سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

رژیم درمانی چیست؟ (مزایای رژیم درمانی)

رژیم درمانی چیست؟ (مزایای رژیم درمانی)

رژیم درمانی چیست؟ (مزایای رژیم درمانی)

رژیم درمانی چیست؟ (مزایای رژیم درمانی)

 

رژیم درمانی مناسب شامل چه مواد غذایی است؟

  • پروتئین
  • کربوهیدرات
  • حاوی فیبر
  • چربی های مورد نیاز بدن
  • آب کافی برای بدن

زیرا این مواد غذایی نیازهای اساسی بدن در طول رژیم درمانی تامین می کنند و حذف آن ها ، باعث می شود از رژیم درمانی نتیجه مطلوب دریافت نکنیم.

 

 

مطلب فوق العاده درباره این موضوع :

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

 

نکاتی درباره رژیم درمانی مناسب که باید رعایت کنیم

برای دریافت رژیم درمانی مناسی باید به یک متخصص تغذیه خوب مراجعه کنید زیرا شرایط جسمی و عمومی فرد باید در ابتدا به طور کامل بررسی شود و سپس برحسب شرایط بیمار یک رژیم مناسب ، مختص به بیمار تهیه شود .

مهم ترین نکته که در طی رژیم درمانی باید به آن توجه کنید ، مصرف آب و مایعات به حد کافی است ، حداقل مصرف 8 الی 10 لیوان آب در طی روزبرای شما  ضروری است .

سعی کنید در کنار رژیم غذایی ، فعالیتهای ورزشی نیزداشته باشید،تا نتیجه بهتری از رژیم درمانی کسب کنید.در رژیم درمانی شما باید از خواص مواد غذایی و استفاده درست از آن ها آشنا شوید.

این رابدانید که رژیم درمانی تنها برای درمان چاقی واضافه وزن در افراد نیست بلکه گاهی اوقات برای بهبود مشکلاتی چون ریفلاکس معده ، بیماری های روده ، بیماری های معده و غیره تجویز می شود.

اهمیت رژیم درمانی چیست؟

همان طور که می دانیم افراد مواد مغذی مورد نیاز بدنشان را به وسیله مصرف مواد غذایی روزانه واز طریق غذاهایی که وارد بدنشان می‌شود، تامین می‌کنند. با این وجود، افراد ممکن است در گذر زمان دچار بیماری، ناراحتی، استرس و غیره شوند که از جذب مواد مغذی کافی و مورد نیاز بدن جلوگیری می کند.

در این شرایط رژیم درمانی به شما کمک می کند تا با مصرف مواد غذایی درست این گونه مشکلات را در بدن خود رفع کنید.این امر می‌تواند حتی به شکل تغذیه پزشکی نیز باشد.

رژیم باعث شناخت بهتر مواد غذایی، انتخاب و استفاده درست از مواد غذایی می شود تا علاوه بر برطرف کردن نیازهای تغذیه‌ای، نیازهای عاطفی و روانی نیزبا بهبود شرایط جسمانی بدن بهبود می یابد ودرنهایت باعث تندرستی، شادابی و سرحال شدن شما می شود که این موضوع تاثیر زیادی در بهبود کیفیت زندگی، کسب و کار و موفقیت‌هایی زندگی تان خواهد داشت.

نکاتی که در رژیم درمانی باید بدانیم

یکی از مواردی که باید در رژیم غذایی باید به آن توجه کنید و اهمیت زیادی برای فرد دارد تغییر عادت رفتاری و غذایی در فرد است ، به عنوان مثال در افراد چاق عادت های غلطی وجود دارد که باعث بالارفتن وزن افراد می شود و همچنین  در افراد لاغر نیز حذف یک وعده ی غذایی ممکن است عادتی غلط باشد که موجب لاغری در آن ها می شود . باید تغییراتی در رفتار افراد شکل گیرد تا به تناسب اندام برسند .

مطلب مرتبط :  مقاله ای جامع درباره رشته پزشکی عمومی | 1401

نکته ی دیگری که در رژیم  خیلی مهم است حمایت خانواده در طی درمان است که متخصص تغذیه خود ، خانواده را راهنمایی می کند .

در رژیم درمانی  شما باید از غذا های سالم به صورت روزانه استفاده کنید. شما درطی روز باید مقدار کالری دریافتی ، مقدار پروتئین ، مقدار چربی ، انواع قند ، کربوهیدرات ها را دریافت کنید. همگی  این موارد در رژیم غذایی بسیار مهم و در کنترل وزن و سلامتی تاثیر به سزایی می گذارد.در رژیم درمانی افراد در طی درمان با انواع مواد غذایی آشنا می شوند و یاد می گیرند که چگونه از آن ها در وعده های غذایی خود استفاده کنند .

 

 

 

مطلب فوق العاده درباره این موضوع :

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

 

رژیم درمانی و دیابت

رژیم درمان برای دیابت یکی از کارهای است که شما می توانید با رعایت رژیم غذایی مناسب قند خون خود را رعایت کنید اولین و مهمترین هدف در برنامه غذایی افراد دیابتی حفظ نسبی قند خون در محدوده طبیعی و درحقیقت کنترل قند خون فرد است. با رژیم درمانی در حقیقت بین غذای مصرفی با انسولین (تزریقی یا طبیعی) و فعالیت بدنی یا ورزش تعادل برقرار می شود.

به عنوان مثال اگر انسولین تزریق می کنید، مقدار انسولین مورد نیاز، شما باید مطابق با مقدار غذای دریافتی شما باشد. در رژیم درمانی مشاور تغذیه خوب مقدار و نوع انسولین مورد نیاز بدن شما را به وسیله دریافت منظم و ثابت غذا و پیگیری قند خون بررسی می کند و به این طریق قند خون شما را کنترل می کند.

به زبان ساده تر میتوان گفت که رژیم دیابتی عبارت است از یک برنامه غذایی سالم غنی از عناصر مغذی، کم چرب، بدون قند و حاوی میزان متوسط کالری باشد.

رژیم درمانی و بارداری

تغذیه صحیح و مکفی در دوران بارداری در بهبود رشد و نمو فرزندتان شما تاثیر به سزایی می گذاردو شما با داشتن رژیم درمانی درست در این دوران می توانید کودکی سالم داشته باشید .

در رژیم درمانی بارداری به شما توصیه می شود که در دوران بارداری روزانه 300 کالری بیشتر نسبت به دوران قبل از بارداری دریافت کنید .اگر چه حالت تهوع و استفراغ که برای برخی زنان در این دوران رایج است و دریافت غذا را برایتان قدری دشوار میکند. با رژیم درمانی شما می توانید رژیم غذایی متعادل و متوازنی داشته باشید و ویتامین های لازم برای رشد جنین در دوران بارداری،را دریافت نمایید.

داشتن یک رژیم غذایی سالم طی دوران بارداری شامل انتخاب های درست و سالم از انواع و اقسام گروه های موادغذایی باشد، باعث می شود شما اضافه وزن زیادی در این دوران  نداشته باشید و وضعیت سلامت خودتان و فرزندتان تضمین شود.

رژیم درمانی و درمان ناباروری

تغذیه غلط و روش‌های نامناسب زندگی باعث شده است تا محصولات و غذاهای محلی و پرارزش جای خود را به فست فودها، محصولات صنعتی و تنقلات بی ارزش دهند. این امر سبب کاهش توانایی و ضعیف‌تر شدن بنیه جنسی و جسمی افراد می‌شود.وبروز بیماری ها و ناباورای در زنان و مردان می شود.رژیم درمانی شیوه زندگی و رژیم غذایی شما را اصلاح کرده و با جایگزین کردن مواد مغذی و سالم، باعث بهبود سلامت جسمی و جنسی شما خواهد شد.

مطلب مرتبط :  روان‌پزشکی

رژیم درمانی مناسب

  • یک رژیم مناسب باید شامل املاح و ویتامین ها و پروتئین هایی باشد ، به عنوان مثال پروتئین ها خواص متفاوتی را برای بدن دارند از خاصیتهای مهم آن مانع ازبین رفتن بافت های عضلانی می شود ، بافت های پوست می شود و همچنین بافت دندان را ترمیم خواهد کرد.
  • در رژیم  مناسب نوشیدن آب از اهمیت زیادی برخوردار است بطوری که توصیه می شود در روز تا ۱۰ لیوان آب بنوشید ، اگر که ورزش انجام می دهید باید مقدار بیشتری آب بنوشید.
  • برای رسیدن به اندامی متناسب و ایده آل و استفاده از رژیم غذایی فقط باید به مقدار انرژی موجود در مواد غذایی دقت کنید.
  • یکی از مواردی که در رژیم درمانی مناسب  دارای اهمیت زیادی است عادت رفتاری و غذایی است ، در افراد چاق عادت های غلطی است که انجام آن ها باعث بالارفتن وزن در این افراد می شود.
  • در افراد لاغر نیز حذف یک وعده ی غذایی است که عادتی غلط است و موجب لاغری در آن ها می شود . باید تغییرات مثبتی در رفتار افراد شکل گیرد تا به تناسب اندام برسند.
  • نکته ی دیگری که در رژیم درمانی مناسب خیلی مهم است حمایت کردن خانواده است که متخصص تغذیه خود ، خانواده را راهنمایی می کند .
  • در رژیم باید از غذا های سالم به صورت روزانه مصرف شود . مقدار کالری دریافتی ، مقدار پروتئین ، مقدار چربی ،انواع قند ،کربوهیدرات ها،همگی در رژیم غذایی بسیار مهم و در کنترل وزن و سلامتی تلثیر به سزایی دارند.
  • افراد در طی درمان با انواع مواد غذایی آشنا می شوند و یاد میگیرند که چگونه از آن ها در وعده های غذایی خود استفاده کنند.

مزایای رژیم درمانی چیست؟

  • رژیمی به سبک زندگی هر فرد و مطابقت با آن
  • عدم استفاده از رژیم های سخت و گرسنگی طولانی مدت در روز
  • کاهش وزن ثابت و بدون عوارض
  • عدم افتادگی پوست در کاهش وزن های سنگین
  • احساس سبکی، آرامش و افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود بیماری های دیگر مرتبط با چاقی یا لاغری

رژیم درمانی مناسب چه افرادی است؟

رژیم برای همه افراد در گروه های سنی مختلف ضروری و مناسب است. بسته به سن و بدن، نیازهای تغذیه ای افراد متفاوت است و برای رشد مناسب و حفظ سلامتی وجود یک برنامه رژیم درمانی لازم میباشد.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی کیست؟

کارشناس تغذیه کسی که در زمینه رژیم های غذایی و مراقبت های تغذیه ای متخصص است. یک کارشناس تغذیه از علم و اصول تغذیه انسان برای کمک به  فهم بهتر  رابطه بین غذا و سلامتی و انتخاب مناسب رژیم غذایی به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری و درمان بیماری استفاده می کند.

مطلب فوق العاده درباره این موضوع :
دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

دانلود Pdf کتاب رژیم درمانی در سرطان

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

آشنایی با انواع تجهیزات توانبخشی

آشنایی با انواع تجهیزات توانبخشی اگر تا به حال برای تناسب اندام در باشگاه تمرین کرده باشید، با برخی از انواع تجهیزات توانبخشی …

ادامه توضیحات

آزمون PMP چیست؟

آزمون PMP

  آزمون PMP یکی از معتبرترین مدارک در زمینه‌ی مدیریت پروژه است. داشتن مدرک PMP باعث می‌شود تا شما فرصت ترقی در کار، افزایش …

ادامه توضیحات

کالبدشناسی چیست | اطلاعات کامل درباره آناتومی

کالبدشناسی چیست | اطلاعات کامل درباره آناتومی :     بافت های حیوانی پادشاهی Animalia حاوی ارگانیسم‌های چند سلولی است که هتروتروف و …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...