سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

 

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

اچ‌تی‌ام‌ال چیست؟

اچ‌تی‌ام‌ال اختصاری برای عبارت «زبان نشانه‌گذاری اَبَرمتن» (Hypertext Markup Language) و نباید آن را با زبان برنامه‌نویسی اشتباه بگیرید. زبان‌های نشانه‌گذاری یا markup به این جهت استفاده می‌شوند که به مرورگر اعلام کنند چگونه باید صفحات وب را جهت نمایش برای بازدیدکنندگان سازماندهی کند. این سازماندهی می‌تواند بسته به تمایل توسعه‌دهنده، بسیار ساده یا پیچیده باشد. اچ‌تی‌ام‌ال شامل یک سری از عناصر است که از آن‌ها برای محصورسازی، پیچاندن، و یا نشانه‌گذاری بخش‌های مختلف محتوا استفاده می‌شود تا شیوه نمایش آن را به روشی خاص سازماندهی کنیم. تگ‌های محصورسازی می‌توانند یک بخش از محتوا را به یک هایپرلینک تبدیل کنند تا به یک صفحه دیگر روی وب پیوند یابند، کلمات را به حالت اریب (italic) دربیاورند و یا مواردی مشابه را اجرا کنند. برای نمونه خط محتوای زیر را در نظر بگیرید:

 

 

 

 

 

اگر بخواهیم این خط به صورت مستقل روی صفحه ظاهر شود می‌توانیم به مرورگر اعلام کنیم که این خط یک پاراگراف است و آن را درون یک عنصر <p> محصور کنیم.

 

 

 

 

دقت کنید که تگ‌ها در اچ‌تی‌ام‌ال به کوچکی/بزرگی حروف حساس نیستند یعنی می‌توان آن‌ها را در هر دو حالت حروف کوچک یا بزرگ نوشت. برای نمونه یک تگ <title> می‌تواند به صورت‌های <title>, <TITLE>, <Title>, <TiTlE> و حالت‌های دیگر نوشته شوند و همگی به درستی کار می‌کنند. با این وجود بهترین رویه آن است که همه تگ‌ها را به خاطر یکپارچگی، خوانایی و دلایل دیگر به حالت حروف کوچک بنویسیم.

 

 

 

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

 

 

 

 

کمک از ویکی پدیا :

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال یک جزء مستقل از یک پروندهٔ اچ‌تی‌ام‌ال است. پرونده‌های اچ‌تی‌ام‌ال شامل ساختاری درختی از عناصر اچ‌تی‌ام‌ال و دیگر محتویات، مانند متن هستند. هر عنصر می‌تواند صفات تعیین‌شده‌ای داشته باشد. همچنین می‌تواند شامل محتواهای دیگر مثل متن یا عناصر دیگر باشد. این عناصر نشانه‌هایی هستند که معنای خاصی دارند و به منظور مشخصی به کار می‌روند؛ مثلا عنصر <title>عنوان صفحه</title> برای نمایش عنوان صفحه استفاده می‌شود.

مطلب مرتبط :  نوزاد پسرتان را ختنه کنید یا نکنید؟ | 20 میشم

 

 

 

 

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

 

ایجاد نخستین عنصر اچ‌تی‌ام‌ال

 

در زمان نامگذاری عناصر، می‌توان عناصر را درون عنصرهای دیگر نیز قرار داد. این کار تعریف «تودرتو» (nested) نامیده می‌شود. اگر بخواهیم به مرورگر اعلام کنیم که گربه ما «بسیار» بدخلق است (our cat is very grumpy) می‌توانیم کلمه very را درون عنصر <strong> قرار دهیم و این بدان معنی است که این کلمه باید به صورت درشت نمایش یابد:

با این حال باید اطمینان حاصل کنید که عناصر شما به درستی تو در تو شده‌اند. در مثال فوق ما ابتدا عنصر p را باز کردیم، از این رو باید ابتدا عنصر strong و سپس p را ببندیم. حالت زیر نادرست است:

عناصر مختلف باید به طرز صحیحی باز و بسته شوند و از این رو به طور روشنی مشخص می‌شود که درون یا بیرون همدیگر قرار دارند. اگر مانند مثال نادرست فوق، دو عنصر روی هم قرار بگیرند در این صورت مرورگر تلاش می‌کند بهترین حدس خود را بزند تا بفهمد شما چه می‌خواسته‌اید بگویید. با این حال ممکن است نتایج دور از انتظاری را دریافت کنید، بنابراین نباید این کار را انجام دهید.

 

 

 

 

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

 

 

عناصر بلوکی در برابر عناصر درون‌خطی

دو دسته مهم از عناصر در اچ‌تی‌ام‌ال وجود دارند که باید در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید. این عناصر سطح بلوک (block-level) و عناصر درون‌خطی (inline) هستند.

  • عناصر درون‌خطی یک بلوک قابل مشاهده روی صفحه تشکیل می‌دهند. این عناصر به طور مشخص از یک سطر جدید آغاز می‌شوند و هر آنچه پس از آن‌ها بیاید نیز در یک خط جدید خواهد بود. عناصر سطح بلوک عموماً عناصر ساختاری روی صفحه هستند که برای مثال، پاراگراف‌ها، لیست‌ها، منوهای ناوبری، فوترها و غیره را نمایش می‌دهند. یک عنصر در سطح بلوک درون یک عنصر درون‌خطی، به صورت تو در تو تعریف نمی‌شود؛ اما یک عنصر سطح بلوک می‌تواند درون یک عنصر سطح بلوک دیگر به صورت تو در تو قرار گیرد.
  • عناصر درون‌خطی عناصری هستند که درون عناصر سطح بلوک قرار می‌گیرند و تنها بخش‌های کوچکی از محتوای سند را در بر می‌گیرند و نه کل پاراگراف یا گروهی از محتواها. یک عنصر درون‌خطی موجب ایجاد یک خط جدید در سند نخواهد شد. این عناصر به طور معمول درون یک پاراگراف متنی ظاهر می‌شوند. برای نمونه عنصر <a> (هایپرلینک) یا عناصر تأکید مانند <em> و <strong> از این دست هستند.
عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

 

مطلب مرتبط :  دانلود منابع کنکور 98 تجربی نظام قدیم

 

فاصله خالی در اچ‌تی‌ام‌ال

در مثال‌های فوق ممکن است متوجه شده باشید که تعداد زیادی فاصله خالی در کد وجود دارد. البته این وضعیت به هیچ وجه ضروری نیست. برای مثال قطعه کد زیر نیز کاملاً معتبر است:

 

 

 

 

 

 

مهم نیست که از چه مقدار فاصله خالی در کدهای اچ‌تی‌ام‌ال خود استفاده می‌کنید، چون پارسر اچ‌تی‌ام‌ال در زمان رندر کردن کد همه این فواصل را به یک فاصله کاهش می‌دهد. بنابراین سؤال این است که چرا باید از این همه فاصله استفاده کنیم؟

پاسخ «خوانایی» است. وقتی کد خود را به طرز مناسبی می‌نویسید، درک این که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، بسیار آسان‌تر می‌شود و از شلوغی جلوگیری می‌شود. ما در کد خود همه عناصری که به صورت تو در تو درون عنصر دیگر قرار گرفته‌اند را به میزان دو فاصله جلوتر از عنصر والد نوشته‌ایم. البته این سبک‌های کدنویسی و میزان تورفتگی‌ها ترجیح شخصی است؛ اما در هر صورت بهتر است کد خود را به این نحو قالب‌بندی کنید.

 

 

 

عنصر اچ‌تی‌ام‌ال | 20 میشم

 

 

HTML یک زبان نشانه گذاری است ، به اين معنی که بخش های مختلف توسط اجزايی به نام تگ از هم جدا شده ، که هر کدام دارای کاربرد و خواص مربوط خود هستند . اين تگ ها به مرورگر اعلام می کنند که هر بخش از صفحه چه نوع عنصری است و بايد به چه صورت نمايش داده شود .

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

۱۰ نکته مفید آموزشی برای دانش‌آموزان

  ۱۰ نکته مفید آموزشی برای دانش‌آموزان   ۱۰ نکته مفید آموزشی برای دانش‌آموزان شناسایی روش‌های کاربردی و موثر آموزشی طی سال‌های تحصیلی …

ادامه توضیحات

انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

کنکور

سخنگوی سازمان سنجش گفت که نتیجه انتخاب رشته کنکور دکتری اواخر اردیبهشت اعلام می‌شود. خبرگزاری میزان – فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی که داشت، اعلام کرد: مهلت انتخاب …

ادامه توضیحات

فیری یویا

فیری یویا

فیری یویا فیری یویا فیری یویا (به اسپانیایی: Phiri Uya) یک کوه در پرواست که در Peru, Lima Region واقع شده‌است. فیری یویا ۵٬۰۱۵ متر بالاتر از سطح دریا …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...