سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

1 کارآموزی رشته الکترونیک | واحد پشتیبانی سوییچ مخابرات

1 کارآموزی رشته الکترونیک | واحد پشتیبانی سوییچ مخابرات

1 کارآموزی رشته الکترونیک | واحد پشتیبانی سوییچ مخابرات

1 کارآموزی رشته الکترونیک | واحد پشتیبانی سوییچ مخابرات

فصل اول – آشنايی با مکان کارآموزی

تاريخچه

شرخ مختصری از فرآيند خدمات

فصل دوم – ارزيابی بخش های مرتبط به رشته ICT

موقعيت رشته کارآموز

شرح وظايف رشته کارآموز

برنامه های آينده سازمان

فصل سوم – آموخته ها

واحد پشتيبانی فنی مراکز شهری

توپولوژی شبکه

مرکز ترانزيت

Numbering

تماس های شهری

تماس های بين شهری

کد منطقه

تماس های کشوری

مرکز مخابراتی

مسير برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز

سيگنالينگ صحبت

تبديل صوت به سيگنال ديجيتالی

لينک E1

فيبر نوری

Call prossesing

چگونگی شماره گيری

آشنايی با سخت افزار سوئيچ

انواع کارت ها

مکانيسم Loud sharing و Hot standby

سرويس های ويژه مخابراتی

شارژينگ

شبکه های نسل آينده

نتيجه گيری

1 کارآموزی رشته الکترونیک | واحد پشتیبانی سوییچ مخابرات

توضیح اولیه :

انسان از ابتدای خلقت خويش همواره به ارتباط با هم نوع نياز داشته و اين نياز در گذر سال ها و قرن ها بيشتر شده به صورتی که تبديل به يک ضرورت انکار پذير در زندگی انسان ها شده است .

همين نياز باعث شده انسان به دستاوردهای بزرگی مانند پست، تلگراف، تلفن و اينترنت دست يابد و مطمئناً دستاوردهای بهتری نيز در آينده براساس همين نيازها به وجود خواهد آمد و در حقيقت جهان پهناور امروز به واسطه همين ارتباطات ايجاد شده به دهکده جهانی تبديل شده است.

تاريخچه

ايجاد ارتباطات مخابراتی در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس اين ارتباطات گسترش يافت تا اينکه به شکل امروزی درآمده است. در ابتدای کار ارتباطات کاناليزه نبوده و امنيت نداشت.

مطلب مرتبط :  سیستم ترافیک هوشمند زمان واقعی بر مبنای VANET

و از زمانی که شبکه مخابراتی گسترش يافت نياز به بخشی جهت ايجاد ارتباط با ساير قسمت ها بود و ديگر اين امکان وجود نداشت که هر مشترک به صورت مستقيم با ساير مشترکين در ارتباط باشد. از اين رو از تکنولوژی به نام سوييچ استفاده شد. دانلود گزارش کارآموزی رشته الکترونیک – واحد پشتیبانی سوییچ مخابرات از لینک پایین.

سوييچ در لغت به معنی کليک زدن می باشد. اما در عمل به معنی دستگاهی است که عمليات پردازش، محاسبه شارژينگ و کليه کارهای مرتبط با آن را انجام می دهد.

اداره پشتيبانی فنی در ارتباط با سوييچ است. وقتی دو مشترک به صورت مستقيم با يکديگر ارتباط برقرار می کنند سوييچ هيچ گونه جايگاهی ندارد.

سوييچ را نصب می کنيم و اين سوييچ مشخص می نمايد که کدام مشترک می تواند با ديگر مشترک از همان مرکز يا از ساير مراکز در ارتباط باشد.

 

1 کارآموزی رشته الکترونیک | واحد پشتیبانی سوییچ مخابرات

 

دستگاه سوئيچ ديجيتال به عنوان قلب و مركز كليه ارتباطات تلفني محسوب مي شود. با توجه به اهميتي كه ارتباطاتي نظير تلفن، اينترنت، فاكس و … در زندگي امروز به عهده دارند، سرويس و نگهداري و همچنين ارائه خدمات به مشتركين از طريق سالنهاي دستگاه در مراكز تلفن اهميت مضاعفي پيدا كرده است و وظيفه افرادي كه در اين مراكز مسئوليت دارند از يك سو نگهداري و سرويس خود دستگاه و از طرف ديگر ارائه خدمات به مشتركين مي باشد. خدماتي نظير قطع و وصل و داير كردن سرويسهاي ويژه و مزاحم يابي

تاريخچه مخابرات

در دوم ژوئن سال 1875 ميلادي مصادف با 11 خرداد 1254 شمسي تلفن اختراع شد. در سال 1265 براي اولين بار در ايران يك رشته سيم بين تهران و شاهزاده عبدالعظيم به طول 7/8 كيلومتر توسط يك بلژيكي كشيده شد ولي در واقع مرحله دوم فن آوري مخابرات در تهران از سال 1268 شمسي با برقراري ارتباط تلفني بين دو ايستگاه ماشين دودي تهران و شهر ري آغاز شد.

مطلب مرتبط :  سیستم ترافیک هوشمند زمان واقعی بر مبنای VANET

وزارت تلگراف در سال 1287 با وزارت پست ادغام و بنام وزارت پست و تلگراف نامگذاري شد.

در سال 1302 قراردادي براي احداث خطوط تلفني زيرزميني با شركت زيمنس و هالسكه منعقد شد و 3 سال بعد در آبان 1305 تلفن خودكار جديدي برروي 2300 رشته كابل در مركز اكباتان آماده بهره برداري شد.

در سال 1308 امور تلفن نيز تحت نظر وزارت پست و تلگراف و تلفن قرار گرفت و به نام وزارت پست و تلگراف و تلفن نامگذاري شد.

مركز تلفن اكباتان در سال 1316 به 6000 شماره رسيد و در سال 1337 به 13 هزار شماره توسعه يافت.

خطوط تلفن جديد (كارير) نيز پس از شهريور 1320 مورد بهره برداري قرار گرفت و ارتباط تلفني بين تهران و ساير شهرها گسترش يافت و مراكز تلفن تهران شروع به تأسيس شد.

در پايان سال 2001 تعداد مشتركين تلفن ثابت كشور به 293/384/10 شماره رسيد كه نسبت به سال قبل آن 06/13 درصد رشد داشت و در مقايسه با ساير كشورهاي جهان ايران رتبه 20 از لحاظ تعداد تلفن و رتبه 5 از لحاظ درصد رشد تلفن را داشت.

شركت سهامي مخابرات استان تهران در راستاي سياست تمركز زدايي در تاريخ 11/11/74 به مدت نامحدود تأسيس و آغاز به كار نمود.

 

 

 

منبع : گوگل

دانلود باکس

 

با سلام

درصورت بروز هرگونه مشکل در دریافت فایل دانلودی

لطفا ما را در جریان بگذارید . یه دنیا ممنون

واتس آپ مدیریت : 09111482708

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

سیستم ترافیک هوشمند زمان واقعی بر مبنای VANET

سیستم ترافیک هوشمند زمان واقعی بر مبنای VANET

سیستم ترافیک هوشمند زمان واقعی بر مبنای VANET مشکلات ترافیکی به عنوان یک مسئله اجتماعی مهم توجه زیادی را به سمت خود جلب …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...