سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

غارت چیست ؟ | 20 میشم

غارت چیست ؟ | 20 میشم

غارت چیست ؟ | 20 میشم

 

غارت یا چپاول یا غارتگری، به دزدیدن اموال و کالاهایی در حین درگیری نظامی در جنگ یا در زمان کمک رسانی به یک فاجعه طبیعی یا در طی یک اغتشاش یا شورش صورت می‌گیرد، می‌گویند. این اصطلاح همچنین در موارد دیگری همچون دزدی و اختلاس از دارایی‌های عمومی یا خصوصی انجام می‌گیرد نیز اطلاق می‌شود. دزدیدن آثار باستانی از کشورهای مختلف را نیز غارت می‌گویند.

 

 

غارت چیست ؟ | 20 میشم

 

 

غارت به دنبال بلایا

در هنگام یک فاجعه ، نیروهای پلیس و ارتش گاهی اوقات قادر به جلوگیری از غارت نیستند که تحت نگرانی های بشردوستانه یا جنگی قرار دارند ، یا به دلیل آسیب دیده بودن زیرساخت های ارتباطی نمی توانند احضار شوند. به ویژه در هنگام بلایای طبیعی ، بسیاری از غیرنظامیان ممکن است مجبور شوند آنچه را که متعلق به آنها نیست ، برای زنده ماندن مجبور کنند.

 

چگونه می توان به این پاسخ داد ؟  مرز بین “غارت” غیر ضروری و “غارت” ضروری ، اغلب برای دولت ها یک معضل است.  در موارد دیگر ، غارتها به دلایل سیاسی یا دلایل دیگر ، از جمله دلایل مذهبی ، اجتماعی یا اقتصادی ، ممکن است توسط دولت تحمل شود یا حتی مورد تشویق قرار گیرد.

 

 

غارت چیست ؟ | 20 میشم

 

 

حذف های باستان شناسی

اصطلاح “غارت” همچنین گاهی اوقات به معنای بردن آثار باستانی از کشورها توسط افراد غیر مجاز است ، یا افراد داخلی قانون شکنی را برای جبران سود مالی ، یا کشورهای خارجی ، که معمولاً بیشتر به اعتبار و یا قبلا علاقه مند هستند ، “کشف علمی” . یک نمونه از این موارد ممکن است حذف محتوای مقبره های مصری باشد که به موزه های سراسر غرب منتقل شده بود. اینکه آیا این به معنای “غارت” است ، مورد بحث است ، احزاب دیگر اظهار داشتند که معمولاً نوعی اجازه به اروپاییان داده می شد و اگر اروپایی ها بودجه و سازماندهی نمی کردند بسیاری از گنجینه ها اصلاً کشف نمی شد اعزامی ها یا حفاری هایی که آنها را واقع کرده است. بسیاری از این آثار باستانی به طور داوطلبانه به کشور مبدا خود برگردانده شده اند.

مطلب مرتبط :  اریک بروک | 20 میشم

 

 

 

غارت چیست ؟ | 20 میشم

 

 

در درگیری مسلحانه

 

اخراج و غارت مچلن توسط سربازان اسپانیایی به رهبری دوک آلبا ، 2 اکتبر 1572.
غارت توسط ارتش پیروز در طول جنگ در طول تاریخ ثبت معمول بوده است.  سربازان پیاده ، غارت را راهی برای تأمین درآمد غالباً ناچیز می دانستند  و دارایی منتقل شده بخشی از جشن پیروزی بود. در پی جنگ های ناپلئونی ، و به ویژه پس از جنگ جهانی دوم ، هنجارهای ضد غارت زمان جنگ به طور گسترده ای پذیرفته شد. 

در رده های بالاتر ، نمایشگاه غرورآمیز غارت ، بخشی جدایی ناپذیر از پیروزی روم معمول را تشکیل می داد ، و چنگیز خان در اعلام اینکه بزرگترین خوشبختی “غلبه بر دشمنان خود … به سرقت بردن ثروت آنها” غیر معمول نبود. . 

در جنگ در دوران باستان ، غنایم جنگ شامل جمعیت شکست خورده ای بود که غالباً به بردگی کشیده می شدند. زنان و کودکان ممکن است به عنوان صیغه ها ، خواجه ها و برده ها جذب جمعیت کشور پیروز شوند.  در جوامع پیش از مدرن دیگر ، اشیا made ساخته شده از فلزات گرانبها بیشتر مورد هدف حملات غارت جنگ قرار داشتند ، بیشتر به دلیل سهولت قابل حمل بودن. در بسیاری از موارد غارت فرصتی برای دستیابی به گنجینه هایی بود که در غیر این صورت به دست نمی آمد. از قرن هجدهم میلادی ، آثار هنری به طور فزاینده ای به یک هدف محبوب تبدیل شده اند. در دهه 1930 ، و حتی بیشتر از آن در طول جنگ جهانی دوم ، آلمان نازی به غارت گسترده و سازمان یافته ای از هنر و اموال ، به ویژه در لهستان تحت اشغال نازی ها مشغول شد.

مطلب مرتبط :  تپه انتکا | 20 میشم

دانلود کتاب مباحثی تحلیلی از حقوق تجارت | 268 صفحه

دانلود کتاب مباحثی تحلیلی از حقوق تجارت | 268 صفحه

غارت ، همراه با نظم و انضباط ضعیف نظامی ، گاهی اوقات سقوط ارتش بوده است [نیاز به منبع] – نیروهایی که برای غارت یک منطقه پراکنده شده اند ، ممکن است در مقابل ضد حمله آسیب پذیر شوند. در موارد دیگر ، به عنوان مثال گونی وهابی کربلا در 1801 یا 1802 ، غارت به پیروزیهای بیشتر ارتش کمک کرده است.  همه غارتگران در زمان جنگ فاتح نیستند.

دانلود کتاب مباحثی تحلیلی از حقوق تجارت | 268 صفحه

دانلود کتاب مباحثی تحلیلی از حقوق تجارت | 268 صفحه

غارت Vistula Land توسط ارتش امپراتوری روسیه در حال عقب نشینی در سال 1915  از جمله عوامل وفاداری لهستانی ها به امپراتور روسیه بود. غیرنظامیان محلی همچنین می توانند از خرابی سفارش برای غارت اموال عمومی و خصوصی استفاده کنند ، مانند رویدادهایی که در جریان جنگ عراق در سال 2003 در موزه ملی عراق اتفاق افتاد. در رمان جنگ و صلح لو لوکولاویچ تولستوی غارت گسترده شهروندان مسکو قبل از ورود نیروهای ناپلئون به شهر در سال 1812 ، همراه با غارت توسط نیروهای فرانسوی در سایر نقاط وجود دارد.

در سالهای 1990 و 1991 ، در جریان جنگ خلیج فارس ، سربازان صدام حسین خسارات قابل توجهی به زیرساخت های کویت و عربستان وارد کردند. آنها همچنین از شرکت ها و خانه های خصوصی سرقت می کردند.  در آوریل 2003 ، غارتگران به موزه ملی عراق حمله کردند و هزاران اثر هنری همچنان ناپدید شده اند.

سایت های حفاظت از سوریه و موزه ها در طول جنگ داخلی سوریه غارت می شوند ، و مواردی در بازار سیاه بین المللی به فروش می رسد.  گزارش های سال 2012 حاکی از آن است که این عتیقه ها توسط جنگجویان مختلف برای اسلحه مبادله می شده اند. 

 

 

 

 

گوگل

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

سپردار قرمز مرکبات

سپردار قرمز مرکبات

سپردار قرمز مرکبات سپردار قرمز مرکبات (نام علمی: Aonidiella aurantii) نام یک گونه از تیره شپشک‌های سپردار است. 20misham.com مطلب مرتبط :  چگونه بلاگر شویم | 20 میشم

ادامه توضیحات

سگ‌های باسکرویل

سگ‌های باسکرویل

سگ‌های باسکرویل سگ‌های باسکرویل (انگلیسی: The Hounds of Baskerville‎) دومین قسمت از فصل دوم سریال شرلوک می‌باشد.   سگ‌های باسکرویل دکتر جیمز مورتیمر پس از آنکه دوستش …

ادامه توضیحات

فلورد کجاست ؟ | 20 میشم

فلورد کجاست ؟ | 20 میشم فلورد کجاست ؟ | 20 میشم   آدرس فلورد : در ۷کیلومتری شهر زیرآب و در میانه …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...