سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود جزوه و راهنمای گام به گام ریاضی 9

 

دانلود جزوه و راهنمای گام به گام ریاضی 9

 

دانلود جزوه و راهنمای گام به گام ریاضی 9

 

 

 

شرح مختصر : این جزوه در برگیرنده فصل اول تا هشتم ریاضی نهم است. کتاب ریاضی نهم شامل 8 فصل با عنوان های زیر است. جهت دانلود رایگان از سایت بیست میشم با ما باشید.

دانش آموزان و والدین می توانند با دانلود نسخه الکترونیک کتاب درس ریاضی نهم متوسطه اول ۹۹ – ۱۴۰۰ علاوه بر مطلع شدن از محتویات این کتاب و تغییرات نسبت به سال گذشته ، همیشه و همه جا به محتویات کتاب های درسی دسترسی داشته باشند .

بسیاری از والدین و دانش آموزان تمایل دارند علاوه بر نسخه کاغذی هر کتاب ، نسخه الکترونیکی یا PDF آن را نیز در اختیار داشته باشند . لذا وزارت آموزش و پرورش هر ساله علاوه بر انتشار نسخه کاغذی کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول ، نسخه PDF آن را نیز به صورت رایگان در پایگاه کتاب های درسی منتشر می کند . 

والدین و دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول سال تحصیلی 99 – 1400 برای آگاهی از محتوای کتاب درسی ریاضی نهم متوسطه اول و آشنایی با بخش های مختلف آن می توانند نسخه pdf آن را در این مقاله دانلود و مطالعه نمایند .

همچنین جهت آمادگی بیشتر دانش آموزان نهم متوسطه اول در امتحانات دی ماه و خرداد ماه ، روش های برنامه ریزی تحصیلی و مطالعه دروس را برای دانش آموزان نهم متوسطه اول شرح داده و در ادامه این مقاله فایل دانلود کتاب درس ریاضی پایه نهم متوسطه اول ۹۹ – ۱۴۰۰ به همراه نمونه سوالات این درس ارائه شده است .

فصل اول: مجموعه ها

درس اول: معرفی مجموعه ها

درس دوم: مجموعه های برابر و نمایش مجموعه ها

درس سوم: اجتماع، اشتراک و تفاضل مجموعه ها

درس چهارم: مجموعه ها و احتمال

فصل دوم: عددهای حقیقی

درس اول: عددهای گویا

درس دوم: عددهای حقیقی

درس سوم: قدرمطلق و محاسبه ی تقریبی

تمرینهای تشریحی

پرسشهای چهارگزینه ای

فصل سوم: استدلال و اثبات در هندسه

درس اول و دوم: استدلال و اثبات در هندسه

درس سوم: همنهشتی مثلثها

درس چهارم: حل مسأله در هندسه

مطلب مرتبط :  فرمولهای مشتق

درس پنجم: شکل های متشابه

تمرینهای تشریحی

پرسشهای چهارگزینه ای

فصل چهارم: توان و ریشه

درس اول: توان صحیح

درس دوم: نماد علمی

درس سوم: ریشه گیری

درس چهارم: جمع و تفریق عبارتهای رادیکالی

تمرینهای تشریحی

پرسش های چهارگزینه ای

فصل پنجم: عبارت های جبری

درس اول: عبارت های جبری و مفهوم اتحاد

درس دوم: چند اتحاد دیگر، تجزیه و کاربردها

درس سوم: اتحادهای تکمیلی

درس چهارم: نابرابری ها و نامعادله ها

تمرینهای تشریحی

پرسش های چهارگزینه ای

فصل ششم: خط و معادله های خطی

درس اول: معادله ی خط

درس دوم: شیب خط و عرض از مبدأ

درس سوم: دستگاه معادلات خطی

تمرین های تشریحی

پرسش های چهارگزینه ای

فصل هفتم: عبارت های گویا

درس اول: معرفی و ساده کردن عبارت های گویا

درس دوم: محاسبات عبارت های گویا

درس سوم: تقسیم چندجمله ا یها

تمرینهای تشریحی

پرسش های چهارگزینه ای

فصل هشتم: حجم و مساحت

درس اول: حجم و مساحت کره

درس دوم: حجم هرم و مخروط

درس سوم: حجم و مساحت

تمرینهای تشریحی

پرسش های چهارگزینه ای

 

 

نحوه مطالعه کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول 99 – 1400

برنامه ریزی درسی و روش صحیح کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول مطالعه دروس ، نقش بسیار پر رنگی در پیشرفت تحصیلی دانش آموز ایفا کرده و می تواند موفقیت در امتحانات و مقاطع تحصیلی بالاتر را تضمین نماید . بنابراین در ادامه سعی کرده ایم به نکات مهم درباره مطالعه کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول بپردازیم .

 

  فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته

خواندن کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول می بایست به صورت پیوسته اما در فواصل زمانی کوتاه باشد چرا که مطالعه دروس به صورت متوالی و بدون استراحت بسیار خسته کننده خواهد بود . بنابراین سعی کنید در فواصل زمانی کوتاه ( حتی 10 دقیقه ) اما به صورت پیوسته درس بخوانید .

 

استراحت فراموش نشود 

ذهن انسان پس از کار و مطالعه طولانی در بازه های زمانی طولانی مدت و بدون استراحت ، تحت فشار قرار گرفته و دچار استرس می شود . تحقیقات ثابت کرده که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نکرده و این اطلاعات جدید معمولا به راحتی فراموش می شوند . پس بهتر است به منظور بالا بردن کارایی و یادگیری زمان هایی را برای استراحت در نظر گرفته و کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول را برای مدت کوتاهی هم که شده به کل کنار بگذارید .

مطلب مرتبط :  ریاضیات پایه چیست ؟

 

 اهمیت وضعیت جسمانی و سلامت

ذهن انسان در حالت آرامش قدرت یادگیری بسیار بالاتری دارد و در حالت هایی مانند خستگی ، عصبانیت و احساسات منفی دیگر ، حواس پرت و شتاب زده عمل می کند . بنابراین هر وقت که در وضعیت روحی یا جسمانی مناسبی نبوده و یا ذهنتان درگیر افکار دیگری است ، سمت یادگیری مباحث جدید کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول نروید .

 

  مرور درس ها در همان روز یادگیری

نکات مهم کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول را که یاد گرفته اید در همان روز مرور کنید و نگذارید مدتی از زمان یادگیری شما بگذرد چرا که خیلی از مباحثی که یاد گرفته اید در حافظه کوتاه مدت شما بوده و با مرور نکردن در همان روز ، به کل از یادتان خواهد رفت . بنابراین با مرور هر درس بلافاصله پس از یادگیری ، نکات مهم هر درس کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول را در حافظه بلند مدت خود ثبت خواهید کرد .

 

محیطی مناسب درس خواندن

فراهم کردن محلی مخصوص مطالعه که از آرامش ، سکوت و نور کافی برخوردار باشد ، برای بالا بردن قدرت یادگیری بسیار ضروری است . هم چنین قبل از شروع به مطالعه تمام وسایلی را که برای خواندن کتاب ریاضی پایه نهم متوسطه اول نیاز دارید اعم از کتاب ، دفتر ، ماژیک هایلایت ، جزوات درسی و غیره را در دسترس خود قرار دهید .

 

مطالعه نمونه سوالات امتحانی ریاضی پایه نهم متوسطه اول

یکی از موثر ترین روش ها برای تثبیت مباحث در ذهن و بیشتر آماده شدن برای امتحانات ، دانلود و مطالعه نمونه سوالات امتحانی سال های گذشته یا مدارس دیگر بوده که می تواند نقاط قوت و ضعف دانش آموز را مشخص کند . به همین دلیل توصیه می کنیم برای دانلود نمونه سوالات امتحان ریاضی نهم متوسطه اول به مقاله زیر رجوع کنید .

 

 

منبع :گوگل

دانلود باکس

دانلود جزوه و راهنمای گام به گام ریاضی نهم

فرستنده : بیست میشم

حجم فایل : 4,730 کیلوبایت

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

فرمولهای مشتق

فرمولهای مشتق

فرمولهای مشتق کلیه فرمول های مشتق توابع شامل مشتق توابع مثلثاتی، توابع نمایی و لگاریتمی، توابع رادیکالی، چند جمله ای ها، توابع قدرمطلقی، توابع جزء صحیح و… …

ادامه توضیحات

ریاضیات پایه چیست ؟

ریاضیات  ریاضیات فن محاسبه اعداد بوده و نیز به مطالعهٔ مباحثی چون کمیت (نظریه اعداد)، ساختار (جبر)،[۳ فضا (هندسه)، و تغییرات (آنالیز ریاضی) می‌پردازد. در حقیقت تعریفی جهانی که همه بر سر …

ادامه توضیحات

جزوه کامل دین و زندگی کنکور پایه دوازدهم تجربی و ریاضی

جزوه کامل دین و زندگی کنکور پایه دوازدهم تجربی و ریاضی     جزوه کامل دروس دین و زندگی کنکور پایه دوازدهم تجربی …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...