سایت در حال بارگذاری است ...

هدیه ویژه سایت بیست میشم جایزه تا پایان سال 1404 برای همه کاربران با وارد کردن کد : 20misham20p از ما 20 درصد تخفیف بگیرید. مشاهده جشنواره

0911-148-2708 p.a_uk@yahoo.com تایم کاری : (24 ساعته) تهران ، میدان انقلاب

آموزش گام به گام ساخت پاورپوینت

آموزش 1 :

آموزش گام به گام ساخت پاورپوینت

 

آموزش گام به گام ساخت پاورپوینت

تفاوتی نمی کند که بخواهید پاورپوینتی برای ارائه پایان نامه، کنفرانس یا یک ارائه ساده درسی بسازید. مهم این است که بصورت اصولی و گام به گام، پاورپوینتی بسازید که بتواند حرف و فکر شما را بهتر به مخاطبان جلسه منتقل کند. در اینجا روش ساخت اسلایدهای زیبای پاورپوینت برای ارائه بهتر شما را بصورت تصویری به شما آموزش می دهیم.

 

این آموزش را در پاورپوینت ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ می توانید دقیقا به همین روش انجام دهید و به راحتی پاورپوینت با موضوعات متنوع را بسازید.

 

ویدیوی آموزش ساخت پاورپوینت

قبل از خواندن بقیه این پست، ابتدا ویدیوی زیر از همکارم جناب فیضی را تماشا کنید:

 

پیشنهاد ما :

 

آموزش ساده پاورپوینت

 

 

دانلود ویدیو

گام اول: پاورپوینت را باز کنید: یک صفحه خالی می بینید (اگر نبود، روی صفحه خالی کلیک کنید) که دو باکس در وسط آن قرار دارند، یکی از آنها به شما می گوید که برای افزودن عنوان کلیک کنید (click to add title) و دیگری به شما امکان افزودن زیر عنوان را می دهد (click to add subtitle).

افزودن عنوان

عنوان همان تیتر اصلی است (مثلا می خواهید راجب معرفی میوه های باغی ارائه کنید-تیتر شما معرفی میوه های باغی) و زیر عنوان یا subtitle همان تیتر فرعی یا زیر تیتر است (مثلا در همان میوه های باغی، نوع اول سیب است-زیر تیتر شما معرفی سیب)

گام دوم: روی تب بالا سمت چپ گزینه فایل file را کلیک کرده و بعد روی گزینه New کلیک کنید (مطابق تصویر).

ایجاد تب جدید

گام سوم: اگر دوست دارید یک قالب آماده انتخاب کنید، روی گزینه sample templates کلیک کنید (قالب آماده شامل پس زمینه و طراحی آماده است-آن را متناسب با موضوع ارائه تان انتخاب کنید).

انتخاب قالب

مرحله انتخاب قالب

اما پیشنهاد ما این است که همیشه بجای قالب، از تم استفاده کنید. پس روی Themes کلیک کنید و تم دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

انتخاب تم

 

مرحله انتخاب تم پاورپوینت

با کمک این بسته آموزشی، در کمتر از ۵ روز در پاورپوینت حرفه ای می شوید و می توانید اسلایدهای بسیار زیبا و قوی برای ارائه بسازید!

گام چهارم: زمانی که تم شما ایجاد شد، روی گزینه افزودن عنوان (click to add title) کلیک کرده و اگر دوست داشتید زیرعنوان هم در قسمت subtitle اضافه کنید. زمانی که عنوان را انتخاب کردید، روی گزینه New slide کلیک کنید.

مرحله 8 انتخاب

گام پنجم: شروع به وارد کردن اطلاعات درون اسلاید کنید. (عکس و متن و نمودار و …). مثلا می توانید عکس ها را از هر جایی هستند به داخل پاورپوینت بکشید و رها کنید.

پر کردن اسلاید

point icon  هر زمانی که اسلایدتان پر و تکمیل شد، می توانید مطابق تصویر زیر از قسمت Transition یک افکت یا انیمیشن به اسلایدتان اختصاص دهید. برای هر اسلاید همین کار را کنید ولی سعی کنید از یک نوع انیمیشن استفاده کنید تا کارتان چیپ و خنده دار نشود!

مرحله افزودن افکت انیمیشن

مرحله افزودن افکت انیمیشن

دکمه های کنترل و M را همزمان بزنید تا یک اسلاید جدید ایجاد شود و همینطور تا زمانی که همه مطالبتان را در پاورپوینت قرار دادید.

point icon  برای نمایش slideshow پاورپوینت تان دکمه های Alt+S را فشار دهید.

گام ششم: فایل را ذخیره کنید. از بالا سمت چپ گزینه file و بعد save as

ذخیره فایل پاورپوینت

اگر در هر بخشی از آموزش بالا به مشکل برخوردید در قسمت نظرات مطرح کنید تا به سوالتان خیلی سریع و آسان پاسخ دهیم.

سوالات رایج کاربران

  • چطور روی اسلایدها آهنگ بگذاریم؟ از بالای صفحه قسمت insert و سپس Audio و نهایتا Audio on My PC رو انتخاب کنید.
  • چطور صدای خودم را روی اسلایدها بگذارم؟ از بالای صفحه قسمت insert و سپس Audio و نهایتا Record Audio رو بزنید و صدای خودتون رو ضبط کنید.
  • برای جابجایی یا حذف اسلایدها چه کنم؟ روی هر اسلاید کلیک راست کنید و آن را حذف یا کپی کنید. برای جابجایی اسلایدها با موس روی آنها کلیک کنید، نگه دارید و به جایی که می خواهید بکشید.
  • برای ویرایش یا حذف باکس ها و نوشته های هر اسلاید؟ برای ویرایش، داخل آن باکس کلیک کنید و شروع به تایپ کنید. برای حذف آنها روی مرز هر باکس کلیک کنید و گزینه DEL کیبورد رو فشار دهید.
  • چطور با انیمیشن ها و متن ها کار کنم و روی هر عکس یا نوشته یک حرکت بذارم؟ آموزش کامل در اینجا (کلیک کنید)
  • چطور اسلایدها رو زمان بندی کنید تا خودبخود نمایش داده شوند؟ روی اسلاید مدنظرتان کلیک کنید و از تب بالا Transition و سپس بخش timing گزینه duration رو ویرایش کنید.
  • آیا راهی هست که از یک پاورپوینت با انیمیشن های آماده و قالب آماده استفاده کنم؟ بله خیلی راحت از اینجا قالب مدنظرتان را دانلود کنید و آن را ویرایش نمایید.
مطلب مرتبط :  مقاله نویسی

آموزش گام به گام ساخت پاورپوینت

 

 

پیشنهاد ما :

 

آموزش ساده پاورپوینت

 

 

آموزش 2 :

 

گام اول: ساخت صفحه شروع

چطور به سادگی پاورپوینت درست کنیم

در ابتدا به یک نکته اساسی توجه داشته باشید، ساخت پاورپوینت با لپ تاپ یا با کامپیوتر تفاوتی ندارد و نرم افزار پاورپوینت را می توان در این دو دستگاه به سادگی نصب کرد. تصور می کنیم که روش نصب نرم افزار را بلد هستید و به سرعت می رویم سراغ صفحه اول پاورپوینت.

محیط کار با پاورپوینت همانند سایر ابزارهای مایکروسافت آفیس است و اگر کار با یکی از این ابزارها، مثلا نرم افزار ورد، را بلد باشید، کار با پاورپوینت را هم به سادگی یاد خواهید گرفت.

صفحه اولی که در پاورپوینت می‌بینید، اسلایدی خالی است که دو تا فضا برای وارد کردن عنوان و زیر عنوان دارد. شما می‌توانید از این صفحه برای درست کردن صفحه شروع پاورپوینت خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید عنوان و زیرعنوان را در باکسی که خودتان دوست دارید قرار بدهید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، به انگلیسی نوشته شده که یک تایتل اضافه کنید. پس برای شروع ابتدا روی باکس عنوان یا title کلیک کرده و عنوان مورد نظر خودتان را وارد کنید.

در باکس پایینی قسمت وارد کردن تایتل از شما خواسته شده است که سابتایتل را اضافه کنید. در تصویر بعدی و گام دوم به جای سابتایتل یک عکس قرار دادیم. توجه داشته باشید که می توان در قسمت تایتل و سابتایتل هر المانی را وارد کرد و حتما هم نباید عکس باشد.

گام دوم: ساخت اسلایدها

چطور به سادگی پاورپوینت درست کنیم

در این گام پس از ساخت اسلاید، حالا باید اسلایدهای بعدی را طراحی کرد. برای اضافه کردن اسلاید جدید فقط کافیست در تب سمت چپ صفحه پاورپوینت کلیک راست کرده و گزینه اضافه کردن اسلاید جدید را بزنید.

در قسمت قبلی گفتیم که به جای زیرعنوان یا subtitle می توان به جای متن عکس وارد کرد. اضافه کردن عکس کار خیلی ساده ای است. در ادامه توضیح دادیم که چطور در این فضا عکس اضافه کنید.

در حالت معمول محل قرار دادن زیرعنوان فضایی است برای وارد کردن عنوانی که دوست دارید. اما در اینجا ما این عنوان را با کلیک کردن بر روی آن و انتخاب گزینه delete پاک می‌کنیم. برای قرار دادن عکس در این فضا از قسمت منو به بخش insert بروید و روی گزینه اضافه کردن عکس کلیک کنید و عکس موردنظر خود را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که عکس انتخابی ممکن است بزرگتر از صفحه شما باشد. برای درست کردن آن روی عکس کلیک کنید و از اطراف با استفاده از موس می‌توانید آن را متناسب با کادر کوچک یا بزرگ کنید.

گام سوم: ساخت اسلاید جدید

چطور به سادگی پاورپوینت درست کنیم

بعد از ساخت صفحه اول شما می‌توانید به سادگی صفحات بعدی را وارد کنید. روش ساده اضافه کردن اسلاید جدید به این صورت است. به قسمت منو بروید و در بالای صفحه با انتخاب Insert گزینه New Slide را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه صفحه خالی دیگری البته با طرحی جدید ظاهر می‌شود. این صفحه به صورت پیش فرض طوری طراحی شده که شما به سادگی بتوانید از پیش فرض آن برای وارد کردن مطالب جدید متناسب با صفحه دوم اطلاعات خود را وارد کنید.

در این صفحه دو گزینه می‌بینید که بالایی نوشته است Click to add title و پایینی Click to add text نوشته است. شما می‌توانید عنوان صفحه جدید و متن مربوط به آن را در این باکس‌ها وارد کنید یا اینکه به راحتی می‌توانید این باکس‌ها را پاک کنید و مطلب جدیدی را که دوست دارید در این صفحه اضافه کنید.

مطلب مرتبط :  ایا واقعا عطارد گرم ترین سیاره است؟

پیشنهاد ما :

 

آموزش ساده پاورپوینت

گام چهارم: گذاشتن بولت کنار متن

چطور به سادگی پاورپوینت درست کنیم

ساخت یک پاورپوینت ساده و بدون طرح همینقدر ساده و سریع انجام می شود. اما مهمترین قسمت نحوه کار با پاورپوینت تزیین و شکل دادن به متنی است که قرار است در اسلایدها نمایش بدهید.

در طراحی بالا همانطور که می‌بینید از همان پیش فرض‌های معمول پاورپوینت استفاده شده است. در این صفحه شما می‌توانید مطالب را با استفاده از بولت هم وارد کنید. همچنین شما می‌توانید بولت‌ها را حذف کنید و پاراگراف بدون بولت به جای آن قرار بدهید.

قرار دادن بولت و گزینه ای کردن متن همانند ورد با گزینه ای که در نوار ابزار پاورپوینت قرار دارد انجام می شود. از طریق گزینه بولت می توانید علاوه بر بولت شماره هم به گزینه ها بدهید و ترتیب و شکل چیدمان را تغییر دهید.

گام پنجم: طراحی کردن صفحه

ساخت پاورپوینت

بعد از اینکه صفحات را ساختید شما می‌توانید صفحه را طراحی کنید و پاورپوینت حرفه‌ای تر داشته باشید. در واقع می توان گفت این مرحله مهمترین مرحله کار با ابزار پاورپوینت و ساخت ارائه درسی است.

برای رنگ دادن به صفحه پاورپوینت و طرح دادن به آن به قسمت فرمت در بخش منو بروید و گزینه Slide Design را انتخاب کنید. موارد لازم برای طراحی صفحه در قسمت راست صفحه دیده می‌شود.

از طریق منوی سمت راست به سادگی می توانید روی دیزاین های مختلفی که به صورت پیش فرض نمایش داده می‌شوند کلیک کنید و نتیجه را روی صفحه مشاهده کنید.

گام ششم: مشاهده اسلایدها

ساخت پاورپوینت

و اما در آخرین مرحله از ساخت پاورپوینت می توانید نتیجه کار خود را مشاهده کنید. برای این کار از منو به قسمت View بروید و گزینه Slide Show را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه ارائه شما نمایش داده می‌شود.

در حالت پیش نمایش و اسلاید شو می توانید برای اینکه از یک اسلاید به اسلاید بعدی بروید، از فلش‌های روی کیبورد استفاده کنید. برای بازگشت به قسمت طراحی صفحه به سادگی با زدن روی اسپیس (space) می‌توانید به این صفحه دسترسی پیدا کنید.

با انجام همین چند مرحله شما روش کار با پاورپوینت را به طور کامل یاد گرفته اید و به راحتی می‌توانید در کمترین زمان تکالیف درسی خود را به صورت پاورپوینت در کلاس ارائه کنید.

با تمرین گام های بالا شما به یک طراح پاورپوینت تقریبا ماهر تبدیل می شوید، اما برای حرفه ای تر شدن و یادگیری چگونگی ساخت پاورپوینت به صورت حرفه ای تر باید نکات عمومی طراحی و دیزاین صفحه را رعایت کنید.

نکات عمومی در ساخت پاورپوینت درسی

برای ساخت پاورپوینت درسی علاوه بر داشتن دانش نرم افزاری باید تاحدودی با نکاتی عمومی مثل شناخت رنگها، جلوه های بصری و مبانی طراحی هم داشته باشید. در ادامه خیلی سریع و خلاصه چند مورد خیلی مهم را با هم مرور می کنیم.

در طراحی صفحه پاورپوینت تلاش خود را بکنید که رنگ بک گراند یا پس زمینه صفحه با رنگ نوشته ها کنتراست یا تضاد داشته باشد. مثلا اگر رنگ صفحه تیره است حتما در انتخاب رنگ فونت از رنگ های روشن استفاده کنید.

اندازه متن در ساخت ارائه درسی خیلی مهم است. باتوجه به اینکه معمولا پاورپوینت بر روی دیوار کلاس یا پرده ویدئو پروژکتور نمایش داده می شود، پس حتما سعی کنید از فونت مناسب و در اندازه مناسب استفاده کنید.

استفاده از فونت ایرانسنس کار شما را شکیل تر می کند. اما برای کارهای جدی تر مثل ارائه پایان نامه های درسی بهتر است از فونت های رسمی تر مثل فونت نازنین یا میترا استفاده کنید. با یک جستجوی ساده می توانید این فونت ها را پیدا کرده و به کامپیوتر خود اضافه کنید.

 

 

 

پیشنهاد ما :

 

آموزش ساده پاورپوینت

مطلب مفیدی برای شما بود ؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان
قالب فروش فایل

مطالب زیرا حتما بخوانید ...

مقاله نویسی

مقاله نویسی

مقاله نویسی مقاله عمدتاً به نثری با موضوعات غیر تخیلی گفته می‌شود که بخش مستقلی از یک کتاب، روزنامه، مجله و غیره را تشکیل می‌دهد. مقاله …

ادامه توضیحات

کتاب Mr. Bug’s Phonics 1 | چطوری بدستش بیاریم

Mr Bugs Phonics

کتاب Mr. Bug’s Phonics 1 | چطوری بدستش بیاریم دیدکلی درباره کتاب Mr Bugs Phonics 1 مجموعه مستر باگز دارای ۲ سطح برای …

ادامه توضیحات

بانک اسپانیا

بانک اسپانیا

بانک اسپانیا بانک اسپانیا (اسپانیایی: Banco de España‎) بانک مرکزی کشور اسپانیا است. این بانک که در سال ۱۷۸۲ توسط کارلوس سوم در مادرید تأسیس شد، امروزه …

ادامه توضیحات
قالب فروش فایل

محصولات زیرا حتما ببینید ...