سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

 

 

روز ملی برای بله (به کاتالونیایی: La Diada del Sí‎) یک گردهمایی در بارسلون در ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷، همزمان با روز ملی کاتالونیا و در حمایت از استقلال‌طلبی کاتالان بوده‌است. این گردهمایی سازماندهی شده توسط شورای ملی کاتالان (ANC) و شرکت‌کنندگان غالباً در مراسم مشابه سال ۲۰۱۲ برای استقلال کاتالونیا نیز شرکت کرده بودند.

تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در گزارش‌ها متنوع است و بین ۳۵۰٬۰۰۰ توسط حکومت اسپانیا و ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ توسط گارد شهری بارسلونا عنوان شده‌است. گزارش‌گرانی دیگر تعداد ۵۰۰٬۰۰۰ و ۴۵۰٬۰۰۰ نفر را نیز ذکر کرده‌اند.

 

 

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

 

 

پس از پیروزی طرفداران استقلال کاتالونیا در انتخابات پارلمانی این ناحیه و تصویب برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا در ۱ اکتبر سال ۲۰۱۷ این گردهمایی صورت گرفت. هدف از این تظاهرات تقویت و حمایت از استقلال است.

این تظاهرات به دنبال تظاهرات مشابه در سال ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، راه کاتالان (۲۰۱۳)، راه کاتالان ۲۰۱۴، راه آزادی برای جمهوری کاتالان (۲۰۱۵) و به پیش تاز، جمهوری کاتالان (۲۰۱۶) بوده‌است.

 

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

 

 

زمینه

پس از محاصره خونین بارسلونا که در 11 سپتامبر 1714 پایان یافت ، شاهنشاهی کاتالونیا در جنگ جانشینی اسپانیا ضمیمه شد. در اواسط قرن نوزدهم ، یک طبقه متوسط ​​تحصیل کرده رو به رشد زبان ، هویت و سنت های فرهنگی خود را بازیابی کرد. این امر منجر به جنبش استقلال کاتالان در آغاز قرن 20 شد. 

تظاهرات گسترده با شعار “ما یک ملت هستیم. ما تصمیم می گیریم”. در سال 2010 باعث تظاهرات گسترده مستقل گرایانه بعدی شد.
در طول جمهوری دوم اسپانیا ، تلاش های ناموفق مختلفی برای جدایی به سرعت و به دنبال آن شروع جنگ داخلی اسپانیا رخ داد. پس از پیروزی فرانکو ، که دولتی به سبک فاشیستی ایجاد کرد ، کاتالان ها به شدت سرکوب شدند ، از جمله اعدام رئیس جمهور منتخب کاتالونیا Lluís Companys i Jover. 

مطلب مرتبط :  فرودگاه دسیرتو دا اتاکما

 

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

 

 

پس از انتقال اسپانیا به دموکراسی در سال 1978 ، کاتالونیا مقداری استقلال یافت. پس از 25 سال ثبات سیاسی ، برخی درخواست ها برای خودمختاری بیشتر ظاهر شد ، در نتیجه اساسنامه خودمختاری کاتالان در سال 2005 به تصویب رسید که در سال 2006 به قانون تبدیل شد. م institutionsسسات اسپانیایی خواستار ممنوع کردن قانون جدید شدند و آن را در سال 2010 غیرقانونی اعلام کردند. این وضعیت ، علاوه بر این به بحران 2008 ، در اولین تظاهرات بزرگ خودمختاری در بارسلونا در 10 ژوئیه 2010 ، هنگامی که یک میلیون نفر تحت عنوان “ما یک ملت هستیم ، تصمیم می گیریم” راهپیمایی کردند. 

از آن زمان روزهای ملی کاتالان ، Diades در کاتالان ، بیش از 1 میلیون نفر را هر روز در 11 سپتامبر به خیابانها آورده است. همچنین در 9 نوامبر 2014 ، هنگامی که 1.8 میلیون کاتالان به استقلال رای دادند ، یک مشاوره غیرالزام آور و غیررسمی برگزار شد. 

این تظاهرات تنها چند هفته قبل از همه پرسی استقلال کاتالونیا در سال 2017 برگزار می شود که قرار است در 1 اکتبر 2017 برگزار شود. همه پرسی توسط قانون عمومی رفراندوم تعیین سرنوشت استقلال کاتالونیا توسط ژنرالیت دی کاتالونیا تصویب شد اما اسپانیا دادگاه قانون اساسی قانون همه پرسی کاتالونیا را به حالت تعلیق درآورد و افسران مدنی اسپانیا Guardia سعی دارند با تصرف صندوق های رای و اوراق رای گیری از همه پرسی جلوگیری کنند. 

 

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

 

روز ملی برای آری چه روزی است ؟ | 20 میشم

مطلب مرتبط :  سفید بزرگ کلم

افرادی که در بارسلونا تظاهرات می کنند. دولت کاتالونیا حتی اگر توسط اسپانیا ممنوع شده باشد ، همه پرسی را برای جامعه کاتالان ساکن خارج از کشور آغاز کرده است و آنها تصمیم دارند همه پرسی را در اول اکتبر برگزار کنند ، وعده دادند که اگر رأی مثبت باشد از اسپانیا جدا می شوند. 

 

توسعه

برنامه ریزی شده بود که این تظاهرات به عنوان نشانه ای از هوا دیده شود و این نشان دهنده مزایای استقلال کاتالونیا است.

 

این علامت مثبت عظیم در چهار منطقه نشان دهنده جغرافیای کشور تقسیم شده است: 

 

این کوه ، به رنگ سبز و مطابق با قسمت بالای تابلو ، Passeig de Gràcia در شمال از Carrer d’Aragó را تشکیل می داد.
دریا ، آبی رنگ و مربوط به قسمت تحتانی علامت مثبت ، قسمت جنوبی کارر آراگو و پلاکا کاتالونیا ، بارسلونا را تشکیل می داد.
رودخانه Llobregat ، زرد رنگی ، مربوط به قسمت سمت چپ تابلو ، Passeig de Gràcia تا Carrer de Muntaner را تشکیل می داد.
رودخانه Besòs ، نارنجی رنگی ، مربوط به سمت راست علامت Passeig de Gràcia تا Passeig de Sant Joan بود.

 

منبع : ویکی پدیا و گوگل

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

قطعنامه ۱۳۱۷ شورای امنیت

قطعنامه ۱۳۱۷ شورای امنیت   قطعنامه ۱۳۱۷ شورای امنیت   قطعنامه ۱۳۱۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در تاریخ ۰۵ سپتامبر ۲۰۰۰ تصویب شد، سندی بین‌المللی …

ادامه توضیحات

رامون سینکلدام

رامون سینکلدام

رامون سینکلدام رامون سینکلدام (هلندی: Ramon Sinkeldam؛ زادهٔ ۹ فوریهٔ ۱۹۸۹[۲]) دوچرخه‌سوار اهل هلند است. از باشگاه‌هایی که در آن رکاب زده‌است می‌توان به تیم دوچرخه‌سواری رابوبانک دولوپمنت، تیم سانوب و تیم دوچرخه‌سواری …

ادامه توضیحات

جاناتان ویلسون چه کسی بود | 20 میشم

جاناتان ویلسون چه کسی بود | 20 میشم     جاناتان ویلسون چه کسی بود | 20 میشم   جاناتان ویلسون چه کسی …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...