متغیر پیش بین باشد از رگرسیون ساده استفاده می شود .

اگر بررسی یک متغیر ملاک براساس چند متغیر پیش بین باشد از رگرسیون چندگانه استفاده می شود .

اگر همزمان چند متغیر ملاک براساس چند متغیر پیش بین بررسی شود از رگرسیون چند متغیری استفاده می شود .

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

             خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

 

 

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

               خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

 

انواع روش تحقیق در پایان نامه از نظر زمان

تحقیقات بسته به زمان مد نظر تحقیقات به 2 گروه گذشته نگر و آینده نگر تقسیم می‌شوند.

تحقیقات گذشته نگر

این تحقیقات به بررسی اثرات و پیامدهای احتمالی اتفاقی می‌پردازند که در گذشته اتفاق افتاده است و اثرات آن در حال حاضر قابل مشاهده است.

تحقیقات آینده نگر

در این نوع از تحقیقات محقق به بررسی اثرات احتمالی یک حادثه و پیامدهای آن در آینده خواهد پرداخت.

 

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

دسته بندي تحقيقات بر مبنای روش  (Research by method)
  • روش تحقيق تاريخي : در این روش تحقیقاتی به بررسی تحولات رخ داده در یک نظام در یک دوره پرداخته می شود. هدف اصلی تحقيق تاريخی بررسی داده های مربوط به رويدادهای گذشته و تفسير آن ها است. با استفاده از این روش می توان به وقایع و رخدادهای گذشته در خصوص آن سازمان پی برد.
  • روش تحقيق فلسفي : روش فلسفي به تجزيه و تحليل مفاهيم در كليه زمينه های علمي از جمله تعليم و تربيت می پردازد. مثلا پژوهشگران تعليم و تربيت همواره در جستجوی روش های خوب برای کسب دانش و افزایش یادگیری دانش آموزان هستند. فيلسوف با مطالعه در زمینه يادگيری و فرايند ياددهی به «علم در حيطه عمل» آگاهی می يابد و متخصصان تعليم و تربيت با كمك این مفاهيم فلسفی به بررسی روابط و نكات افتراقی ميان دانش از يك طرف و غريزه ، نگرش ها ، نهادها ؛ عادت ها و يا احساسات از طرف ديگر می پردازد.
  • روش تحقيق قوم نگاري : در این روش محقق به بررسی فرهنگ های مختلف می پردازد. تحقيقات قوم نگاري در تعليم و تربيت ، توصيف علمي از سيستم های ياددهی – يادگيری ، فرايند ها و پديده های تربيتی در درون بافت هاي ويژه نظام های آموزشی فراهم مي آورد.
  • تحليل محتوا :‌ این روش به منظور آشکارسازی پیام هایی که می تواند رد داخل یک متن وجود داشته باشد، بکار می رود.

 

خلاصه کتاب روش تحقیق | ۲۰ میشم

 

 

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل

 

محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط