سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

دانلود تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

 

دانلود تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

 

دانلود تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

دانلود تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

 

 

شرح مختصر:

اين مقاله موضوع تورم را به طور خلاصه مورد بررسي قرار مي‌دهد. تعريف تورم، انواع تورم، راه‌هاي مبارزه با تورم، معايب و مزاياي تورم، رابطه تورم با توسعه، تأثير تورم بر كشور، كشورهاي موفق در مهار تورم و برخي آمار در مورد نرخ تورم كشورها مطالب اين مقاله را تشكيل مي‌دهند. تورم يكي از موضوعات مهم در كشور ماست. همانگونه كه مي‌دانيد در ايران درصد تورم در سالهاي اخير بسيار زياد بوده است به طوري قيمت‌ها در هر سال بسيار افزايش يافته و قدرت خريد مردم كم شده است. اين مقاله اطلاعات بيشتري درباره موضوع تورم ارائه مي‌دهد.

دانلود تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

اهمیت کاهش نرخ تورم

در عصر کنونی یکی از مسائل مهم مطرح در اقتصاد کشورها بحث تورم است. با توجه به این که در قرن حاضر پدیده ی تورم به یک معضل اقتصادی تبدیل شده و به عنوان یکی از شاخص های مهم اقتصاد کلان مطرح است، همواره مورد توجه اقتصاددانان و سیاستمداران کشورها قرار گرفته تا بتوانند با کاهش نرخ آن اوضاع اقتصادی در کشور را بهبود داده و سطح زندگی مردم را به رفاه برسانند.
از آنجایی که کاهش نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی سه موضوع مهم در اقتصاد می باشند، در این میان اهمیت کاهش نرخ تورم از موضوعات دیگر بیشتر است. اهمیت توجه به تورم و جلوگیری از افزایش آن به حدی است که مسئولان اقتصادی تورم را تنها دشمن بزرگ اقشار کم درآمد و آسیب پذیر عنوان کرده اند. اقتصاد ایران هم با این موضوع درگیر است، همان گونه که در سال های اخیر درصد تورم بالا رفته است به طوری که قیمت ها هر سال افزایش یافته و قدرت خرید مردم کم شده است.
شناخت عواملی که سبب ایجاد تورم شده و راه های مقابله با آن به عدالت اجتماعی و ثبات و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد. بنابراین در ادامه به تعریف تورم، انواع تورم، ریشه های تورم، تورم در ایران، علل تورم در ایران، تورم وتاثیرات آن بر حقوق و دستمزد پرداخته خواهد شد.

دانلود تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

مطلب مرتبط :  دانلود 1 مقاله ورشکستگی یا مرگ اقتصادی

سرفصل :

تورم چيست؟

انواع تورم

راه‌هاي مبارزه با تورم چيست؟

آيا تورم هميشه مضر است؟

رابطه تورم و توسعه چيست؟

تورم چه تأثيري بر نظام کل کشور دارد؟

 

تورم چه تأثيري بر نظام کل کشور دارد؟

نمي توان تورم را عامل تمام مشکلات يا حتي بخش مهمي از آنها دانست ولي صاحبنظران اقتصادي و اجتماعي غالباً تورم را به منزله شاخص کشمکش‌ها و اغتشاشات اجتماعي و شاخص اعلام خطر و … قلمداد مي‌کنند.

کشور هايي که در آنها ثبات قيمت (عدم تورم) وجود داشته ثبات سياسي و اجتماعي نيز وجود داشته است و بالعکس در کشورهايي که بحرانهاي سياسي و اجتماعي بوجود آمده تورم نيز کم کم دچار رشد صعودي شده است.

 

 

دانلود تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

 

تورم

           دانلود مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

 

 

آمار تورم

سازمان ملل پيش‌بيني كرد كه نرخ تورم ايران در سال جاري ميلادي به 7/17 درصد برسد. به گزارش خبرنگار اقتصاد بين‌الملل ايسنا، سازمان ملل متحد در تازه‌ترين گزارش جامع خود كه “چشم انداز و شرايط اقتصاد جهاني 2006” نام دارد تمامي كشورها و مناطق جهان را مورد ارزيابي قرار داد و برآورد كرد كه نرخ تورم بهاي مصرفي در كشورمان كه در سال 2005 در حدود 5/13 درصد بوده است در سال جاري با 2/4 درصد افزايش مواجه شده و به 7/17 درصد بالغ شود.

تورم فشار هزینه:

اگر بتوانم نشان دهم که گزاره زیر درست است، پنبه تورم فشار هزینه می خورد: “افزایش هزینه هایی از قبیل دستمزد، تنها زمانی می تواند ادامه پیدا کند که برای تامین مالی آنها پول جدید خلق گردد.” فرض کنیم که حجم پولی که در اقتصاد هست، ثابت و برابر A باشد. و هیچ تغییر غیرعادی هم در سرعت گردش پول وجود نداشته باشد.

مطلب مرتبط :  الکسا چیست و چرا رتبه الکسا مهم است؟

 

تورم فشار دستمزد:

 نوعي تورم فشار هزينه که سرچشمه فرايند تورم را فشار اتحاديه کارگري بر بازار کار مي‌داند. اين برداشت داراي طيف گسترده‌ايست که در يک سوي آن اعمال قدرت انحصاري اتحاديه‌هاي کارگري و الگوهاي قدرت چانه زني آنها بر پايه ي متغير‌هاي اقتصادي قرار دارد و در سوي ديگر الگوهاي غير اقتصادي مبارزه جويي اين اتحاديه ها.

 

دانلود تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

منبع : گوگل

دانلود باکس

تحقیق و مقاله پیرامون تورم و تاثیرات آن

شامل 15 صفحه فایل Word

حجم فایل : 16 کیلوبایت

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

فرمولهای مشتق

فرمولهای مشتق

فرمولهای مشتق کلیه فرمول های مشتق توابع شامل مشتق توابع مثلثاتی، توابع نمایی و لگاریتمی، توابع رادیکالی، چند جمله ای ها، توابع قدرمطلقی، توابع جزء صحیح و… …

ادامه توضیحات

1 کتاب برجسته‌ی استانداردهای حسابداری ایران

دانلود کتاب و جزوه نکات برجسته‌ی استانداردهای حسابداری ایران

  1 کتاب برجسته‌ی استانداردهای حسابداری ایران  این اثر ( 1 کتاب برجسته‌ی استانداردهای حسابداری ایران) با هدف مرور بندهای برجسته و مهم …

ادامه توضیحات

الکسا چیست و چرا رتبه الکسا مهم است؟

الکسا رنک | بیست میشم

الکسا چیست و چرا رتبه الکسا مهم است؟ سایت الکسا چیست  الکسا، سایت آنالیزکننده ترافیک وب‌سایت‌ها است که آن‌ها را براساس تعداد بازدید …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...