سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود 1 مقاله مقدمات علم حقوق و حقوق اساسی

شرح مختصر:

دانلود 1 مقاله مقدمات علم حقوق و حقوق اساسی

دانلود 1 مقاله مقدمات علم حقوق و حقوق اساسی

  • با توجه به گسترش روزافزون جوامع  بشری در بخش های مختلف زندگی و با توجه به روح آدمی که موجودیست اجتماعی و با توجه به وجود دو گرایش خیر و شر در آدمی که باعث می شود تا آدمی گاهی سر به طغیان گذارده و حق دیگران را نادیده بگیرد.

 

  • انسانها برای زندگی درکنار یکدیگر و جلوگیری از تقابل عملکردهای بشری در جوامع گوناگون اقدام به تشکیل حکومت نموده و رتبه های اجتماعی را در بین خود ایجاد نمودند و برای اداره جوامع از طریق حکومتها به وضع قوانین مختلف در زمینه های گوناگون پرداختند، قوانینی که در طول تمدن بشری دستخوش تغییرات و دگرگونیهای زیادی شدند.

 

  • بسیاری از قوانین اولیه با توجه به نگرش افراد حکومتی یا بزرگان نسبت به زندگی وضع میشد و در بسیاری از موارد زیردستان و عموم مردم قربانی قوانین یکسویه اینان می شدند. (بیست میشم همیشه همراه شماست)

 

  • تدریج که کشورها بوجود آمدند و رشد بشری سرعت گرفت. قوانین وضع شده از حالت تعادلی بهتر برخودار شدند. 124 هزار پیامبر فرستاده شده ازسوی خداوند با ارشادات و راهنمایی های خود نقش بسیار مهمی را در شکل گیری صحیح قوانین برخوردار می باشند.  آنان با استفاده از وحی و متصل بودن به خالق هستی که دانای به رسالت بشر بر روی زمین می باشد به مرور قوانین زیستی مهمی را در زمین به اجرا در آوردند و مردم را نسبت به رسالت خود بر روی زمین آشنا نمودند.

 

  •  بتدریج که جوامع بشری گسترش یافته اند قوانین نیز پیچیده تر شده اند و از سر فصلهای متنوع برخوردار گشتند.  در این مقاله به بررسی بعضی از مقدمات علم حقوق و قوانین اساسی می پردازیم.

 

دانلود 1 مقاله مقدمات علم حقوق و حقوق اساسی

                                          دانلود 1 مقاله مقدمات علم حقوق و حقوق اساسی

فهرست :

مقدمات حقوق و حقوق اساسی

مبنا و هدف حقوق

ماهیت نظام حقوقی

رابطه حقوق با سایر علوم

رابطه حقوق و اقتصاد سیاسی

رابطه حقوق و علوم سیاسی

رابطه حقوق و علوم طبیعی و ریاضی

مفهوم قانون اساسی

گرایش به قوانین اساسی مدون

دلائل و چگونگی ظهور قوانین اساسی

انواع قوانین اساسی

قانون اساسی یكدست و قانون اساسی مختلط

قانون اساسی اقتداری یا اعطایی

قانون اساسی نیمه اقتداری- نیمه اعطایی

 

   مقدمه :                                    

درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسیار است, چندان که می توان گفت تا کنون در هیچ یک از مسائل اجتماعی بدین پایه بحث و گفتگو نشده است. کاوش در این باره که حقوق بر چه مبنایی استوار است و هدف از قواعد آن چیست و پیشینه ای درخشان دارد و از زمان حکیمان یونان تا کنون اندیشه هزاران نویسنده و متفکر و دانشمند را به خود مشغول داشته است.

این اختلاف را اسباب گوناگون دامن می‌زند؛ چنان که پیروان مذاهب و دانشمندانی که فکر ایجاد حقوق جهانی را در سر می‌پرورانند سهم بسزایی در این راه دارند.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           مبنا و هدف حقوق  (دانلود 1 مقاله مقدمات علم حقوق و حقوق اساسی)

                                         

درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختالف بسيار است, چندان كه ميتوان گفت تاکنون در هیچ یک از مسائل اجتماعی بدین پایه بحث و گفت و گو نشده است.کاوش در این باره که حقوق بر چه مبنایی استوار است هدف از قواعد آن چیست و پیشینه ای درخشان دارد و از زمان حكيمان يودان تا كنون اندیشه هزاران نویسنده و متفکر و داشمند را به خود مشغول داشته است.

ين اختلاف را اسباب گوناگون دامن ميزد؛ چنان كه پيروان مذاهب و دانشمنداني كه فكر ايجاد حقوق جهادي را در سر ميپرورادند سهم بسزایي در اين راه دارند.

 

ولي, رابطه اصلي همه گفتگوها را بايد در اين دو نکته جستجو و خلاصه كرد:

1-تاريخ زندگی بشر ستمهايي را كه حكمرانان زورگو بر مردم روا داشته اند هيچ گاه از ياد نميبرد و قربانیان اين جنايات همیشه در پي آن بوده اند تا چاره ای برای اين درد بيابند و به وسيله ا از خودكامگي فرمانروايان بكاهند و احترام به حقوق فطری يكي از اين وسايل است.

2-انسان موجودی است مستقل و با خواسته ها و نیازهای ويژه خود, شخصیتی  ممتاز از دیگران دارد ولي, زندگي همين فرد مستقل چنان به سرنوشت ديگران آميخته است که گويي پاره ای از اجتماع است و هيچ وجود مستقلي در برابر آن ندارد .

 

دانلود 1 مقاله مقدمات علم حقوق و حقوق اساسی

منبع : گوگل

دانلود باکس

مقاله مقدمات علم حقوق و حقوق اساسی

شامل 31 صفحه فایل Word

حجم فایل : 361 کیلوبایت

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

متاسفانه موردی یافت نشد ...

قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...