سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

سپردار واوی مرکبات

سپردار واوی مرکبات

سپردار واوی مرکبات

سپردار واوی مرکبات

سپردار واوی مرکبات (نام علمی: Lepidosaphes beckii) نام یک گونه از تیره شپشک‌های سپردار است.

زیست شناسی

سپردار واوی مرکبات زمستان را اغلب به صورت تخم و یا ماده های کامل می گذارند. تخمها در اواخر بهار باز شده و پوره های آفت در قسمت های مختلف گیاه میزبان پراکنده می شوند. هرحشره ماده معمولاً ۴۰-۷۰عدد و حداکثر تا ۳۰۰ عدد تخم می گذارد. سپردار واوی مرکبات در شرایط شمال ۲-۳ نسل در سال دارد. پوره های نسل اول اواخر خرداد ، پوره های نسل دوم اواخر مرداد و اوایل شهریور و در بعضی سال ها پوره های نسل سوم در اواخر ابان ماه از تخم خارج و ظاهر می شوند. پوره ها خیلی ریز و به رنگ زرد بوده و به محض آنکه محل مناسبی برای تغذیه پیدا کردند با خرطوم از شیره تغذیه کرده و پاهای آن ها قطع می شود.

سپردار واوی مرکبات

سپردار واوی مرکبات

خسارت

این آفت برگ، میوه، شاخه های جوان و حتی شاخه های مسن تنه درختان مرکبات را مورد حمله قرار داده ، باعث خشک شدن شدید برگ ها و شاخه های جوان می شود، به طوری که قسمت آفت زده درخت منظره سوختگی از حرارت آتش را پیدا می کند. شدت حمله این آفت در قسمت های داخلی و سایه دار درخت بیشتر و اغلب روی میوه ها یک ورقه از سپردار پوشیده شده است.

روش های کنترل: بهترین موقع سمپاشی علیه این سپردار از اواسط بهار به بعد و هنگامی است که حداقل ۵۰ الی ۶۰ درصد پوره ها خارج شده باشند. برای سمپاشی نیز می توان از سموم فسفره استفاده کرد.

مطلب مرتبط :  دهستان سرآسیاب فرسنگی
مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

ولایت ایوازوف چه کسی بود ؟ | 20 میشم

ولایت ایوازوف چه کسی بود ؟ | 20 میشم   ولایت ایوازوف چه کسی بود ؟ | 20 میشم     ولایت ایوازوف (ترکی …

ادامه توضیحات

گریت فالز، ویرجینیا

گریت فالز، ویرجینیا

گریت فالز، ویرجینیا گریت فالز (به انگلیسی: Great Falls) یک منطقهٔ مسکونی در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان فرفکس، ویرجینیا واقع شده‌است.[۴] گریت فالز ۱۵٬۴۲۷ نفر جمعیت دارد …

ادامه توضیحات

همه چیز درباره هواپیما هاوکر تمپست | 20 میشم

همه چیز درباره هواپیما هاوکر تمپست | 20 میشم     همه چیز درباره هواپیما هاوکر تمپست | 20 میشم       …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...