سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

نوزاد پسرتان را ختنه کنید یا نکنید؟ | 20 میشم

 

 دوستان گرامی وعزیز می توانید این مطلب را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم استفاده بفرمائید.

 

 

علت ختنه پسران چیست؟

نوزاد پسرتان را ختنه کنید یا نکنید؟ | 20 میشم بیان دارد برای ختنه کردن پسران می‌توان دو دلیل کلی بیان کرد؛ دلایل پزشکی و دلایل مذهبی – فرهنگی.

آخرین درمان برای تنگی غلفه (فیموز)، عفونت مجدد غلفه و سر آلت تناسلی ختنه کردن است و می‌توان آن را یکی از اصلی‌ترین دلایل پزشکی ختنه کردن پسران دانست.

در برخی از ادیان مانند اسلام به دلیل فواید و آثار مثبت ختنه کردن پسران، این امر واجب شده است و اگر در سنین پایین انجام نشود بر فرد واجب است بعد از بلوغ این عمل را انجام دهد.

اگر غیر مسلمانی به دین اسلام روی آورد و ختنه نشده باشد بر او واجب است این عمل را انجام دهد.

 

 

علت وجود پوست ختنه‌گاه

طبق نوزاد پسرتان را ختنه کنید یا نکنید؟ | 20 میشم سوالی که ممکن است هر فرد با شنیدن عمل ختنه کردن پسران به ذهنش خطور کند این است که اگر قرار است مردان “پوست ختنه گاه” نداشته باشد، پس علت وجود داشتن آن چیست؟

علتی که برای آفریده شدن این عضو می‌توان آورد این است که، این پوست در دوران جنینی و قبل از تولد نوزاد باعث حفظ آن قسمت جنین می‌شود و مانند بند ناف بچه پس از تولد عضو زاید به حساب آمده و بهتر است بریده شود.

 

فواید ختنه کردن پسران

۱- پسرانی که عمل ختنه انجام می‌دهند بهداشت و سلامت بیشتری دارند.

۲- این عمل از عفونت ادراری و کلیوی پیشگیری می‌کند و عفونت و تورم دستگاه تناسلی را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود، کودکانی که ختنه می‌شوند ۱۵ برابر کمتر از کودکانی که ختنه نمی‌شوند به عفونت‌ دچار می‌شوند.

۳- از مهم‌ترین اثرات مثبت ختنه کردن، جلوگیری از انتقال سریع ویروس HIV و کم کردن انتقال عفونت‌های دیگری است که ممکن است از طریق رابطه جنسی به وجود آید.

۴- مردان ختنه شده کم‌تر در معرض ابتلا به سرطان آلت تناسلی هستند و در سنین بالاتر ابتلا به این نوع سرطان در مردان ختنه شده کمتر است.

مطلب مرتبط :  فیری یویا

۵- ختنه شدن تنها برای مردان مفید نیست بلکه زنانی که همسرانشان ختنه شده‌اند، کمتر دچار ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌شوند.

۶- در مواردی هم گفته شده است که ختنه کردن باعث افزایش لذت بردن از رابطه جنسی می‌شود که البته ثابت شده نیست و نمی‌توان درباره آن نظر قطعی داد.

می‌توان نتیجه گرفت که ختنه کردن پسران از ابتلا به خیلی از بیماری‌های عفونی که ممکن است آقایان به آن مبتلا شوند و بیماری‌هایی که ممکن است از روش جنسی منتقل شود، جلوگیری می‌کند.

باکتری‌ها و ویروس‌ها به علت وجود محیط مناسب در زیر پوست ختنه‌گاه می‌توانند به خوبی رشد کنند و در واقع اصلی‌ترین علت ختنه پسران حذف محیط مناسب رشد باکتری‌هاست.

 

عوارض ختنه کردن پسران

براساس نوزاد پسرتان را ختنه کنید یا نکنید؟ | 20 میشم عوارض عمل ختنه‌ای که با رعایت ضوابط پزشکی انجام شود، خیلی نادر است و تنها خونریزی و التهاب از جمله عوارض آن به شمار می‌آید.

خون ریزی از شایع‌ترین عوارض ختنه کردن است که با اقدامات ساده قابل کنترل است و به ندرت نیاز به انتقال خون وجود خواهد داشت.

عفونت موضعی دومین عارضه‌ای است که ممکن است به صورت خفیف و به شکل قرمزی و ترشحی که چرک باز است نمود پیدا کند.

از دیگر عوارض نادری که ممکن است رخ دهد عوارض ایزوله است که شامل فیموزیس راجعه، باز شدن زخم، پنیس مخفی، اشکالات زیبایی به علت پوست اضافه و … می‌شود.
عوارض جانبی شدید بعد از عمل ختنه بسیار نادر است.

اگر ختنه کردن پسران در زمان نوزادی انجام پذیرد، بسیار آسان‌تر و کم خطرتر است و کودک نیازی به بیهوشی عمومی نداشته و تنها با بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

اگر ختنه کردن در زمان نوزادی صورت نگیرد باید کودک به طور کامل بیهوش شود.

علاوه بر آن اثر بدی بر روحیه و روان کودک گذاشته و تصویر بدی در ذهن کودک باقی می‌ماند زیرا در این سنین (به ویژه سنین ۲ تا ۳ سالگی) کودک نسبت به حفظ آلت تناسلی خود حساسیت دارد.

مطلب مرتبط :  یئوکسام-دونگ

 

 

در چه کسانی ختنه انجام نمی شود؟
  • افراد با بیماری هیپوسپادیاس که در آنها سوراخ پیشابراه به جای نوک آلت در تنه آلت و یا زیر کلاهک قرار دارد.
  • افراد با آلت کوچک (کمتر از ۲.۵ سانتی متر)
  • افراد با آلت پره دار(Webbed Penis)
  • افرادی که بیماری های خونی  با اختلالات انعقادی مثل هموفیلی دارند.
شایع ترین علل انجام ختنه

دلایل اجتماعی و بهبود بهداشت از مهم ترین علل ختنه هستند. عفونت ادراری، همراهی با جراحی های دیگر و …. از علل دیگر انجام ختنه می باشند.

روش های مختلف ختنه نوزاد

گذاشتن حلقه پلاستیکی ( Ring or Plastibell)

این روش، روش متداول ختنه نوزاد است. حلقه پلاستیکی را روی نوک آلت قرار می‌دهند و بر روی حلقه با نخ گره می‌زنند و ۵ تا ۱۰ روز آن را به همین حال نگاه می‌دارند.

در نتیجه پوست بالای نخ سیاه می‌شود و با حلقه پلاستیکی می‌افتد. این روش را معمولاً قبل از چهار ماهگی بکار می‌برند.

ختنه کردن با روش بریدن و دوختن پیش پوست

اگر ختنه در ماههای اول انجام نشود، پزشک بعد از شش ماهگی با روش بریدن و دوختن، ختنه را انجام می‌دهد.

اگر از محل ختنه چند قطره خون خارج شود، مهم نیست ولی اگر خونریزی زیاد باشد باید هر چه زودتر به پزشک اطلاع داده شود تا از خونریزی جلوگیری نماید.

در صورت مشاهده ترشحات سفید رنگ در محل ختنه نوزاد ، مادر باید محل را با آب و صابون بشوید و در معرض هوا قرار دهد.

روش سنتی شامل بریدن پوست و بانداژ محکم محل زخم است که گاهی در آن از بخیه نیز استفاده میشود. روش‌های جدیدتر با وسایلی مانند حلقه (پلاستی‌بل Plastibell) و با شیوع کمتر Mogen و Gomco انجام می‌شوند.

 

 

 

 

 

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل

 

 

 

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

آب‌انبار حاج آقا امام

آب‌انبار حاج آقا امام

آب‌انبار حاج آقا امام آب‌انبار حاج آقا امام مربوط به دوره پهلوی است و در اردکان، بلوار شهید بهشتی، جنب مسافربری مظلوم واقع شده و این اثر …

ادامه توضیحات

دانلود منابع کنکور 98 تجربی نظام قدیم

دانلود منابع کنکور 98 تجربی نظام قدیم منابع کنکور 98 تجربی نظام قدیم برای شرکت در کنکور سراسری باید کتب عمومی و اختصاصی …

ادامه توضیحات

سریال کشف جادوگران | 20 میشم

سریال کشف جادوگران | 20 میشم     سریال کشف جادوگران | 20 میشم   کشف جادوگران ( A Discovery of Witches‎) سریال تلویزیونی …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...