سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

قصر سفورزا کجاست ؟ | 20 میشم

قصر سفورزا کجاست ؟ | 20 میشم

قصر سفورزا کجاست ؟ | 20 میشم

 

قصر سفورزا کجاست ؟ | 20 میشم

 

 

قصر سفورزا (ایتالیایی: Castello Sforzesco‎) در میلان، شمال ایتالیا است. این قصر در قرن پانزدهم توسط فرانچسکو سفورزا، دوک میلان، در بقایای یک قلعه باقیمانده از قرن چهاردهم ساخته شده‌است. این قصر بعداً بازسازی و بزرگ شد؛ و در سالهای ۱۸۹۱–۱۹۰۵ دلوکا بلترامی به‌طور گسترده‌ای آن را بازسازی کرد و اکنون شامل چندین موزه و مجموعه‌های هنری شهر است.

ساخت اولیه توسط ارباب محلی Galeazzo II Visconti در سال ۱۳۷۰–۱۳۵۸ سفارش داده شد.

این قلعه به نام یک دروازه در دیوارهای واقع در مجاورت با نام castello di porta giova

(porta zubia) شناخته شده بود.

 

 

قصر سفورزا کجاست ؟ | 20 میشم

 

 

 

جانشینان وی Gian Galeazzo، Giovanni Maria و Filippo Maria Visconti آن را بزرگ کردند، تا این که به یک قلعه مربع با مربع ۲۰۰ متر طول، چهار برج در گوشه‌ها و دیوارهایی تا ۷ متر ضخامت (۲۳ فوت) تبدیل شد.

این قلعه محل اصلی اقامت در شهر اربابان ویسکانتی بود و توسط Golden Ambrosian Republic سال ۱۴۴۷ تخریب شد.

در سال ۱۴۵۰، Francesco Sforza، هنگامی که جمهوری خواهان را خرد کرد، بازسازی قلعه را آغاز کرد تا آن را به محل زندگی خود بداند.

در سال ۱۴۵۲ او مجسمه‌ساز و معمار filarete را برای طراحی و تزئین برج مرکزی که هنوز به عنوان Torre del Filarete شناخته می‌شود، استخدام کرد.

 

قصر سفورزا کجاست ؟ | 20 میشم

 

دلوکا بلترامی که بود 

دلوکا بلترامی (ایتالیایی: Luca Beltrami‎؛ ۱۳ نوامبر ۱۸۵۴ – ۸ اوت ۱۹۳۳) یک معمار اهل ایتالیا بود که به خصوص به خاطر پروژه های مرمت و بازسازی بناهایش شناخته می شود.

مطلب مرتبط :  ساعت شنی | 20 میشم

سرگذشت

بلترامی در میلان به دنبال آمد و برای تحصیل به دانشگاه پلی تکنیک میلان و سپس به آکادمی بررا رفت و زیر نظر کامیلو بوئیتو به تحصیل پرداخت. سپس به پاریس رفت و تا سال ۱۸۸۰ در آنجا ماند. بعد از بازگشت از پاریس مرمت پروژه های بسیاری را برعهده گرفت که از جمله می توان به بازسازی قصر سفورزا در میلان اشاره کرد.

 

 

 

شرح

این قلعه دارای یک طرح چهار ضلعی است ، در مکانی در عرض دیوارهای شهر. دیواری که روزی در حومه شمال میلان قرار داشت دارای برجهای مربع شکل و یک دروازه بزرگ است. این یکبار از طریق پل متحرک قابل دسترسی بود. برج شمالی معروف به Torre della Corte و همتای آن در غرب Torre del Tesoro است. در دوران Sforza هر دو پنجره های گسترده ای دریافت کردند.

 

گوشه ای که توسط Torre Ducale دفاع می شود ، دارای یک پل چوبی است که به Bramante نسبت داده می شود و توسط Ludovico Sforza در اواخر قرن پانزدهم برای اتصال Corte Ducale (دادگاهی در منطقه ای که به عنوان اقامتگاه دوک استفاده می شود) و Cortile della Ghirlanda را سفارش داده است. این غیرلاندا به دیواری اشاره دارد که توسط خندقی پر از آب محافظت شده است ، زیر Francesco Sforza ساخته شده است و امروزه آثار کمی از آن باقی مانده است ، از جمله Porta del Pinsorso.

 

بقایای دو راولین بعدی در مکاتبه ای از نقطه پیوستن قلعه به دیوارهای شهر (نزدیک دروازه Porta Comasina) و Porta del Carmine دیده می شود. دروازه Porta della Ghirlanda از طریق یک راولین (که اکنون گم شده است) وارد شده بود و از طریق باند های ورودی به دو ورودی دسترسی داشت که در آن به یک گذرگاه زیرزمینی منتهی می شد که در امتداد دیوارها ادامه داشت.

مطلب مرتبط :  رضا ورزنده

 

 

 

 

مجموعه Castello Sforzesco شامل موزه های زیر است: 

 

Pinacoteca del Castello Sforzesco  با یک مجموعه هنری که شامل Trivulzio Madonna آندره Mantegna و شاهکارهای Canaletto ، Tiepolo ، Vincenzo Foppa ، Titian و Tintoretto است

 

 

  • موزه هنر باستان که شامل اسلحه خانه ، اتاق ملیله و برخی از بناهای یادبود است
  • موزه آلات موسیقی
  • موزه مصر
  • مجموعه های پیش از تاریخ موزه باستان شناسی میلان
  • مجموعه هنرهای کاربردی
  • موزه مجسمه های چوبی و مبلمان عتیقه
  • مجموعه چاپ آشیل برترلی
  • موزه Rondanini Pietà که شامل آخرین مجسمه میکل آنژ (The Rondanini Pietà) 

 

 

در کتابخانه Trivulziana نسخه خطی Codex Trivulzianus لئوناردو داوینچی نگهداری می شود. در سال 2012 ، نقاشی های جدید منسوب به میکل آنژ مریسی دا کاراواجیو در قلعه کشف شد. 

 

 

 

 

قصر سفورزا کجاست ؟ | 20 میشم

منبع : گوگل

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

باشگاه فوتبال آزول کلارو نومازو

باشگاه فوتبال آزول کلارو نومازو     باشگاه فوتبال آزول کلارو نومازو ژاپنی: アスルクラロ沼津 باشگاه فوتبالی در شهر استان شیزوئوکا، ژاپن است که در جی‌لیگ ۳ بازی می‌کند. این باشگاه در سال ۱۹۹۰ …

ادامه توضیحات

ماکینتی ناپانانگا | 20 میشم

ماکینتی ناپانانگا ماکینتی ناپانانگا (حدود ۱۹۳۰ – ۹ ژانویه ۲۰۱۱) نقاش اهل استرالیا بود. او با نام مستعار کومنتجی شناخته می‌شد و در مرز قلمرو شمالی و غرب …

ادامه توضیحات

بنیتو مارتینز

بنیتو مارتینز

بنیتو مارتینز   بنیتو مارتینز (انگلیسی: Benito Martinez؛ زاده ۲۸ ژوئن ۱۹۷۱) یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۸۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...