سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود 1 پاورپوینت تجارت الکترونیکی

دانلود 1 پاورپوینت تجارت الکترونیکی

شرح مختصر : تجارت الکترونیک یا E-Commerce به خرید و فروش محصولات و خدمات در فضای اینترنت گفته می‌شود. انتقال پول، سرمایه و داده به صورت آنلاین نیز جزو این تجارت محسوب می‌شود. یعنی در واقع هر گونه فعالیت تجاری در فضای اینترنت که به فروش و انتقال پول ختم شود را تجارت الکترونیک می‌گویند. توجه داشته باشید که این تجارت را با کسب و کار الکترونیکی (E-Business) اشتباه نگیرید.

کسب و کار الکترونیکی به تمامی جنبه‌های عملیاتی یک کسب و کار آنلاین گفته می‌شود. ولی تجارت الکترونیک که از طریق کامپیوتر، تبلت یا تلفن همراه صورت می‌گیرد، مثل این می‌ماند که شما یک کاتالوگ دیجیتال را مشاهده کنید و محصولی را از این کاتالوگ دیجیتال خریداری کنید. امروزه فروش محصولاتی مثل کتاب، فیلم، بلیط هواپیما، سهام بورس و هر چیزی که فکرش را بکنید با این نوع تجارت امکان پذیر است. از معروف‌ترین فروشگاه‌های آنلاین می‌توانیم به آمازون، دیجی کالا و eBay اشاره کنیم.

دانلود 1 پاورپوینت تجارت الکترونیکی

فهرست :

تعریف ساده تجارت الکترونیک (E-Commerce):

تعریف کاملتر:

فرق بین تجارت سنتی و الکترونیکی؟

مزیتهای تجارت الکترونیکی

بعضی از منافع تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیک و برخی آمار جالب

مثال تجارت الکترونیکی

مثال از کاهش هزینه‌ها

مثال از روند رشد تجارت الکترونیک

انواع تجارت الکترونیک

کسب و کار الکترونیکی چیست؟

E-Business چیست؟

مزایای فروش روی خط آمازون

مطالعه موردی: جنرال موتورز

مراحل تجارت الکترونیک

بعضی از نیازهای تجارت الکترونیکی

قوانین تجارت و بازاریابی الکترونیکی

بعضی از مشکلات تجارت الکترونیکی

پنج مولفه اساسی پیاده سازی موفق تجارت الکترونیک

مشکلات توسعه تجارت الکترونیکی

مسیر ورود به  تجارت الکترونیکی

مطلب مرتبط :  مهندسی کامپیوتر چیست و 10 نکته مهم

ابزار ورود به  تجارت الکترونیکی

 

توضیحات تکمیلی در خصوص اصلا تجارت الکترونیک چیست :

 

تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.

تجارت الکترونیک، برای نخستین بار در دهه‌ی ۱۹۶۰ و از طریق یک مبادله‌ی الکترونیکی داده‌ها (EDI) بر روی شبکه‌های ارزش افزوده (VANs) معرفی شد و با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاینِ محبوب در دهه‌ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰، رشد کرد. برای نمونه، وب‌سایت آمازون، کار خود را در سال ۱۹۹۵ و در گاراژ جف بزوس (Jeff Bezos) به عنوان کسب‌و‌کار حمل‌و‌نقلِ کتاب شروع کرد.

 

یا وب‌سایت EBay که امکان خرید و فروش آنلاین میان مصرف‌کنندگان را فراهم می‌کند، در سال ۱۹۹۵ مزایده‌های آنلاین را به جهان معرفی کرد و در سال ۱۹۹۷ و با استقبال شدید از عروسک‌های Beanie Babies، شهرت و محبوبیت بسیار زیادی یافت. با افزایش تعداد کاربران اینترنتی، بسیاری بر این باورند که به زودی تجارت الکترونیک به روش اصلیِ انجام معاملات تجاری مبدل می‌شود.

 

تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرف‌کننده‌ استوار است، در طول سال‌ها تکامل یافته است. با محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است. با ظهور سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و پینترست (Pinterest)، شبکه‌های اجتماعی به محرک مهمی برای تجارت الکترونیک مبدل شده‌اند.

 

برای نمونه، بر اساس Paymill، از سال ۲۰۱۴، در فروش‌های انجام شده بر روی پلت‌فرمِ تجارت الکترونیکِ Shopify ، که به دلیل تبلیغات موجود بر روی شبکه‌های اجتماعی بوده است، در ۸۵ درصد موارد خریداران با استفاده از تبلیغات موجود بر روی فیس‌بوک به این پلت‌فرم هدایت شده‌اند.

مطلب مرتبط :  فیلم آموزش اکسل از مبتدی تا پیشرفته (کامل و رایگان و با کیفیت)

بازارِ در حالِ تغییر، فرصت بزرگی را برای کسب‌و‌کارها فراهم می‌کند تا ارتباط خود با مشتری را بهبود دهند و بازار خود را در دنیای آنلاین گسترش دهند. بر اساس Statista، تا سال ۲۰۱۳، میزان فروش جهانیِ تجارت الکترونیک، به ۱.۲ تریلیون (۱۰۰۰ میلیارد) دلار رسید و میزان فروش گوشی تلفن همراه در ایالات متحده نیز، به ۳۸ میلیارد دلار رسید.

 

بیش از ۴۰ درصد از کاربران اینترنت (در مجموع ۱ میلیارد نفر)، کالاهایی را به صورت آنلاین خریداری کرده‌اند. این ارقام همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد، زیرا استفاده از گوشی همراه و اینترنت، هم در ایالات متحده و هم در بازارهای در حال توسعه در سراسر جهان، در حال گسترش است.

 

 

منبع : پروژه دات کام

دانلود باکس

دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیکی

فرستنده : بیست میشم

حجم فایل : 2,340 کیلوبایت

        فرمت :  پاورپوینت PPT

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

مؤسسه دانش و فناوری اتریش

مؤسسه دانش و فناوری اتریش

مؤسسه دانش و فناوری اتریش مؤسسهٔ دانش و فناوری اتریش، که به اختصار IST اتریش(ISTA) نامیده می‌شود، یک مؤسسهٔ بین‌المللی پژوهشی پایه و تحصیلات …

ادامه توضیحات

1دانلود مقاله امنیت پایگاه داده ها

  شرح مختصر : 1دانلود مقاله امنیت پایگاه داده ها  بیان میدارد که با گسترش استفاده از تکنولوژي وب و توسعه برنامه‌هايي که براي …

ادامه توضیحات

مهندسی کامپیوتر چیست و 10 نکته مهم

مهندسی کامپیوتر چیست و 10 نکته مهم

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر – گرایش های دوره کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر در دوره کارشناسی عبارتند از؛ مهندسی …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...