سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

ولادیمیر لیاخوف | 20 میشم

ولادیمیر لیاخوف | 20 میشم

 

ولادیمیر لیاخوف

ولادیمیر لیاخوف

ولادیمیر لیاخوف | 20 میشم

ولادیمیر پلاتونوویچ لیاخوف (به روسی: Владимир Платонович Ляхов) ‏(۱۸۶۹ – ۱۹۱۹)، هفتمین فرمانده روسی بریگاد قزاق ایران بود که مجلس شورای ملی را به دستور محمدعلی شاه قاجار به توپ بست.

به دستور وی همچنین تنی چند از آزادی‌خواهان اعدام شدند.

لیاخوف، افسر ارتش روسیه، از طرف دربار تزار به ایران اعزام شد و در زمان سلطنت محمدعلی شاه قاجار، فرماندهی بریگاد مرکزی قوای قزاق را برعهده گرفت. کلنل لیاخوف در مقابل وزیر جنگ و هیچ یک از مقامات وقت ایران برای خود مسئولیتی قائل نبود و مستقیماً از پترزبورگ کسب تکلیف می‌کرد. وی در ۲۲ جمادی‌الاول سال ۱۳۲۶ ق، از طرف محمدعلی شاه قاجار به سمت فرماندار نظامی تهران منصوب شد و در ۲۳ جمادی‌الاول به دستور شاه و توصیه سرگئی شاپشال که در خدمت محمدعلی شاه قاجار بود و گارتوریک وزیر مختار روسیه در ایران، مجلس شورای ملی را به توپ بست.

ولادیمیر لیاخوف | 20 میشم

 

تخریب و غارت

بر اثر این واقعه جمعی از نمایندگان مجلس را متفرق ساخت و عده‌ای را کشت و قوای قزاق وارد مجلس شدند و دست به تخریب و غارت زدند. بعد از این آشوب سازی مهلک، کلنل لیاخوف از طرف محمدعلی شاه قاجار مورد قدردانی قرار گرفت.

لیاخوف تا روز اول رجب سال ۱۳۲۷ ق در خدمت محمدعلی شاه قاجار بود، ولی پس از فتح تهران توسط مجاهدان و سواران گیلانی و بختیاری، تسلیم اردوی مشروطه‌خواهان شد و از طرف علیقلی‌خان سردار اسعد و محمدولی‌خان تنکابنی، فاتحان مشروطه‌خواه تهران، تحت حفاظت یوسف خان امیر مجاهد قرار گرفت، تا مورد حمله مشروطه خواهان واقع نشود.

لیاخوف در سوم رجب سال ۱۳۲۷ ق استعفای خود را تسلیم سپهسالار وزیر جنگ کرد و به سن پترزبورگ رفت. در سال ۱۹۱۷ (۱۳۳۶ ق) که انقلاب روسیه پدید آمد، به ژنرال دِنیکِن فرمانده روس‌های سفید پیوست و چون سفیدها شکست خوردند، به باتومی گرجستان گریخت. ولی در آن جا، به دست سه تن گرجی، کشته شد.

مطلب مرتبط :  فردریک فلس

 

اگه دنبال ی کتاب باارزش هستی کلیک کن :

 

دانلود کتاب آناتومی گری تنه جلد اول 2020 ترجمه فارسی pdf

 

 

طرح ریزی به توپ بستن مجلس

 

ولادیمیر لیاخوف

ولادیمیر لیاخوف

 

روزنامه‌نگار بلغاری

مشهور است که محمدعلی شاه عامل اصلی و طراح به توپ بستن مجلس بوده‌است، اما بنا بر گزارش‌های محرمانه‌ای که پانوف، روزنامه‌نگار بلغاری، از لیاخوف ربوده بود، طراح اصلی نقشه، لیاخوف و بارانوسکی (مترجم سفارت روس) و شاپشال (آجودان شاه و از اتباع روسیه) بودند که با ادارهٔ ارتش در تفلیس و سن‌پترزبورگ تماس داشتند و موافقت دولت روسیه را کسب کرده بودند.

شاه ابتدا با نقشهٔ لیاخوف مخالفت کرد و خواهان روش مسالمت‌آمیزتری شد، زیرا از عواقب درگیری نظامی و کشتار مردم می‌ترسید، ولی لیاخوف گفت که جز این راهی نیست و تهدید کرد که در غیر این صورت، دیگر دولت روسیه در قبال وی تعهد و مسئولیتی نخواهد داشت. شاه به‌ناچار پذیرفت، ولی درخواست کرد تا جایی که ممکن است از خون‌ریزی خودداری کنند.

ولادیمیر لیاخوف | 20 میشم

 

ولادیمیر لیاخوف

ولادیمیر لیاخوف

 

اگه دانشجویی یه سر بزن :

 

 

دانلود کتاب فیزیک هالیدی ویرایش 11 – فارسی

 

 

 

منبع : گوگل

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

همه چیز درباره قلمروی هیمه‌جی | 20 میشم

همه چیز درباره قلمروی هیمه‌جی | 20 میشم     همه چیز درباره قلمروی هیمه‌جی | 20 میشم   قلمروی هیمه‌جی (به ژاپنی: 姫路藩 Himeji-han) یک هان در ژاپنِ …

ادامه توضیحات

فرودگاه بین‌المللی پرزیدانت کارلوس ایبانیز دل کامپو

فرودگاه بین‌المللی پرزیدانت کارلوس ایبانیز دل کامپو

فرودگاه بین‌المللی پرزیدانت کارلوس ایبانیز دل کامپو فرودگاه بین‌المللی پرزیدانت کارلوس ایبانیز دل کامپو (به انگلیسی: Presidente Carlos Ibáñez del Campo International Airport) (به زبان بومی: Aeropuerto …

ادامه توضیحات

جنگل بامبو (کیوتو، ژاپن) | 20 میشم

جنگل بامبو (کیوتو، ژاپن) | 20 میشم   جنگل بامبو (کیوتو، ژاپن) | 20 میشم     جنگل بامبو یک جنگل طبیعی از بامبو (گیاه) در آراشی‌یاما …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...