سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

همه چیز درباره مهندسی ابر سازه

مهندسی ابر سازه

مهندسی ابر سازه

همه چیز درباره مهندسی ابر سازه

مهندسی ابر سازه (به انگلیسی: Megascale engineering) گونه‌ای از مهندسی اکتشافی است که بر ساخت سازه‌هایی با مقیاس بسیار بزرگ تمرکز دارد. این سازه‌ها حداقل یک کیلومتر یا یک مگامتر طول دارند به عنوان مثال ابر سازه‌ها.

همه چیز درباره مهندسی ابر سازه

مهندسی در مقیاس بزرگ (یا مهندسی کلان) شکلی از مهندسی اکتشافی است که با ساخت سازه‌ها در مقیاس عظیم مرتبط است. به طور معمول این سازه ها حداقل 1000 کیلومتر (620 مایل) طول دارند – به عبارت دیگر، حداقل یک مگا متر، از این رو این نام است. چنین سازه هایی در مقیاس بزرگ، ابرساختار نامیده می شوند.

علاوه بر ساختارهای مقیاس بزرگ، مهندسی در مقیاس بزرگ به عنوان شامل تبدیل کل سیارات به یک محیط قابل سکونت برای انسان نیز تعریف می شود، فرآیندی که به نام مهندسی زمین یا سیاره ای شناخته می شود. این ممکن است شامل تغییر شرایط سطح، تغییرات در مدار سیاره و ساختارهایی در مدار باشد که برای اصلاح تعادل انرژی در نظر گرفته شده است.

مهندسی اختر گسترش مهندسی در مقیاس بزرگ به ابرساختارها در مقیاس ستاره ای یا بزرگتر است، مانند کره های دایسون،  جهان های حلقه و دیسک های آلدرسون.

چندین مفهوم ساختاری بزرگ مانند کره‌های دایسون، ازدحام‌های دایسون و مغزهای ماتریوشکا احتمالاً بر روی ماهواره‌های انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا ساخته می‌شوند. سایر مفاهیم مهندسی سیاره یا حمل و نقل بین ستاره ای احتمالاً به ماهواره های انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا و زیرساخت های لجستیک فضایی همراه برای نیرو یا ساخت آنها نیاز دارند.

مهندسی در مقیاس بزرگ اغلب نقش مهمی در طرح فیلم‌ها و کتاب‌های علمی تخیلی دارد. محیط ریز گرانشی فضای بیرونی چندین مزیت بالقوه برای مهندسی این سازه ها فراهم می کند. اینها شامل به حداقل رساندن بارهای وارد بر سازه، در دسترس بودن مقادیر زیادی از مواد خام به شکل سیارک ها، و تامین انرژی کافی از خورشید است. با این حال، قابلیت‌های استفاده از این مزایا هنوز در دسترس نیست، بنابراین آنها موادی را برای مضامین علمی تخیلی فراهم می‌کنند.

مطلب مرتبط :  دانلود کتاب استاتیک مریام ویرایش 9 (سال 2018)

 

مطالب مرتبط :

 

دانلود فایل شرایط عمومی پیمان با فرمت word

 

مهندسی اکتشافی

تعداد کمی از ابرساختارها روی کاغذ به عنوان مهندسی اکتشافی طراحی شده اند. با این حال، فهرست کلان سازه های موجود و برنامه ریزی شده با طبقه بندی اینکه دقیقاً چه چیزی یک ابرساختار را تشکیل می دهد، پیچیده است. با تعریف دقیق، هیچ ابرساختاری در حال حاضر وجود ندارد (با این که آسانسور فضایی تنها پروژه ای است که به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است). با تعاریف ملایم تر، دیوار بزرگ چین (6.7 میلی متر یا 4200 مایل) به عنوان یک ابرساختار به حساب می آید.

فهرست کامل تری از کلان سازه های مفهومی و موجود، به همراه بحث در مورد معیارهای کلان سازه، در زیر ابرساختار یافت می شود.

از میان تمامی ابرساختارهای پیشنهادی، تنها آسانسور مداری،  حلقه پرتاب Lofstrom، و مفاهیم آسانسور فضایی مریخی یا قمری را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های مهندسی مرسوم ساخت و در درک علم مواد فعلی قرار دارند. نانولوله‌های کربنی ممکن است استحکام کششی لازم را برای آسانسور فضایی مبتنی بر زمین از نظر فناوری چالش‌برانگیزتر داشته باشند، اما ایجاد نانولوله‌هایی با طول مورد نیاز یک تمرین آزمایشگاهی است و فناوری در مقیاس کابلی کافی هنوز به هیچ وجه نشان داده نشده است.

مونتاژ سازه هایی که حجم بیشتری نسبت به یک آسانسور فضایی دارند، احتمالاً شامل ترکیبی از تکنیک های مهندسی جدید، مواد جدید و فناوری های جدید است. چنین پروژه‌های ساختمانی عظیمی ممکن است به استفاده از ماشین‌های خود-تکثیر شونده نیاز داشته باشند تا یک «خدمه ساخت‌وساز» مناسب را فراهم کنند. استفاده از فناوری نانو ممکن است هم مونتاژکننده های خود-تکرار شونده و هم مواد تخصصی مورد نیاز برای چنین پروژه ای را فراهم کند. با این حال، نانوتکنولوژی یکی دیگر از حوزه‌های مهندسی اکتشافی در این زمان است.

مطلب مرتبط :  معادله دیفرانسیل | کامل ترین مقاله

منبع : گوگل

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

دانلود رایگان فایل شرایط عمومی پیمان | 1401

توجه : دانلود فایل word  شرایط عمومی پیمان اینجا کلیک کنید دانلود رایگان فایل شرایط عمومی پیمان | 1401 در تنظیم قراردادهای پیمانکاری میبایست هم …

ادامه توضیحات

معادله دیفرانسیل | کامل ترین مقاله

معادلات دیفرانسیل

مطلب پیشنهادی عالی برای شما :   دانلود Pdf کتاب معادلات دیفرانسیل | حسین فرامرزی     دانلود و خرید PDF کتاب ریاضی …

ادامه توضیحات

مقاله ای جامع درباره مدیریت پروژه

دانلود Pdf کتاب مدیریت پروژه های عمرانیدانلود Pdf کتاب مدیریت پروژه های عمرانی

مقاله ای جامع درباره مدیریت پروژه مدیریت پروژه (به انگلیسی: Project management) تخصیص، پیگیری و کاربرد منابع برای رسیدن به اهداف مشخص در یک دوره زمانی …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...