سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

قانون کارما | 20 میشم

 

 

قانون کارما | 20 میشم

 

قانون کارما | 20 میشم

               قانون کارما | 20 میشم

 

 

 دوستان گرامی وعزیز می توانید این مطلب را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم استفاده بفرمائید.

 

قانون کارما | 20 میشم

 

کارما

قانون کارما | 20 میشم بیان دارد کارما یا کرمَه یا کرمن یا کارمال به گفته محی فر (به سانسکریت: कर्म) (به انگلیسی: Karma) یعنی عمل، فعل یا کار و به نتیجه ای که از ترکیب نیت و عملکرد یک فرد منتج میشود گفته میشود.

به این معنی که اگر نیت و عمل هر دو خوب باشند سرانجام و نتیجه آن یا اصطلاحاً کارما یا زیستکار آن خوب است و اگر نیّت و یا عمل بد باشند نتیجه یا کارمای آن برای فرد در زندگی بد است.

این عملکردها ذاتاً و به طور خودکار نتایجی (انتقام کیهانی/الهی) را در این زندگی و زندگی بعد به دنبال دارند.

بدین معنی که «هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی». کارما در کائنات میباشد که نتیجه هرکاری و اندیشه درباره آن به شخص برمی‌گردد. پس سعی کنید مثبت اندیش باشید.

کرمن (karman) یکی از اعتقادهای دینی هندوها است که نخستین بار و به تفصیل در متون اوپانیشادی بیان شده است.

کرمه به معنی عمل و در اصطلاح عبارت است از نتیجه اعمال انسان که اگر خوب باشد موجب سعادت و اگر بد باشد موجب گرفتاری او می شود.

در دین‌های هندوئیسم و بودئیسم، بر اثر کردارهای فرد (کارما) نیرویی ایجاد می‌شود که چگونگی زندگی آن فرد را در این زندگی و زندگی‌های بعدی‌اش مشخص می‌کند.

اصل کارما می‌گوید که نتیجه هرآنچه انجام می‌دهیم به خودمان بازمی‌گردد. پیامد عملکرد فرد کارمیوه (Vipākap) نامیده می‌شود.

بر اساس این اصل،کردارها ذاتاً پیامدهای خوب یا بد را همراه خود دارند. در ادیانی که به تولد ادواری Saṃsāra باور دارند، مانند هندوئیسم، بودیسم، و جینیسم، نتایج کارما به زندگی‌های بعدی نیز کشیده می‌شود و در دوره‌های بعدی زندگی نیز به ظهور می‌رسد.

بر این اساس، هر فرد، از طریق اعمالی که انجام می‌دهد باعث و بانی رنج و شادی‌ها در زندگی (های) خود است.

به باور این ادیان، زمانی که فرد به مرحله‌ای برسد که اعمالی را انجام دهد بدون این‌که کوچک‌ترین دلبستگی و وابستگی به این اعمال داشته باشد، این عملکردها (کارماهای) او نتیجه و کار میوه‌ای به دنبال نخواهند داشت.

بدین طریق کارماهای پیشین میوه‌های خود را به مرور به ظهور می‌رسانند اما کار میوه‌های جدیدی به آن‌ها اضافه نمی‌شود.

عدم دلبستگی و ناوابستگی به زندگی، در تمامی جنبه‌های آن، به فرد کمک می‌کند تا چرخه تولدهای ادواری را شکسته و به «رهایی» برسد. هدف از این رهایی این است تا فرد دیگر رنجی نکشد..

بودا در متنی معروف به سبد گفتارهای تدریجی aṅguttaranikāya (قسمت I.87f) در مورد کارما می‌گوید:

من صاحب اعمال خویشم،
میراث‌دار کردارهای خویش،
زاده اعمال خود،
در پیوند با کردار خویش،
و متکی بر اعمال خود می‌زیم،
و هر فعلی که انجام می‌دهم،
نیک یا بد
میراث آن به من می‌رسد
فرد راهب، بایستی همواره بر این اصل فکر کند.

 

 

قانون کارما | 20 میشم

 

بررسی قوانین کارما در روانشناسی

طبق قانون کارما | 20 میشم در علم روانشناسی اعمال انسان، سومین مرحله از چرخه افکار، احساس و رفتار است.

هرگونه باور غلط در این چرخه ریشه ی بسیار از احساسات و اخلاقیات ما از جمله خجالت و کمرویی، ترس، عذاب وجدان و حتی عزت نفس تضعیف شده است.

بر اساس این نظریه باورهای انسان خواه مثبت و یا منفی باشند، افکاری را در ذهن و قسمت خودآگاه شخص پدید می آورند که، به دنبال آن فکر احساسی خوشایند یا نا خوشایند در شخص پدید می آید.

در نهایت وقتی انسان تحت سلطه احساسات خود قرار می گیرد، دست به اعمالی می زند که می توانند مثبت یا منفی باشند و دوباره آن اعمال افکاری را در ذهن انسان به وجود می آورد که به دنبال آن احساس و رفتار دیگری است و این چرخه تا بی نهایت تکرار می شود.

برای بررسی بیشتر این نظریه پیشنهاد میکنیم به مقاله طرحواره ها مراجعه کنید.

اکنون به بررسی قوانین کارما در روانشناسی و این نظریه می پردازیم.

طبق این قانون هر اعمالی که از ما سربزند، مشابه آن را طبق قانون جذب به زندگی خود جذب می کنیم.

اگر این قانون را در نظریه فوق بررسی کنیم یعنی:« افکار مشابه، احساسات و در نهایت رفتارهای مشابهی را به دنبال دارند.»

به طور مثال در حق کسی بدی می کنیم. قانون کارما در کائنات می گوید، این بدی در نهایت به خودمان باز می گردد.

علم روانشناسی می گوید در حق کسی بدی می کنیم و باور داریم و فکر می کنیم که دنیا جای خطرناکی است و برای حفظ بقا مجبوریم به دیگران بدی کنیم.

این باور و این احساس مخرب ما را در تکرار این عمل تشویق می کند و در نهایت اطراف خود را با افرادی با این باور پر می کنیم و آنها نیز در حق ما اعمال زشت مشابهی را مرتکب می شوند.

و در نهایت هر عملی که انجام می دهیم دست به دست چرخیده و همانند آن به خودمان باز می‏گردد.

 

 

 

قانون کارما | 20 میشم

 

 

قانون کارما | 20 میشم

                              قانون کارما | 20 میشم

کارما و نقش آن در رفتار و اعمال انسان

باتوجه به قانون کارما | 20 میشم گفتیم که مفهوم کارما در باور عامه مردم، به ویژه در غرب، به معنی نظام جزا و پاداش جا افتاده است و برخی از افراد که دچار بیماری‌ها و گرفتاری‌های بزرگ می‌شوند، آن را ناشی از کارما می‌بینند.

چنین برداشتی موجب احساس گناه در زمان گرفتاری خواهد شد که نه تنها مشکلی را از ما حل نمی‌کند بلکه باعث می‌شود با دشواری‌های بیشتری روبه‌رو شویم.

از سوی دیگر می‌دانیم که سختی‌ها، بیماری‌ها، از دست دادن عزیزان و هزاران مشکل دیگر برای هر کسی ممکن است اتفاق بیافتد، حتی برای انسان‌هایی که دائم در حال انجام دادن کارهای خوب هستند.

برای درک صحیح کارکرد این قانون در زندگی، باید بدانیم که از دیدگاه بودا اساس مفهوم کارما چیست و چگونه بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد.

معنای لغوی کارما در زبان سانسکریت، کردار و عمل است اما بودا آن را به معنای انگیزه و نیت به کار می‌برد.

مطلب مرتبط :  لیوبان | 20 میشم

او در جواب کسانی که می‌پرسیدند کارما چیست می‌گفت کارما انگیزه است. هر شخص کارما را با بدن، سخن و عقل خود انجام می‌دهد.

واژه کردار حرکت فیزیکی، سخن و فکر را دربرمی‌گیرد که برابر است با گفته بودا.

یعنی فکر و سخن ما نیز جزئی از رفتار و کردار ما است.

برای فهمیدن این سخن بودا، باید رفتارهای آدمی را در دو بخش در نظر بگیریم.

رفتار خام و نیت و انگیزه‌ای که پشت آن رفتار است. برای مثال کسی که یک چاقو را تیز می‌کند، ممکن است آن را برای انجام یک جراحی نیاز داشته باشد، یا برای تهدید یک نفر یا برای آسیب زدن به شخصی.

بودا شش انگیزه را در پشت هر عمل معرفی می‌کند:

  • حسن نیت یا مهربانی
  • دلسوزی و همدردی
  • سخاوت
  • سوء نیت یا خشم
  • ستمگری و بی‌رحمی
  • حرص و طمع

سه انگیزه نخستین معکوس سه انگیزه بعدی هستند و انگیزه‌های مثبت به شمار می‌روند.

این انگیزه‌ها به ما و دیگران آسیب نمی‌رسانند و موجب تسکین درد و رنج می‌شوند. به همین ترتیب سه انگیزه پایانی موجب رفتارهای آسیب‌زننده و ایجاد درد و رنج می‌شوند.

کارما برای زندگی و رشد ما به عنوان یک انسان خردمند و با محبت، ضروری و حیاتی است زیرا رفتارهایی که با انگیزه‌های مثبت انجام شوند، باعث خواهند شد که در آینده هم به همین نحوه رفتار کنیم.

به بیان دیگر ما با انجام هر کاری، یک بذر رفتاری در خود می‌کاریم و یک عادت را شکل می‌دهیم. آن بذر هر چه باشد احتمال این که در آینده نیز به همان صورت رفتار کنیم بیشتر است.

بودا می‌گفت هر چه با تکرار بیشتری به چیزی فکر کنیم، گرایش ذهنی ما نسبت به آن بیشتر می‌شود.

اگر افکار و انگیزه‌های بد را به ذهن خود راه دهیم، حالت ذهنی خود را به سمت سوء نیت سوق داده‌ایم.

واژه کلیدی در اینجا «گرایش» است.

هر بار که نیت ما ناپسند باشد، گرایشی که نسبت به آن داریم بیشتر می‌شود و احتمال تکرار رفتارهای بد و آسیب‌زننده آتی در ما بیشتر می‌شود.

به همین شکل با داشتن افکار و انگیزه‌های خوب و از روی دلسوزی و سخاوت، ما خود را به یک انسان مهربان، دلسوز و بخشنده تبدیل می‌کنیم.

به عبارت دیگر ما همواره در حال شکل دادن به شخصیت خود هستیم.

برای یاد گرفتن نیت‌های خوب، لازم است قبل از انجام هر کاری و رفتاری، به این فکر کنیم که آیا این رفتار به خودمان و دیگران آسیب می‌رساند یا نه. تمرین‌های ذهن آگاهی می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند و شما با آن‌ها می‌توانید در هر لحظه از انگیزه‌های خود آگاه باشید.

نتیجه این برداشت از کارما، می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد زیرا مشخص می‌کند که هر چقدر هم که رفتارها و عادت‌های ما ریشه‌دار باشند، همیشه توانایی تغییر داریم.

بر اساس برداشت بودا از کارما، با داشتن نیت‌ها و انگیزه‌های مثبت، شخصیتی که ما به آن تبدیل می‌شویم مهربان، دلسوز و بخشنده خواهد بود.

شما بیمار می‌شوید چون در یک بدن مادی زندگی می‌کنید و بدن مادی بیمار می‌شود، پیر می‌شود و آسیب می‌بیند، بنابراین هیچ قانونی در حال مجازات شما نیست.

 

قانون کارما | 20 میشم

 

کارما و دارما یعنی چه؟

باتوجه به قانون کارما | 20 میشم  دارما یک لغت باستانی است که ریشه آن در زبان سانسکریت و مذاهب بودایی و هندو به معنای محافظت از خود در برابر غم ها و ناملایمات است.

بر اساس قانون دارما مراقبت از خود در برابر غم ها و ناملایمات تنها بر عهده خود فرد است نه شخص دیگری.

اما این مراقبت به کمک نیروهای مادی صورت نمیگیرد بلکه لازمه آن زندگی ای در چهارچوب قوانین پاک و الهی است که طی آن فرد به کسی آسیب نرساند.

اما کارما، کارما خواهر دارما است چرا که کارما و دارما در کنار هم راه زندگی سعادتمندانه را به ما نشان میدهند.

کارما همانطور که پیشتر نیز برایتان تعریف کردم به ضرب المثل معروف از هر دستی بدهی از همان دست میگیری و یا هرچه را بکاری همان را درو میکنی اشاره دارد.

 

 

 

قانون کارما | 20 میشم

 

قانون کارما در مورد عشق چه میگوید؟

بیان قانون کارما در عشق هم از جمله ابهاماتی است که کارما دارد. چرا که قانون جذب عشق میگوید، ذهن شما همواره در حال فرستادن ارتعاش به جهان هستی است.

به جز مواقعی که خواب است اما بر اساس قانون کارما شما هیچ گاه نمیتوانید جلوی احساساتتان را بگیرید چرا که زنده بودن به معنای احساس زندگی است.

 

 

قانون کارما | 20 میشم

 

 

قانون کارما | 20 میشم

                     قانون کارما | 20 میشم

 

رابطه قانون جذب و قانون کارما چیست؟

قانون کارما | 20 میشم بیان دارد قبل از اینکه شما را با قانون کارما به صورت کامل آشنا کنیم بهتر است بدانید که قانون جذب چیست قانون جذب چه میگوید؟

قانون جذب ( law of attraction ) و قانون کارما یک قانون ثابت در جهان هستند. قانون کارما یکی از زیرمجموعه‌های قانون جذب است. اما قانون جذب چیست؟

بر اساس قانون جذب وقتی به هر چیزی فکر میکنید آن را وارد زندگیتان خواهیم کرد.

قانون جذب دقیقاً مشابه طناب عمل می کند. یعنی به وسیله طناب می توانید به هر چیزی که فکر می‌کنید آن را جذب و وارد زندگیتان کنید. به اصطلاح وقتی به هر چیزی فکر می‌کنید در حال کشیدن آن به زندگیتان هستید.

وقتی به بی پولی، بیکاری و رابطه خراب توجه می کنید و به آن فکر می‌کنید در حال جذب بی پولی بیکاری و رابطه خراب در زندگی تان هستید.

و برعکس، وقتی به یک رابطه خوب توجه میکنید در حال جذب رابطه خوب در زندگیتان هستید.

وقتی به پول و ثروت توجه می‌کنید در حال جذب پول و ثروت هستید.

ممکن است بپرسید که قانون جذب چگونه عمل میکند؟

البته قبل از این که به شما بگویم قانون جذب و قانون کارما چگونه عمل می کند بهتر است این را بگویم که قانون جذب یک قانون ثانویه و قانون اصلی قانون ارتعاش است.

مطلب مرتبط :  ساقه‌مگسی‌ها

بر اساس قانون ارتعاش وقتی به هر چیزی فکر میکنید بر روی آن متمرکز می شوید در حال فرستادن ارتعاش آن به کائنات و جهان هستی هستید.

و کائنات با توجه به ارتعاشی که از ذهن تان دریافت می کنند خواسته یا ناخواسته ای را وارد زندگی مان می کنند.

بر اساس قدرت ذهن میتوانید به تمام خواسته ها و آرزوهایتان برسید.

بر اساس قانون ارتعاش و فیزیک کوانتوم تمام جهان از انرژی ساخته شده است و انرژی های هم نام یکدیگر را جذب می کنند.

یعنی تفکرات و افکار ما قابلیت تبدیل به ماده را دارند و به هر چیزی که فکر کنیم چه خوب و چه بد به زودی آن وارد زندگی تان می شود.

وقتی به یک رابطه عاشقانه زیبا نگاه می کنیم احساس خوبی در دلتان ایجاد می‌شود در حال فرستادن ارتعاش مثبت به کائنات هستیم و بر اساس قانون جذب عشق رابطه تان به مرور زمان بهبود پیدا میکند. وقتی اخبار را میبینیم و احساسم بد می شود و یا موزیک های غمگین گوش می دهیم در حال فرستادن ارتعاش منفی به کائنات هستیم و کائنات نا خواسته ها را وارد زندگی تان می کند.

پس بهتر است قبل از این که با قانون کارما آشنا شوید و بدانید که اصلاً قانون کارما چیست بهتر است قانون جذب را کامل درک کنید و با قانون ارتعاش آشنا باشید.

افکار به دو دسته مثبت و منفی تقسیم بندی می شود. افکار مثبت در جهت خواسته ها و آرزوهای تان است و افکار منفی در جهت نا خواسته ها و چیزهایی که نمی خواهید.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از کجا بفهمیم افکارمان مثبت است یا منفی و یا از کجا می توانیم متوجه شویم که در حال فرستادن ارتعاش مثبت و منفی به کائنات و جهان هستی هستیم؟

برای اینکه کامل ببینید که در حال فرستادن چه ارتعاشی به کائنات هستید باید به احساسات تان توجه کنید. احساسات دقیقاً مانند نقشه و قطب نما عمل می کنند.

بر اساس احساسات تان می توانید متوجه شوید که در مسیر خواسته هایتان هستید و یا ناخواسته هایتان، در حال جذب چیزهای مثبت هستید و یا منفی!

وقتی احساس خوبی داشتید یعنی در حال جذب چیزهای مثبت هستید و در مسیر خواسته های تان قرار گرفته اید.

اما وقتی احساسات منفی بود نشانه این است که در حال دور شدن از خواسته ها و اهداف تان هستید و باید احساس تان را خوب کنید.

راه و روش های زیادی برای خوب کردن احساس وجود دارد مثلاً می‌توانید تمرینات قانون جذب را انجام دهید یا جملات تاکیدی مثبت بگویید.

یا می‌توانید از تکنیک تجسم خلاق و تصویر سازی ذهنی استفاده کنید.

شاه کلید اصلی قانون جذب احساسات تان است. افکار و احساساتتان دو ابزار بسیار قدرتمند است که شما را در مسیر خواسته ها و آرزوهایتان هدایت می کند.

 

قانون کارما | 20 میشم

 

 

اما دلیل اصلی احساسات منفی چه میتواند باشد؟

قانون کارما | 20 میشم نشان میدهد دلیل اصلی احساسات منفی و مثبت در شما افکار شماست.

اگر افکارتان مثبت باشد باعث ایجاد احساسات مثبت در شما می شود اگر افکار منفی باشد باعث می شود احساس تان بد شود.

برای استفاده از قانون جذب شما باید افکارتان را کامل کنترل کنید و هر لحظه احساسات خوبی در خودتان ایجاد کنید.

باید هر کاری کنید تا احساسات تان خوب شود. اما قانون کارما چه نسبتی با قانون جذب دارد؟ در قسمت بعدی می خواهم نحوه عمل کردن قانون کار ما را به شما توضیح بدهم.

 

قانون کارما | 20 میشم

 

 

قانون باور ها

یکی دیگر از شاخه های قانون کارما و قانون جذب قانون باورهاست.

دلیل این که بسیاری از افراد با قانون جذب و قانون کار ما آشنا هستند اما نمی توانند به خواسته ها و آرزوهایشان برسند این است که  باور نمی کنند. وقتی چیزی را باور نکنید هرگز به آن نمی رسید.

بر اساس قانون باورها تمام زندگیتان را بر اساس باورهای که دارید می سازید.

برای اینکه ببینید باورهایتان درست است یا نه باید به شرایط الان تان نگاه کنید.

اگر شرایط الانتان خوب است به دلیل باورهای درستی است که دارید.

به عنوان مثال اگر وضع مالی تان خوب است باورهای مالی تان درست است.

اگر وضع رابطه تان خوب است نشانه باورهایی است که دارید.

باورهای انسان به دو دسته باورهای محدود کننده و باورهای مثبت تقسیم می شود.

برای اینکه ببینید باورهایتان ثبت موضوع خوب است یا نه باید به احساسات تان توجه کنید.

اگر احساس خوبی نسبت به موضوع داشتید نشانه این است که باورهای تان نسبت به آن موضوع خوب است.

اما اگر احساستان نسبت به موضوعی بد بود نشانه باورهای محدود کننده شماست.

برای این که بتوانید شرایط الان تان را کاملاً تغییر بدهید و به خواسته و اهدافتان برسید باید باورهایتان را تغییر بدهید.

اما برای تغییر باورها نیاز به زمان دارید یعنی اگر بخواهید باورهای محدود کننده تان را تغییر دهید ممکن است چندین ماه زمانبر باشد.

برای تغییر باورهای تان باید هر روز زمان بگذارید و روی باورهای جدید کار کنید تا باورهای جدید و مثبت جایگزین باورهای محدود کننده و منفی بشود. راه و روش های زیادی برای تغییر باور ها وجود دارد.

برای تغییر باورهای تان می توانید از عبارات تاکیدی، تصویر سازی ذهنی و تجسم خلاق استفاده کنید و به مرور زمان باورهایتان را تغییر بدهید.

اما ممکن است بپرسید که باور ها چگونه در زندگی ما شکل گرفتند. باورها بر اساس افکار شما ایجاد می‌شوند.

وقتی یک موضوعی هزاران بار و حتی میلیون‌ ها بار در ذهنتان تکرار می شود باورتان نسبت به آن موضوع که در ذهنتان تکرار شده است ایجاد می شود.

به عنوان مثال اگر فکر می‌کنید که برای ثروتمند شدن حتماً به مدرک تحصیلی بالایی نیاز دارید و این فکر به صورت مداوم در فکرتان تکرار شود باعث ایجاد این باور محدود کننده در ذهن تان می شود و وقتی این باور ایجاد شود .

برای اینکه پولدار شوید و ثروتمند شوید باید مدرک تحصیلی بالایی داشته باشید.

برای اینکه هم این باور را تغییر بدهید باید مخالف این فکر را در ذهن تان به صورت مداوم تکرار کنید تا باورتان به مرور زمان تغییر کند.

 

 

از این که تا پایان متن با ما همراه بودید سپاسگزاریم.
منبع:گوگل
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

سپردار قرمز مرکبات

سپردار قرمز مرکبات

سپردار قرمز مرکبات سپردار قرمز مرکبات (نام علمی: Aonidiella aurantii) نام یک گونه از تیره شپشک‌های سپردار است. 20misham.com مطلب مرتبط :  نیاماتپور کجاست

ادامه توضیحات

دبیرخانه بخش پانویلا

حرفه حسابداری

دبیرخانه بخش پانویلا دبیرخانه بخش پانویلا (به لاتین: Panvila Divisional Secretariat) یک منطقهٔ مسکونی در سری‌لانکا است که در ناحیه کندی واقع شده‌است. مطلب پیشنهادی :   دانلود 200 …

ادامه توضیحات

انقلاب فیلیپین | مقاله کامل درباره فیلیپین

انقلاب فیلیپین

انقلاب فیلیپین | مقاله کامل درباره فیلیپین انقلاب فیلیپین (فیلیپینی: Himagsikang Pilipino) که اسپانیایی ها به آن جنگ تاگالوگ می‌گویند، که یک انقلاب توسط مردم فیلیپین بود که با جنگهایی با …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...