آموزش اکسل | 20 میشم

 

 

آموزش اکسل | 20 میشم

آموزش تصویری اکسل 2019

آموزش تصویری اکسل 2019

توجه : آموزش تصویری اکسل 2019 با حجم 5 مگابایت و تعداد 117 صفحه و رنگی به این خرید بصورت رایگان اضافه شد.

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 32.4 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

آموزش اکسل

شامل 102 صفحه PDF  

 

 

آموزش اکسل | 20 میشم

 

 

آموزش اکسل | 20 میشم

                     آموزش اکسل | 20 میشم

 

 

آموزش اکسل | 20 میشم

                   آموزش اکسل | 20 میشم

 

اکسل چیست؟

آموزش اکسل | 20 میشم بیان دارد از معروف‌ ترین و کاربردی ‌ترین نرم‌افزار محاسبات که شرکت مایکروسافت در اختیار کاربران خود قرار داده است. در هر سازمان و شرکت مالی و حسابداری که داخل شوید صفحه‌های پر از سلول نرم‌افزار اکسل را مشاهده خواهید کرد که بر روی سیستم آن‌ها در حال کار است.

این نرم‌افزار با امکانات فراوان در زمینه طبقه‌بندی داده‌ها و اطلاعات، فرمول‌بندی، نمایش آن‌ها به شکل نمودار و … قابلیت دارد. البته این قابلیت ‌ها از سطح ساده تا پیچیده بوده و برای استفاده بهینه از تمام امکانات آن نیازمند آموزش اکسل و افزایش تسلط و توانایی خودخواهید بود.

این نرم‌افزار محاسباتی برای مقاصد خاص و افراد متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته باید ذکر کرد که معایب و مزایای خاص خود را داشته و با ترکیب تمام این نقص‌ها و نقاط قوت توانسته جایگاه خوبی در بین کاربران، به ‌ویژه تحلیلگران و حسابداران باز کند.

اکسل برای قشرهای مختلف به مقاصد متفاوتی قابلیت استفاده دارد، خانه‌دارید و می‌خواهید که به اوضاع خریدهای روزانه و ماهانه خود سروسامان بدهید، معلم هستید و قصد واردکردن نمره دانش آموزان و مقایسه و بررسی سطح پیشرفت تحصیلی آن‌ها را دارید، حسابدارید یا یک تحلیلگر فرقی نمی‌کند اکسل همان برنامه‌ای است که کار شما را راحت‌تر می‌کند.

در پاسخ دقیق‌تر به پرسش اکسل چیست؟ باید بگوییم که اکسل یک نرم‌افزار صفحه گسترده یا SpreadSheet است. به این معنا که فضای بسیار پیشرفته‌ای برای جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات در حجم بالا به صورت‌های گوناگون چون عدد، متن و … را دارد.

تمام داده‌هایی که شما داخل این نرم‌افزار ذخیره می‌کنید به ‌صورت جدول دسته‌بندی می‌شود.

در واقع می‌توان گفت که شما هر اطلاعاتی را با هر میزان از تنوع که بخواهید در اکسل ذخیره می‌کنید و عملیات مختلفی را روی آن انجام می‌دهید.

شاید اکسل ظاهر پیچیده‌ای داشته باشد که در ابتدا با دیدن آن کمی ناامید شوید ولی این مژده را به شما می‌دهیم که کار کردن با آن نه‌تنها سخت نیست بلکه بسیار خوشایند است و قطعاً از اینکه اطلاعات مختلف را بانظم و آرایش خاصی چیدمان کرده و از آن‌ها بهترین استفاده را می‌کنید لذت خواهید برد.

البته قرار نیست نحوه کار با این نرم‌افزار بر شما وحی شود پیش از آغاز کار باید در مورد آن به‌ خوبی مطالعه کرده و یا حتی شاید لازم باشد دوره‌های آموزشی را گذرانده تا به‌خوبی بر آن مسلط شوید.
در ادامه مقاله  بر آنیم که شما را با مفاهیم اساسی که محیط اصلی اکسل را تشکیل می‌دهند آشنا کنیم. رایج‌ترین و مهم‌ترین مفاهیمی که در اکسل با آن مواجه خواهید شد، چیزی است که در همان وهله اول مشاهده می‌کنید.

آموزش اکسل pdf

آموزش اکسل | 20 میشم

 

 

  1.  Sheet یا برگه همان صفحه‌ای است که پیش روی شما باز است. در فایل اکسل خود می‌توانید از چندین برگه استفاده کنید و در این زمینه با محدودیتی روبه‌رو نیستید.
  2. شاید یکی از چیزهایی که در همان ابتدا جلب ‌توجه می‌کند سلول‌هایی است که در نرم‌افزار اکسل وجود دارد. سلول یا cell درواقع همان خانه‌هایی است که داده‌های مختلف را وارد آن می‌کنید. همانند برگه‌ها سلول‌ها نیز به‌اندازه موردنیاز شما مورداستفاده قرار می‌گیرند. این جدول‌ها در ردیف و ستون‌های مختلفی جا گرفته‌اند.

آموزش اکسل | 20 میشم

آموزش اکسل pdf

 

اکسل پدیده ‌ای از مایکروسافت

در آموزش اکسل | 20 میشم میخوانیم که مایکروسافت شرکت برتر و غول‌آسایی که تبدیل به یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا شده است. این شرکت چند ملیتی یک شرکت نرم‌افزاری است و گوش مردمانی که به هر طریقی با دنیای نرم‌افزار و کامپیوتر درگیر هستند به‌خوبی بانام آن آشنایی‌ دارد.

مایکروسافت در کنار آمازون و اپل از شرکت‌هایی هستند که ارزش دارایی آن‌ها از مرز یک تریلیون گذشته و این عدد به‌خوبی نشان‌دهنده بزرگی و عظمت آن است.

یکی از مجموعه‌هایی که شرکت مایکروسافت ارائه کرد بسته Office بود که یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای آن در کنار برنامه کاربردی ورد  برنامه اکسل است.

نرم‌افزار اکسل برنامه بسیار خوبی برای رسم نمودارهای مختلف از ساده تا پیچیده است که توانایی انجام محاسبات بسیار پیچیده ریاضی را دارد.

کاربرد نرم‌افزار اکسل بیشتر در زمینه ریاضی و محاسبات است و بنابراین در زمینه‌هایی چون حسابداری، مالی، دسته‌بندی بودجه، پیش‌بینی‌ها و آمار و … بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شما در محیط اکسل به ‌راحتی توانایی انجام عملیاتی چون ضرب، تقسیم، جمع و میانگین و … را دارید و توانایی‌های اکسل به این عملیات چهارگانه ریاضی ختم نمی‌شود و دارای توابع بسیار پیشرفته‌ای است که برای کارهای حرفه‌ای‌تر و عملیات سخت‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته علاوه بر اکسل نرم‌افزارهای دیگری هستند که به ‌صورت آنلاین یا آفلاین خدماتی را که اکسل در اختیار شما می‌گذارد را ارائه می‌دهند اما باید گفت که اکسل شکل تکامل‌ یافته‌تری از تمام این نرم‌افزارهاست.

اگر قرار باشد که اطلاعات خود را به ‌صورت ساده به ‌عنوان ‌مثال در نرم‌افزار Word وارد کنید.

دست‌یابی به آن و یا تغییر چیدمان و یا اعمال هر نوع تغییری در آن با مشکل مواجه خواهد شد و نیازمند صرف زمان زیادی است حالا در نظر بگیرید که اگر حجم این داده‌ها خیلی بالا باشد چه اتفاقی خواهد افتاد.

در آن‌ سو، اکسل قرار دارد که هیچ‌یک از این مشکل‌ها را نداشته و در کمترین زمان ممکن به هر نوع داده‌ای که پیش‌ از این وارد کرده‌اید دسترسی خواهید داشت.

 

آموزش اکسل pdf

آموزش اکسل | 20 میشم

آموزش فرمول نویسی در اکسل

 مزایا و معایب نرم‌افزار اکسل

  1. در صورت مجهز بودن به دانش VBA یا Visual Basic Applications توانایی برنامه‌نویسی بر روی نرم‌افزار اکسل را خواهید داشت. این نرم‌افزار توسط مایکروسافت ارائه‌شده و به همین دلیل قابلیت استفاده در تمام برنامه‌های این شرکت را دارد.
  2.  امکان تحلیل پیشرفته داده‌های علمی، ایجاد فرم‌های اتوماتیک، برنامه‌ریزی‌های حرفه‌ای و پیش‌بینی‌های خاص توسط این نرم‌افزار قابل انجام خواهد بود.
  3. از طریق اکسل به‌راحتی می‌توانید بین نرم‌افزارهای آفیس همچون نرم افزار powerpoint ، Word، و… ارتباط برقرار کنید. همچنین ازآنجایی ‌که در اکسل امکانات مختلفی ازجمله نمودارها و تحلیل‌های آماری و … موجود است به‌راحتی می‌توانید بین داده‌ها ارتباط برقرار کرده و حتی آن‌ها را پیش‌بینی کنید. در صورتی هم که آموزش کار با اوت لوک را بدانید می توانید از اکسل برای تکمیل داده های اطلاعاتی خود استفاده نمایید.
  4. در نرم‌افزار اکسل شما توانایی فرمول نویسی داشته و این‌یکی از امکانات موردعلاقه سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌ویژه در زمینه حسابداری و مالی به شمار می‌رود.
  5.  باقابلیت ماکرو نویسی نیازی نیست که یک عملیات مشابه را بر روی تعداد زیادی فایل به‌نوبت انجام دهید. این ویژگی به شما کمک می‌کند در زمان خود نیز صرفه‌جویی کنید.
  6. افراد مختلف با حداقل شناخت از این نرم‌افزار می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کرده و تا حد نیاز خود از آن بهره ببرند.
  7. در استفاده و تحلیل‌های پیچیده لازم است که تسلط کامل به این نرم‌افزار داشته باشید.
  8.  از مزایای اکسل نیز باید به این نکته اشاره‌کنیم که امکان یافتن خطا در فرمول نویسی های زیاد و طولانی بسیار پایین خواهد بود.
  9.  اکسل امنیت خیلی بالایی ندارد و این‌یکی از ایراداتی (Bug) است که این نرم‌افزار با آن مواجه است. همچنین احتمال بالایی وجود دارد که اطلاعات شما از دست برود و مجبور باشید که دوباره همه‌چیز را از ابتدا شروع کنید. برای جلوگیری از چنین شرایطی گرفتن فایل پشتیبان(Backup) از داده‌ها راه مطمئنی خواهد بود.
  10.  در صورت استفاده از فایل اکسل بر روی سایر سیستم‌عامل‌ها به تمام ابزار و امکانات آن دسترسی ندارید. همچنین فایل اکسل برای کاربرد بر روی گوشی‌های همراه آن‌چنان مناسب‌سازی نشده است.

آموزش اکسل | 20 میشم بیان دارد نرم‌افزار اکسل همچون سایر نرم‌افزارها نقاط قوت و ضعف بسیاری دارد که با تمام این‌ها همچنان برنامه‌ای محبوب و کاربردی محسوب می‌شود. البته متخصصان شرکت مایکروسافت در تلاش هستند که ایرادات آن را به حداقل برسانند و همچنان اکسل را با امکانات فوق‌العاده در رأس قرار بدهند.

آموزش اکسل pdf

آموزش اکسل | 20 میشم

آموزش فرمول نویسی در اکسل

کاربرد نرم افزار اکسل در محیط کار

طبق آموزش اکسل | 20 میشم از اکسل برای وارد کردن و دسته بندی داده های مختلف کمی و کیفی، انجام محاسبات ریاضی و کشیدن نمودار به وسیله ابزارهای گرافیکی، ساخت برنامه های ساده حسابداری و… استفاده می شود.

باید بدانید اکسل توانایی انجام محاسبات دشوار ریاضی را نیز دارد و کمتر کسی است که برای ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات حسابداری و یا ریاضی، از اکسل استفاده نکرده باشد.

قابلیت های زیاد نرم افزار اکسل و سهولت یادگیری و استفاده از آنها، بکارگیری این نرم افزار را در بسیاری از حوزه های کاری به امری اجتناب ناپذیر تبدیل نموده است.

بطور خلاصه می توان از نرم افزار اکسل برای امور بسیار ساده مانند لیست کردن خرید های روزانه شخصی تا اموری پیچیده مانند تهیه داشبوردهای مدیریتی استفاده کرد.

همچنین در آموزش اکسل | 20 میشم اشاره دارد که علاوه بر تمام قابلیت هایی که در اکسل قرارداده شده است (مانند رسم نمودارها، فرمول نویسی، تهیه بانک داده، داشبوردها و….) EXCEL میتواند با استفاده از کد نویسی VBA تبدیل به یک نرم افزار بسیار حرفه ای برای تحیل داده ها و گزارش گیری شود.

خوب شاید برای شما سوال پیش آمد که VBA چیست؟

آموزش اکسل | 20 میشم بیان دارد اولین صفحه گسترده VisiCalc در سال ۱۹۷۸ به بازار آمد. این صفحه گسترده از نخستین “برنامه‌های کاربردی عالی ” محسوب می‌شد. لوتوس ۱و ۲ و ۳ در سال ۱۹۸۳ به بازار آمدند .

و برای مدت طولانی بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دادند. کواتروپرو و اکسل Excel در سال ۱۹۸۷ به بازار معرفی شدند که هر دو تحت محیط گرافیکی Windows عمل می‌کردند. و حالا پس از سالها مهم‌ترین نرم‌افزارهای صفحه گسترده که امروز استفاده از آن‌ها رایج است عبارت‌اند از

Calc ، Lotus ، Excel ، Google Docs ، ZCubes ، Gnumeric ، Quattropro ، kspread ، EditeGrid

 

آموزش اکسل | 20 میشم

 

VBA در اکسل چیست

براساس آموزش اکسل | 20 میشم VBA مخفف عبارت Visual Basic Applications یک زبان برنامه نویسی است که توسط شرکت Microsoft طراحی شده است. و از آنجا که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده در تمام برنامه های این مجموعه نیز گنجانده شده است.

 

آموزش اکسل | 20 میشم

آموزش فرمول نویسی در اکسل
آموزش اکسل pdf
کاربرد اکسل در حسابداری چیست؟

آموزش اکسل | 20 میشم بیان دارد براساس اگر شما نیز سری به بخش های مالی و حسابداری هر شرکتی بزنید خواهید دید که حتما قسمتی از صفحه نمایش رایانه ها با صفحات گسترده اکسل پر شده است. صفحاتی که در آن اطلاعات مالی، بودجه ها، پیش بینی ها و برنامه های استفاده شده برای تصمیمات بزرگ تجاری وجود دارد.

این بخش از کسب وکار ها بیشتر از سایر بخش ها بر روی صفحات گسترده اکسل متکی هستند و از مزایای آن بهره مند می شوند.

طبق آموزش اکسل | 20 میشم بیان دارد فرمول های پیشرفته در اکسل می تواند فرایندهای دستی که تکمیل آن ساعت ها زمان نیاز دارد را در عرض چند دقیقه انجام دهد.

بیشتر کاربران می دانند که نرم افزار اکسل می تواند مواردی همچون جمع، ضرب، تقسیم و تفریق را به خوبی انجام دهد اما به خاطر داشته باشید که این نرم افزار توابع بسیار پیشرفته ای نیز دارد.

توجه : آموزش تصویری اکسل 2019 با حجم 5 مگابایت و تعداد 117 صفحه و رنگی به این خرید بصورت رایگان اضافه شد.
آموزش تصویری اکسل 2019

آموزش تصویری اکسل 2019

آموزش فرمول نویسی در اکسل
منبع:گوگل
محصول مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
درباره این محصول نظر دهید !
  • توضیحات محصول را به خوبی بخوانید و در صورت نیاز به راهنمایی از بخش کاربری و سیستم تیکت استفاده نمایید .
  • پشتیبانی محصولات سیستم تیکت و تماس از طریق واتس آپ می باشد .
  • برای دریافت آخرین نسخه محصولات و دسترسی همیشگی به محصولات خریداری شده حتما در سایت عضو شوید .
  • پرداخت از طریق درگاه بانکی انجام میشود در غیر این صورت با ما تماس بگیرید
قالب فروش فایل

محصولات مرتبط