سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

 

 

 

دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

 

شرح مختصر :  دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

ورشکستگی مرحلهای است که به حیات اقتصادی و تجاری تاجر یا شرکت ورشکسته خاتمه میدهد به این جهت به آن مرگ اقتصادی هم گفته میشود. چرا که پایان عمر تاجر و یا شرکت ورشکسته است و یکی از موارد انحلال آن میباشد اما در حقوق تجارت کشور ما قوانین متناسب و صریح و روشنی در این زمینه وجود ندارد و در موارد متعددی با ابهام و اشکال و مسائل متناقضی روبهرو میباشیم و علت آن روشن میباشد.

 

فهرست :

جرائم اشخاص مرتبط با ورشکستگى

اقسام ورشکستگى

ورشکستگى عادى

ورشکستگى به تقصیر

مجازات تاجر ورشکسته

رسیدگى به جرم تاجر ورشکسته به تقصیر

ورشکستگى شرکتهاى تجارتى

ورشکستگى شرکتهاى با مسؤولیت محدود

ورشکستگى شرکتهاى تضامنى

مسؤولیت شرکاء ضامن در شرکتهاى تضامنى

نگهدارى اسناد ورشکستگى

ورشکستگى شرکتهاى نسبى

صندوق ب

منابع

 

 

دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

                                                             دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

 

 

جرائم اشخاص مرتبط با ورشکستگى

اشخاصى که عالماً يعنى با قصد و عمد که به آن سوءنيت گفته مى‌شود به نفع تاجر ورشکسته کليه اموال يا قسمتى از دارائى او را اعم از اموال منقول و يا غيرمنقول از بين ببرند يا نزد خود نگهدارى نموده و يا مخفى نمايند به مجازات ورشکسته به تقلب محکوم مى‌شوند.

 

نگهدارى اسناد ورشکستگى

مدارک و اسناد مربوط به ورشکستگى از هر نوعى که باشد بايد تا مدت ده سال نگهدارى شود و پس از خاتمه ده سال در صورتى‌که نيازى براى نگهدارى آنها وجود نداشته باشد ممکن است نابود گردد و موضوع امحاء آنها در ستون ملاحظات دفتر فهرست ورشکستگان قيد گردد اما با توجه به اينکه شرکت منحل گرديده بايد ديد چه کسى مسؤول نگهدارى اين اسناد و مدارک مى‌باشد.

مطلب مرتبط :  معادله دیفرانسیل | کامل ترین مقاله

 

ورشکستگى شرکت‌هاى نسبى

با توجه به اينکه شرکت‌هاى تضامنى و نسبى جزو شرکت‌هاى شخص مى‌باشند و شرکاء هر دو شرکت در قبال طلبکاران مسؤوليت دارند يعنى شرکاء تضامنى مسؤوليت کليه قروض شرکت را بر عهده دارند و شرکاء نسبي، به نسبت سرمايه ملزم به پرداخت قروض و ديون شرکت مى‌باشند.

دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

     دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

ورشکستگی به تقلب

مطابق ماده 549 ق. ت اگر تاجر دفاتر تجاری خود را از روی عمد و سوء نیت مفقود نماید یا قسمتی از دارائی خود را مخفی کند و یا به طریق مواضعه و معاملات صوری آن را از بین ببرد و بالاخره اگر به وسیله اسناد یا به وسیله صورت دارائی و قروض به طور تقلب به میزانی که در واقع مدیون نمی باشد ، خود را مدیون قلمداد نماید ، ورشکسته به تقلب محسوب می شود.

تعقیب جزائی و مجازات تاجر ورشکسته به تقلب

تعقیب جزائی تاجر ورشکسته به تقلب همانند تعقیب جزائی ورشکسته به تقصیر می باشد و مجازات کسانی که به عنوان ورشکسته به تقلب محکوم می شوند از 1 تا 5 سال حبس می باشد. ( ماده 670 قانون مجازات اسلامی ” تعزیرات ” ).

ورشکستگی عادی

برابر مواد 412 و 413 ق. ت کسی ورشکسته عادی محسوب می شود که تاجر یا شرکت تجاری بوده و از پرداخت وجوهی که بر عهده دارد متوقف گردد و ظرف 3 روز از تاریخ وقفه که در ادای قروض یا سایر تعهدات نقدی او حاصل شده باشد ، توقف خود را به دفتر دادگاه عمومی محل اقامت خود اظهار نموده و صورت حساب دارائی و کلیه دفاتر تجاری خود را به دفتر دادگاه مزبور تسلیم نماید.

مطلب مرتبط :  آموزش کامل تحلیل مخصوص بازار ارزهای دیجیتال | کاملا تصویری و رایگان

 

دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

در حقوق تجارت ورشکستگی فقط مخصوص تاجر است و به محض اینکه در پرداخت قروض یا بدهی های تاجر وقفه حاصل شد ، ورشکسته محسوب می شود . این به این معنا نیست که تاجر هیچ مالی ندارد بلکه به این معناست که بدهی های او بیشتر از دارایی اوست و دارایی او کفاف پرداخت بدهی هایش را نمی دهد .

تعریف تاجر

مطابق با تعریف قانون تجارت ، تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی قرار دهد . شغل معمولی یعنی عملی که جنبه امرار معاش داشته باشد و شخص این عمل را تکرار نماید . پس شخص با یکبار انجام دادن عملیات تجارتی یا از روی تفریح انجام دادن این عملیات ، تاجر محسوب نمی شود .

تاجر هم می تواند شخصیت حقیقی داشته باشد و هم شخصیت حقوقی یعنی در قالب یک شخص واحد فعالیت تجاری انجام دهد یا اینکه در قالب یک شرکت تجاری فعالیت کند .

منبع:گوگل

دانلود باکس

مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

شامل 16 صفحه فایل Word

حجم فایل : 480 کیلوبایت

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

فرمولهای مشتق

فرمولهای مشتق

فرمولهای مشتق کلیه فرمول های مشتق توابع شامل مشتق توابع مثلثاتی، توابع نمایی و لگاریتمی، توابع رادیکالی، چند جمله ای ها، توابع قدرمطلقی، توابع جزء صحیح و… …

ادامه توضیحات

دانلود 1 تحقیق آماده پیرامون حسابداری صنعت برق

حسابداری برق

دانلود 1 تحقیق آماده پیرامون حسابداری صنعت برق دانلود 1 تحقیق آماده پیرامون حسابداری صنعت برق روش متحد الشکل حسابداري حسابداري صنعت برق …

ادامه توضیحات

دانلود 1 پروژه حقوق و دستمزد یک شرکت با اکسل

hoghooghodastmozd

دانلود 1 پروژه حقوق و دستمزد یک شرکت با اکسل دانلود 1 پروژه حقوق و دستمزد یک شرکت با اکسل فهرست :   …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...