سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

پزشک عمومی چیست

پزشک عمومی چیست

پزشک عمومی چیست

پزشک عمومی چیست ؟

در حرفه پزشکی پزشک عمومی، پزشکی است که بیماریهای حاد و مزمن را درمان می‌کند و خدمات پیشگیری و آموزش سلامت را به بیماران ارائه می‌کند.

یک پزشک عمومی همه انواع بیماری‌ها را مدیریت می‌کند که به شکل تمایز نیافته و در مراحل اولیه از شروعشان هستند و گاهی ممکن است نیاز به مداخله فوری داشته باشند. هدف یک پزشک عمومی در یک مواجهه، داشتن نگرشی کلی در رسیدگی به عوامل بیولوژیک، روحی و اجتماعی است که باید برای مراقبت بیماری در هر مریض مورد توجه قرار گیرند.

 

 

وظایف پزشکان عمومی به ارگان‌های خاصی از بدن محدود نمی‌شود و آنها مهارتهای نسبی در زمینه درمان اشخاص با مشکلات متعدد سلامتی را دارا هستند. آنها آموزش دیده‌اند تا بیماران را در هر سن و از هر جنسی، تا سطح خاصی از پیچیدگی که بین کشورهای مختلف، متفاوت است، درمان کنند.(پزشک عمومی )

طول دوره آن متشکل از ۲٬۵ سال علوم پایه /۱۲ماه فیزیو پاتولوژی /۲۱ ماه کاراموزی/۱۸ ماه کارورزی است که در مجموع ۷/۵ سال تا ۸ سال طول می‌کشد.

سایت دانشنامه آزاد

 

 

پزشک عمومی چیست ؟

پزشک عمومی چیست ؟

 

کارهایی که پزشک عمومی انجام می دهد :

هنگامی‌که بیمار به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کند، در مرحله اول او را به یک پزشک عمومی ارجاع می‌دهند. پزشک عمومی ابتدا سعی می‌کند این آرامش و اطمینان را به بیمار منتقل کند که او تمام تلاش خود را برای بهبود بیمار می‌کند و راه‌حل‌های مناسب را برای بیمار در نظر می‌گیرد تا ریسک و خطرات احتمالی را برای بیمار کاهش دهد. این نکته بسیار مهم است که مراجعه‌کنندگان هیچ نوع اطلاعی درمورد مهارت و وظایف پزشکان ندارند و این بر عهده مدیر درمانگاه‌ها است تا در زمان انعقاد قرارداد با افراد متقاضی برای شغل پزشک عمومی، تمامی دانش و مهارت‌های آنها را مورد ارزیابی قرار دهد و برای درمان هرچه بهتر بیماران، وظایف آنها را در قرارداد استخدام پزشک ذکر کند. در این مطلب سعی کردیم هر آنچه را که نیاز است در مورد پزشک عمومی و شرایط و وظایف آن بدانید، به‌صورت مختصر بیان کنیم.

مطلب مرتبط :  سنتری (رابرت رینولدز)

 

استخدام پزشک

گاهی شرایط کاری هر مرکز درمانی و وظایف پزشکان عمومی، متناسب با سمت آنها، با هم تفاوت دارد و پزشکان قبل از شروع به‌کار در هر کلینیک یا بیمارستانی باید با دقت شرایط مندرج در قرارداد استخدام پزشک را مطالعه کنند. درصورتی‌که نیاز دارید از شرایط حاکم بر قرارداد استخدام پزشک آگاهی پیدا کنید، می‌توانید از وبسایت لامینگو یک نمونه قرارداد استخدام پزشک را دریافت کنید.

 

 

پزشك عمومی كيست؟

پزشک عمومی، در شناسایی و درمان بسیاری از بیماری‌ها مهارت دارد و موظف به کوشش در جهت حفظ سلامت مراجعان خود است و درصورتی‌که فرد دچار بیماری شده باشد، می‌بایست با ارائه توصیه‌ها و انجام آزمایش‌های لازم و همچنین، تجویز دارو سعی در بهبود بیمار داشته باشد. پزشک عمومی دانش گسترده‌ای درزمینه مشکلات تنفسی، گوارشی، عصبی، خون‌شناسی و … دارد. او در مرحله ابتدایی، بیماری را تشخیص می‌دهد و از بیمار درمورد علائم فعلی، مدت شروع علائم، تسکین یا تشدید علائم و آزمایش‌های قبلی و درمان‌های انجام‌شده سؤال می‌پرسد. پس‌ از آن، با توجه به مشکل بیمار معاینه‌ای را انجام می‌دهد تا موارد مشکوک را شناسایی و سعی در درمان بیمار کند.

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

گمینا بلیزانوو

گمینا بلیزانوو

گمینا بلیزانوو گمینا بلیزانوو (به لهستانی: Gmina Blizanów) یک گمینا در لهستان است که در شهرستان کالیش واقع شده‌است.[۱] گمینا بلیزانوو ۱۵۷٫۸۲ کیلومتر مربع مساحت و ۹٬۲۵۱ نفر جمعیت دارد.     مطلب پیشنهادی : …

ادامه توضیحات

یانیک سینر | 20 میشم

یانیک سینر | 20 میشم       یانیک سینر | 20 میشم   یانیک سینر (ایتالیایی: Jannik Sinner) تنیس باز ۱۹ ساله اهل ایتالیا …

ادامه توضیحات

افسانه ارینب | 20 میشم

         دوستان گرامی وعزیز می توانید این مطلب را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم استفاده بفرمائید.   افسانه …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...