سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

 

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

حمام حسین‌آباد نقش رستم مربوط به اواخر دوره تیموریان است که در شهرستان مرودشت، بخش مرکزی، دهستان نقش رستم، روستای حسین‌آباد نقش رستم ساخته شده و این اثر در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۹۴۸ به‌عنوان یکی از آثار مل

 

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

 

.

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

 

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

 

فاصله تا مرکز شهر مرودشت –> 17.1 کیلومتر ( 20 دقیقه )

فاصله تا فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز –> 73.5 کیلومتر ( 1 ساعت و 7 دقیقه )

فاصله تا ایستگاه راه آهن مرودشت –> 17.6 کیلومتر ( 20 دقیقه )

 

توصیف اقامتگاه بومگردی نقش رستم

اقامتگاه بومگردی نقش رستم در فاصله ۱کیلومتری آثار جهانی نقش رستم و ۵ کیلومتری تخت جمشید در روستای حسین آباد نقش رستم در کنار حمام تاریخی دوره زندیه واقع شده است.

این اقامتگاه سنتی در فضای بسیار آرام‌ و امن روستا با امکانات آب،گاز، برق‌، اینترنت، دارای ۴ اتاق و ۱۱ تخت می‌باشد. قیمت ارزان، غذاهای سنتی با کیفیت عالی و رفتار بسیار محترمانه کادر پذیرایی این اقامتگاه از شاخصه‌های آن است.

 

نقش رستم

نقش رستم نام مجموعه‌ای باستانی در روستای زنگی‌آباد در شمال شهرستان مرودشت استان فارس می باشد. در گذشته، نام این بنا سه‌گنبدان یا دوگنبدان بوده‌ است که در بین بومیان این منطقه، به نام‌های کوه حاجی‌آباد، کوه استخر یا کوه نِفِشت نیز خوانده می‌شده است.

قدیمی‌ترین نقش موجود در نقش رستم نقش دو ایزد و ایزدبانو و شاه و ملکه است ولی گفته می شود در دورهٔ ساسانی، بهرام دوم بخش‌هایی از آن نقوش را پاک کرد و نقش خود و درباریانش را به جایش تراشید.همچنین کعبه زرتشت بنای سنگی و بُرج‌مانند موجود در این محوطه‌است که بر سه گوشهٔ این بنا دو کتیبه از شاپور اول و کرتیر نوشته شده‌ است، همچنین چهار آرامگاه دخمه‌ای در سینهٔ کوه رحمت کنده شده‌اند که متعلق به داریوش بزرگ، خشایارشا، اردشیر یکم و داریوش دوم می باشند.

مطلب مرتبط :  لیلاکوه | 20 میشم

 

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

تخت جمشید

پارسه، پرسپولیس، هزارستون و یا چهل منار که در شمال شهرستان مرودشت در شمال استان فارس واقع شده است. این مکان تاریخی توریستی پایتخت تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده‌ است. در این شهر باستانی بنایی به نام تخت جمشید وجود دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ، خشایارشا و اردشیر اول بنا شده‌است. بنیانگذار تخت جمشید داریوش بزرگ بود، البته پس از او پسرش خشایارشا و نوه‌اش اردشیر یکم با گسترش این مجموعه به بزرگی و عظمت آن اضافه کردند.

 

 

شهر استخر
این شهر از بزرگ‌ترین شهرهای دوران خود بوده و به گفته تاریخ نویسان دارای چهار دروازه بوده است که امروزه یکی از آنها در سر پیچ دوراهی مرودشت ارسنجان و دیگری در جنوب مرودشت کنونی قرار داشته‌ است.

همچنین در هفت کیلومتری ویرانه‌های تخت جمشید، ویرانه‌های شهر استخر معروف به تخت طاووس قرار دارد. آثار به جا مانده از این شهر شامل دروازه سنگی، ستون‌ها و دیواره‌های سنگی است که به روزگار هخامنشی تعلق دارد.

 

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

بهشت گمشده

بهشت گمشده منطقه‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروز است. نام اصلی این مکان تنگ بستانک بوده است که اکنون به بهشت گم شده مشهور شده است. از اوایل دهه ۶۰ این منطقه کم کم توسط گروه های کوهنوردی و گردشگران طبیعت گرد معرفی شد و به لحاظ زیبایی های منحصر به فرد و چشم انداز طبیعی، توسط طبیعت گردان بهشت گمشده نام گذاری گردید.

 

مطلب مرتبط :  گریگور آودیان

گوگل مپ روستای نقش رستم :

 

اینجا کلیک کنید

 

 

حمام حسین‌آباد نقش رستم | 20 میشم

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

باشگاه فوتبال آزول کلارو نومازو

باشگاه فوتبال آزول کلارو نومازو     باشگاه فوتبال آزول کلارو نومازو ژاپنی: アスルクラロ沼津 باشگاه فوتبالی در شهر استان شیزوئوکا، ژاپن است که در جی‌لیگ ۳ بازی می‌کند. این باشگاه در سال ۱۹۹۰ …

ادامه توضیحات

شوادون

شوادون شوادون     شوادون در لهجه دزفولی و شوشتری به معنی شبستان است و از دیر باز مرسوم بوده که برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان …

ادامه توضیحات

بئاتریس کارباخال

بئاتریس کارباخال

بئاتریس کارباخال بئاتریس کارباخال (اسپانیایی: Beatriz Carvajal‎؛ زادهٔ ۲۴ دسامبر ۱۹۴۹) یک بازیگر اهل اسپانیا است. از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته است، می‌توان به دردسر قریب‌الوقوع، جادوگران و نینت اشاره نمود. …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...