سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود مقاله ارزشیابی در آموزش و پرورش

 

 

آموزش و پرورش

                   دانلود مقاله  ارزشیابی در آموزش و پرورش

 

شرح مختصر :

دانلود مقاله ارزشیابی در آموزش و پرورش نشان میدهد که  پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش آموزان به هدف های آموزش و پرورش فراهم می شود . در آموزش و پرورش سنتی ارزشیلبی به عنوان آخرین حاقه های فرایند یاددهی ،یادگیری تلقی می شود که در پایان دوره آموزشی برای جدا کردن دانش آموزان با توانایی یادگیری متفاوت به کار می رفت .

 

فهرست :

مقدمه

تعریف ارزشیابی

انواع ارزشیابی

ارزشیابی پایانی

ارزشیابی تکوینی یا مستمر

استافل بیم

ارزشیابی زمینه

ارزشیابی درونداد

ارزشیابی فر آیند

ارزشیابی برونداد

ارزشیابی آغازین

ارزشیابی تشخیصی

ارزشیابی تراکمی یا پایانی

روایی

هدف ارزشیابی تکوینی یا مستمر

نظام نمره دادن در ارزشیابی مستمر

 

ارزشیابی

دانلود مقاله ارزشیابی در آموزش و پرورش

روایی:

روایی اصطلاحی است که آزمون برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است اشاره می کند به سختی دیگر آزمونی دارای روایی است که برای اندازه گیری آنچه موردنظر است مناسب باشد.

پایانی:

پایانی یک وسیله اندازه گیری به دقت آن اشاره می کند .یک آزمون درصورتی دارای پایانی است که اگردریک فاصله ی زمانی کوتاه چندین باربه گروه واحدی ازافرادبدهیم نتایج حاصل نزدیک به هم باشد.

 

ارزشیابی

دانلود مقاله ارزشیابی در آموزش و پرورش

امتحانات هماهنگ:

عبارت از امتحاناتی است که دربعضی درسها طبق برنامه ی معین و سؤالهای یکسان درسراسرکشور یاسراسراستان توسط اداره ی کل سنجش و ارزشیابی تحصیلی ویا سازمان آموزش و پرورش استان دفترمدارس خارج از کشور تهیه و درمحل واحدآموزشی زیر نظر مدیر انجام می شود.در امتحانات هماهنگ تصحیح اوراق امتحانی بر عهده معلمان مربوط می باشد.

 

 استفاده از انواع ارزشیابی

در فر آیند یاددهی- یادگیری لازم است با توجه به هدف ها ، محتوا و روش های تدریس از انواع ارزشیابی ها ( از قبیل تشخیصی، تکوینی، مجموعی، هنجار مرجع، هدف مرجع ، درونی، بیرونی ، ملی و …) استفاده شود.

 

 ضرورت هماهنگی در تحقق اصول ارزشیابی

در به کارگیری اصول فوق الذکر باید میان سازمانها ، مراکز ، ادارات، واحدها و سایر بخش های مسئول ارزشیابی در مورد روش ها ، ابزارها، معیار ها و برنامه های اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، تعهد و هماهنگی کامل وجود داشته باشد.

 

یکی از تخصص های مورد نیاز دست اندرکاران تعلیم و تربیت در سطوح مختلف سازمانی و اجرایی بر خوردار بودن از دانش ، مهارت سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی می باشدکه فقدان آن در عرصه عمل و اجرا ناکار آمدی فر آیند یاددهی- یادگیری را به دنبال خواهد داشت.

با وجود آگاهی از توانایی های علمی و تجربی دبیران و معلمان گرامی و مدیران آگاه و دلسوز واحد های آموزشی در حیطه ی سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، لیکن به دلیل اهمیت موضوع و نیز ظرافت ها و پیچیدگی های این امر امید است با عنایت همکاران ارجمند در جهت تحقق اهداف آموزشی و تربیتی شاهد تعاملی پویا ، مستمر و پایدار باشیم .

الف. اصطلاحات و مفاهیم ارزشیابی و امتحانات
ب. ارزشیابی تکوینی و شیوه اجرای آن

هدف ارزشیابی تکوینی یا مستمر

۱٫ فراهم آوردن شواهد معتبری درمورد یادگیری درسی.
۲٫ تعیین نقاط قوت و ضعف دانش آموزان درفرایند یاددهی و یادگیری.
۳٫ تقویت اعتماد به نفس در دانش آموزان.
۴٫ تثبیت اعتماد به نفس فراگیران وایجاد انگیزه برای یادگیری در آنان.
۵٫ پرورش روحیه تحقیق ، تفکر ، تلاش ، ابتکار وخلاقیت دانش آموزان.

۶٫ توجه به جنبه های مهم درس و اهداف آموزشی آن.
۷٫ تشویق به استفاده ازراهبردهای فعال یاددگیری.

 

ارزشیابی

دانلود مقاله ارزشیابی در آموزش و پرورش

 

منبع:گوگل

دانلود باکس

مقاله ارزشیابی در آموزش و پرورش

شامل 24 صفحه فایل Word

حجم فایل : 329 کیلوبایت

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

متاسفانه موردی یافت نشد ...

قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...