سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود 1 تحقیق رایگان پیرامون فیبر نوری

دانلود 1 تحقیق رایگان پیرامون فیبر نوری

دانلود 1 تحقیق رایگان پیرامون فیبر نوری

 

دانلود 1 تحقیق رایگان پیرامون فیبر نوری

فیبر نوری از پالس‌های نور برای انتقال داده‌ها از طریق تارهای سیلکون بهره می‌گیرد. یک کابل فیبر نوری که کمتر از یک اینچ قطر دارد می‌تواند صدها هزار مکالمهٔ صوتی را حمل کند. فیبرهای نوری تجاری ظرفیت ۲٫۵ گیگابایت در ثانیه تا ۱۰ گیگابایت در ثانیه را فراهم می‌سازند. فیبر نوری از چندین لایه ساخته می‌شود. درونی‌ترین لایه را هسته می‌نامند.

هسته شامل یک تار کاملاً بازتاب کننده از شیشه خالص (معمولاً) است. هسته در بعضی از کابل‌ها از پلاستیک کا ملاً بازتابنده ساخته می‌شود، که هزینه ساخت را پایین می‌آورد. با این حال، یک هسته پلاستیکی معمولاً کیفیت شیشه را ندارد و بیشتر برای حمل داده‌ها در فواصل کوتاه به کار می‌رود.

 

دانلود 1 تحقیق رایگان پیرامون فیبر نوری

 

تشکیل رابط بازتابنده 

حول هسته بخش پوسته قرار دارد، که از شیشه یا پلاستیک ساخته می‌شود. هسته و پوسته به همراه هم یک رابط بازتابنده را تشکیل می‌دهند که با عث می‌شود که نور در هسته تا بیده شود تا از سطحی به طرف مرکز هسته باز تابیده شود که در آن دو ماده به هم می‌رسند. این عمل بازتاب نور به مرکز هسته را (بازتاب داخلی کلی) می‌نامند.

دانلود 1 تحقیق رایگان پیرامون فیبر نوری

                                          دانلود 1 تحقیق رایگان پیرامون فیبر نوری

 

 

فیبر نوری داری نبست پهنای باند آن با کابل‌های معمولی

فیبر نوری یا تار نوری به انگلیسی Optical Fiber رشته باریک و بلندی از یک مادّه شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سرش به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند.

مطلب مرتبط :  دانلود مقاله بررسی زیرساخت شبکه های کامپیوتری

فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است، با فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد. امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابل‌های مسی، و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

 

تاریخچه ساخت فیبر نوری

اولین کسانی که در قرون اخیر به فکر استفاده از نور برای انتقال اطلاعات افتادند، انتشار نور را در جو زمین تجربه کردند. اما وجود موانع مختلف نظیر گرد و خاک، دود، برف، باران، مه و… انتشار اطلاعات نوری در جو را با مشکل مواجه ساخت.

بعدها استفاده از لوله و کانال برای هدایت نور مطرح گردید. نور در داخل این کانالها بوسیله آینه‌ها و عدسی‌ها هدایت می‌شد، اما از آنجا که تنظیم این آینه‌ها و عدسی‌ها کار بسیار مشکلی بود این کار نیز غیر عملی تشخیص داده شد و مردود ماند.

 

دانلود 1 تحقیق رایگان پیرامون فیبر نوری

 

مزایای فیبر نوری در مقایسه با سیم‌های مسی

  1. قیمت ارزان تر: هزینه فیبر نوری نسبت به سیم‌های مسی در مقیاس‌های بالا کمتر است.
  2. اندازه نازک‌ تر: قطر فیبرهای نوری به مراتب کمتر از سیم‌های مسی است.
  3. ظرفیت بالا: پهنای باند فیبر نوری به منظور ارسال اطلاعات به مراتب بیشتر از سیم مسی است. لذا فیبر نوری توانایی انتقال داده‌های بیشتری را دارد.
  4. تضعیف ناچیز: تضعیف سیگنال در فیبر نوری به مراتب کمتر از سیم مسی است.
  5. عدم تداخل: برخلاف سیگنال‌های الکتریکی در یک سیم مسی، عبور سیگنال‌های نوری در یک فیبر تأثیری بر فیبر دیگر نخواهد داشت و تداخل الکترومغناطیسی نخواهیم داشت.
  6. مصرف برق پایین: با توجه به این که سیگنال‌ها در فیبر نوری کمتر تضعیف می‌گردند، بنابراین می‌توان از فرستنده‌هایی با میزان برق مصرفی پائین نسبت به فرستنده‌های الکتریکی (که از ولتاژ بالایی استفاده می‌نمایند)، استفاده کرد.
  7. اشتعال ‌زا نبودن: با توجه به عدم وجود الکتریسته در فیبر نوری، امکان بروز آتش ‌سوزی در این خصوص وجود نخواهد داشت.
مطلب مرتبط :  دانلود 1 پاورپوینت تجارت الکترونیکی

 

درنتیجه به نظر میرسه با دانلود این مقاله شما می توانید جواب سوال هاتون رو بگیرید

منبع : گوگل

دانلود باکس

دانلود تحقیق در مورد فیبر نوری

شامل 15 صفحه فایل Word

حجم فایل : 61 کیلوبایت

 

 

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

دانلود 1 پاورپوینت تجارت الکترونیکی

دانلود 1 پاورپوینت تجارت الکترونیکی شرح مختصر : تجارت الکترونیک یا E-Commerce به خرید و فروش محصولات و خدمات در فضای اینترنت گفته می‌شود. …

ادامه توضیحات

دانلود 1 تحقیق پیرامون پایگاه داده ها و دیتابیس

تصویری در خصوص پایگاه داده

دانلود 1 تحقیق پیرامون پایگاه داده ها و دیتابیس     سرفصل: پایگاههای داده داده ( Data ) و اطلاعات  (‌ Information ) …

ادامه توضیحات

مهندسی کامپیوتر چیست و 10 نکته مهم

مهندسی کامپیوتر چیست و 10 نکته مهم

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر – گرایش های دوره کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر گرایش های رشته مهندسی کامپیوتر در دوره کارشناسی عبارتند از؛ مهندسی …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...